Topic-icon Tłumaczenie z rosyjskiego

10 miesiąc 1 tydzień temu #28508 przez Krzysztof Kucharski
Witam, proszę o przetłumaczenie załączonego aktu ślubu familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-6XH...363522802&cc=2115410
pozdrawiam
Krzysztof
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 5 dni temu - 10 miesiąc 4 dni temu #28608 przez Elżbieta Kowalska
Nr 19. Wólka. Działo się w osadzie Brzeźnica, dnia 20.01./2.02.1909 r., o godzinie 3:00 po południu. Oświadczamy, że w obecności świadków Józefa Piesiaka, lat 48 i Franciszka Bery, lat 28, obu służących, we wsi Wólka zamieszkałych, zawarto dzisiaj ślub kościelny między Andrzejem Deptą, szeregowym strażnikiem rezerwy […] Samodzielnej Brygady Korpusu Ochrony Pogranicza, lat 27, synem zmarłego Marcina i żyjącej Franciszki urodzonej Dobosik, małżonków Deptów, urodzonym i zamieszkałym we wsi Wólka, rolnika

i Anielą Kowalską, panną, lat 17, córką żyjących Józefa i Anny urodzonej Maciąg, małżonków Kowalskich, urodzonej we wsi Klekoty, kruplińskiej parafii, zamieszkałej we wsi Wólka, przy rodzicach kowalach. Ślub poprzedziły trzy zapowiedzi przedślubne w tutejszym kościele parafialnym, w dniach 4/17, 11/24 i 18/31.01. tegoż roku. Nowożeńcy oświadczyli, że nie zawarli umowy przedślubnej. Pozwolenie na wstąpienie w związek małżeński od ojca panny młodej obecnym osobiście przy zawarciu małżeństwa otrzymano słownie. Ślubu udzielił ks. Teofil Jankowski, wikary. Akt ten nowożeńcom, ojcu nowozaślubionej i świadkom niepiśmiennym przeczytany i tylko przez nas podpisany został.

Miejsce wykropkowane to nazwa własna formacji, ale nie mogę rozszyfrować, szukać będę. Fonetycznie "darinska" z pierwszym członem zupełnie pod znakiem zapytania. Liczę, że mój ojciec, który też służył, ale już w polskim KOP mnie oświeci "z niebiesi". Może Pan wie coś na ten temat z rodzinnych przekazów, o to nie są odległe czasy? Chętnie skorzystam z Pana wiedzy. Pozdrawiam serdecznie - Elżbieta Kowalska (nomen omen)
The following user(s) said Thank You: Krzysztof Kucharski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 5 dni temu #28618 przez Krzysztof Kucharski
Witam.
Pani Elu,wielkie dzięki za tak dokładne tłumaczenie.O tym że Andrzej /?/ Depta służył w KOP wiem dopiero z tego tłumaczenia.Prawdę mówiąc ten ślub mam w swoich zapiskach już dosyć długo,ale bez tych dodatkowych informacji.Przy niektórych rodzinach doszedłem do ściany,i nie mogę ruszyć dalej.Postanowiłem więc wrócić do początków,zapomnieć o poprzednim toku myślenia i zadbać bardziej o szczegóły.Z przekazów rodzinnych na ich temat nie mam żadnych informacji.Od Pana Krzysztofa Łągiewki wiem,że Andrzej Depta dnia 2/15 grudnia 1913r nabył od Stefana Lubomirskiego działkę w Broniszewie./3 dziesięciny i 180 sążni / Tam też zmarł w 1920r,gdy moja babcia Marianna miała 8 lat./pochowany jest na cmentarzu w Kruszynie,gdzie odwiedzam go co rok / Babci Marianny nigdy nie poznałem,gdyż zmarła kiedy moja mama miała kilkanaście lat.Dla mamy jedynym dziadkiem którego znała był drugi mąż Anieli /Michał Szewczyk /Jeżeli miała by Pani jakieś dodatkowe informacje będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
Krzysztof
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 4 dni temu #28627 przez J K R
Może będą na tej stronie jakieś informacje o Andrzeju.

genealodzy.pl/PNphpBB2-printview-t-7847-start-0.phtml

Pozdrawiam JKR.
The following user(s) said Thank You: Krzysztof Kucharski, Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 4 dni temu #28630 przez Elżbieta Kowalska
...no to zostaje poszukiwanie w innych źródłach. Może być jakaś wzmianka w akcie urodzenia pierwszego dziecka. Mam kilka książek o KOP, ale międzywojennym - zerknę. Zbytniej nadziei sobie nie robię. Jest wirtualne muzeum polskich formacji granicznych www.muzeumsg.pl/ . To też raczej bliźniaczy temat, ale różnie to bywa, na zasadzie skojarzeń. Kto wie? Życiorysy ludzi są niezwykłe. KOP, jako KOP powołano dopiero w 1924 roku, wcześniej była Straż Graniczna, ale nas interesuje formacja rosyjska. Powoli, ale znajdziemy rozwiązanie przynależności ... Andrzeja! :) Pozdrawiam serdecznie...
The following user(s) said Thank You: Krzysztof Kucharski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 2 tygodni temu #29245 przez Krzysztof Kucharski
Bardzo proszę o przetłumaczenie dwóch aktów zgonu:
1. Apolonia Kucharska-nr.8/1874 familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PZ...364647201&cc=2115410

2. Julianna Dobosik-nr.55/1884 familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...364334401&cc=2115410

Pozdrawiam.
Krzysztof

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 2 tygodni temu #29246 przez Elżbieta Kowalska
Nr 8. Klekoty. Działo się w osadzie Kruszyna, dnia 18.03.1874 r., o godzinie 10:00 po północy. Stawili się Ignacy Wrzalik, karczmarz, lat 45 i Kacper Marszałek, lat 50, chłop, obaj gospodarze zamieszkali we wsi Klekoty i oświadczyli, że dnia 16.03. tegoż roku, o godzinie 12:00 w południe, umarła Apolonia Kucharska, wdowa, chłopka, lat 80, urodzona w Wólce, a zamieszkała we wsi Klekoty, córka Macieja i Katarzyny z Zambów(?). Po naocznym przekonaniu się o zgonie Apolonii Kucharskiej [po naocznym przekonaniu się o zgonie Ju]*, akt ten oświadczającym niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został.

*) opis błędu na marginesie brzmi: cztery słowa ujęte w nawias, nie mają znaczenia.

Nr 55. Klekoty. Działo się we wsi Mykanów, dnia 2/14.05.1884 r., o godzinie 8:00 wieczorem. Stawili się Andrzej Mondrzyk, lat 36 i Józef Lisoski(?), lat 46, obaj chłopi zamieszkali we wsi Klekoty i oświadczyli, że w Klekotach, dnia wczorajszego, o godzinie 4:00 po południu, umarła Julianna Dobosik, lat 75, wdowa, córka nieznanych rodziców, urodzona w Parafii Noworadomsk, a zamieszkała w Klekotach. Po naocznym przekonaniu się o zgonie Julianny Dobosik akt ten oświadczającym niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został.
The following user(s) said Thank You: Krzysztof Kucharski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #29316 przez Elżbieta Kowalska
Panie Krzysztofie, mamy odpowiedź na nurtujące pytanie o formację, w której służył Andrzej Depta. Był rezerwowym strażnikiem konnym w stopniu szeregowego Amu-Daryńskiej Brygady
Samodzielnego Korpusu Straży Granicznej. Ściślej, 31 Amudaryńska Brygada Straży
Granicznej strzegła granicy Rosji z Persją i Afganistanem nad rzeką Amu Daria. Pozdrawiam serdecznie!
The following user(s) said Thank You: Krzysztof Kucharski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #29317 przez Krzysztof Kucharski
Wielkie dzięki Pani Elu.Ja prawdę mówiąc,po kilku dniach przeszukiwania internetu,zrezygnowałem z dalszych poszukiwań.Nie wiedziałem również jakiej ostatecznie brygady miałem szukać.
Jestem pełen podziwu,że Pani tego dokonała / byłem chyba za mało uparty /
Serdecznie pozdrawiam.
Krzysztof

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #29322 przez Elżbieta Kowalska
Panie Krzysztofie, taka mądra to ja nie jestem... Prawda, o tej brygadzie w sieci nic nie ma, tak jak i o innych formacjach Imperium. Książki, które mam, omawiają Straż Graniczną Królestwa Polskiego. Skontaktowałam się z autorem jednej z tych publikacji i stąd mamy informację. Trochę to trwało, ponieważ pan doktor był w Rosji zbierać materiały na kolejną monografię. Powodzenia!
The following user(s) said Thank You: Krzysztof Kucharski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #29693 przez Krzysztof Kucharski
Proszę o przetłumaczenie aktu nr 39 Emilii Gross - familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-62H...362537301&cc=2115410

z góry dziękuję, pozdrawiam
Krzysztof
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 4 godzin temu #29793 przez Elżbieta Kowalska
Nr 39. Brzeziny Małe. Działo się w mieście Częstochowa, Parafii św. Zygmunta, dnia 1/14.02.1915 r. o godzinie 5:00 wieczorem. Oświadczamy, że w obecności pełnoletnich świadków Adama Grosa i Jana (?), obu robotników z Brzezin Małych, zawarto dzisiaj ślub kościelny między Marianem Józefem Giełzakiem, kawalerem, robotnikiem, lat 21, urodzonym i zamieszkałym w Częstochowie, synem Mikołaja i Stanisławy urodzonej Oczurowska(?), małżonków Giełzaków, stałych mieszkańców, zamieszkałych w gminie Dźbów, powiatu częstochowskiego,
i Emilią Genowefą Gros, panna, lat 25, urodzoną w Parafii Czeladź, będzińskiego powiatu, zamieszkałą w Brzezinach Małych, tutejszej parafii, córką Hugona i Anny urodzonej Brzózka, małżonków Grosów, na stałe zamieszkałych w gminie Kromołów, będzińskiego powiatu. Ślub poprzedziły trzykrotne zapowiedzi przedślubne w tutejszym kościele parafialnym, w dniach 31.01., 7 i 14.02. ubiegłego i tegoż roku. Nowożeńcy oświadczyli, że nie zawarli umowy przedślubnej. Ślubu udzielił ks. Zygmunt Zawadzki, tutejszy wikary. Akt ten nowożeńcom i świadkom niepiśmiennym przeczytany my tylko podpisaliśmy.

Ten "Jan" to jakoś mi nie "wyszedł", może Szyiński, albo Żyiński, ale nie kombinuję już. Opcja "zakamuflowana" :)
The following user(s) said Thank You: Krzysztof Kucharski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #29806 przez Krzysztof Kucharski
Pani Elu,bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Krzysztof
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 1.131 s.