Projekt Huta

Więcej
9 lata 3 miesiąc temu #17580 przez Urszula Rosolińska-Ratman
Replied by Urszula Rosolińska-Ratman on topic Projekt Huta
Panie Andrzeju, Panie Piotrze
Śledzę losy Jana Szyndlera ponieważ był przyrodnim bratem przodka mojego męża. Jego matka Teresa z Kauklitzów po śmierci Dawida wyszła za mąż za Franciszka Ratmana.
Marianna Bielobradek była trzecią żoną Jana ( Poczesna 1864 akt 18 ). Pierwsza żona to Marianna Karolina Gruca c. Józefa i Karoliny z Oleśniczków ( Poczesna 1854 akt 25 ), druga to Franciszka Bezdzik c. Antoniego i Marianny z Nutzów ? ( Poczesna 1859 akt 20 ).
W Kamienicy Polskiej mieszkał jeszcze w 1872 r. - urodził się syn Józef.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Piotr Gerasch
  • Autor
  • Gość
  • Gość
9 lata 3 miesiąc temu #17588 przez Piotr Gerasch
Replied by Piotr Gerasch on topic Projekt Huta
Mam kontakt z prawnukiem Jana Szyndlera, Jacques'em. Rodzina mieszka w Belgii
Piotr

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Piotr Gerasch
  • Autor
  • Gość
  • Gość
9 lata 3 miesiąc temu #17589 przez Piotr Gerasch
Replied by Piotr Gerasch on topic Projekt Huta

Urszula Rosolińska-Ratman napisał: Marianna Bielobradek była trzecią żoną Jana ( Poczesna 1864 akt 18 ).


Mam problem z tą Bielobradkówną. W podanym w cytacie akcie wyraźnie stoi:
"panną Maryanną Bielobradek, córką już zmarłych Józefa i Anny z Wernerów małżonków, niegdyś tkaczy w Kamienicy Polskiej, tamże urodzoną i zamieszkałą lat dziewiętnaście liczącą katoliczką";
podobnie w akcie chrztu (56/1844):
"z Jego małżonki Anny z Wernerów lat dwadzieścia siedm mającej". Tymczasem, według moich badań takiej pary w Kamienicy po prostu nie było. Była za to para: Józef Bielobradek i Anna Frimel (Fremel) - ślub w 1836, z której rodziły się dzieci:
- Józef Aleksander (1837),
- Jan (1839), (matka zapisana jako Anna z Kolaszczyków sic!)
- Franciszka Józefa (1842),
- Józef (1846).
Niestety nie potrafię tego inaczej zweryfikować, chyba że Andrzej ma wypisy z ksiąg ludności, które potwierdzą, że żona Szyndlera nie była rodem z Wernerów (na co nie powiem, że liczę; i na Andrzeja i na poparcie tezy rzecz jasna)

pozdrowienia
Piotr

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Piotr Gerasch
  • Autor
  • Gość
  • Gość
9 lata 3 miesiąc temu - 9 lata 3 miesiąc temu #17590 przez Piotr Gerasch
Replied by Piotr Gerasch on topic Projekt Huta

Ireneusz Niemczyk napisał: chciałbym uzupełnić i skorygować dane związane z moją rodziną.


Serdecznie dziękuję. Poprawię dane w bazie. Państwo Niemczykowie zmarli w tym samym dniu? Ich ślub był w Koziegłówkach?
Piotr
Ostatnia9 lata 3 miesiąc temu edycja: Piotr Gerasch od.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Piotr Gerasch
  • Autor
  • Gość
  • Gość
9 lata 3 miesiąc temu - 9 lata 3 miesiąc temu #17591 przez Piotr Gerasch
Replied by Piotr Gerasch on topic Projekt Huta

Andrzej Kuśnierczyk napisał: Panie Krzysztofie - Mąż Joanny z Marsikow, Józef Suk (ojciec Józefa o którym Pan napisal) urodzil sie w 1806 r. w Czechach w miejscowości Horni Rybna.
Zastanawia mnie fakt, że w moim drzewie Suków nie mam Józefa juniora


Andrzeju, Krzysztofie

Józef Suk urodził się 24.05.1805 w domu nr 29 w miejscowości Horní Rybníky (parafia Červený Kostelec). Jego synem z Joanną z Marsików (9.02.1811 Mezilesí Nr 13, par. Slavoňov) był w istocie Józef Zachariasz Suk, urodzony 8.09.1834 w Kamienicy i ochrzczony dzień później w Poczesnej (już teraz na pewno wiem, że forma dopełniaczowa wsi Poczesna brzmi w sposób zgoła odmienny od formy dopełniaczowej pewnej części ciała, co potwierdza oficjalny "ministerialny" spis miejscowości w Polsce)

pozdrawiam
Piotr
Ostatnia9 lata 3 miesiąc temu edycja: Piotr Gerasch od.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
9 lata 3 miesiąc temu #17598 przez Urszula Rosolińska-Ratman
Replied by Urszula Rosolińska-Ratman on topic Projekt Huta
Panie Piotrze,
Wernerowie byli w Kamienicy.
1. Księga Ludności z 1836-46 dom nr 48 ( po zmianie 63 ) Franciszek Werner tkacz ur 1774 Ullersdorf i żona Weronika ur 1787 Hamersdorf
2. KL z 1846-59 dom nr 79 wśród innych nazwisk. W tej księdze brak stron dla n-rów 43 - 78.
3. KL 1862-65 dom nr 79.
Bielobradkowie:
Józef Bielobradek ur. 1814 Czechy z rodziną
1. KL 1836-46 z domu nr 93 przeniósł się pod nr 179 ( po zmianie nr 119 )
2. KL 1846-59 domy nr 118 i 119 zajmują Bielobradkowie.
Ponieważ obie rodziny nie znajdowały się w kręgu moich zainteresowań nie wynotowałam szczegółów.
Nazwisko Fremel mam odnotowane w KL 1862-65 dom nr 127. Nie ma go w KL 1836-46 a notatki z KL 1846-59 mam niekompletne więc być może w tych właśnie latach się pojawili.
A tak na marginesie: mam wątpliwości co do zakresu dat zwłaszcza KL 1836-46 w związku z migracją Ignacego Ratmana do Nawarzyc. W tej księdze jest Ignacy ale nie ma córki Karoliny urodzonej w 1830 r. w Kamienicy. Natomiast w 1832 w Nawarzycach rodzi mu się córka Helena a w 1835 ( Nawarzyce ) syn Józef. Poza tym 13 listopada 1835 Ignacy sprzedał swój grunt Cianciarze. Czyli w 1836 z pewnością go już nie było.
Jaka jest więc początkowa data tej księgi ?
Może w aktach metrykalnych jest przekłamanie nazwiska z Werner na Fremel. W zasadzie się różnią, ale po tym jak z ojca Hendricha Ginter zrobiono nazwisko Hendzlich ( to u moich przodków z Dębowca w 1828 r. ) nic mnie już nie zdziwi

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0,000 s.
Zasilane przez Forum Kunena

Logowanie