Topic-icon Pustkowie Smardzów w parafii Przybynów.

2 miesiąc 2 tygodni temu #38480 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Mój pradziadek urodził się w 1856r. w Pustkowiu Smardzów w parafii Przybynów. Dwaj świadkowie byli z Pieca Masłońskiego. Obecnie nie ma takiego miejsca na mapie. Może ktoś wie w którym miejscu było Pustkowie Smardzów?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu #38488 przez Sławomir Worwąg

Był Smardzów i Smardzowizna. Obydwie na załączonej mapie
Załączniki:
The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu #38490 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Bardzo dziękuję za mapkę! Z którego roku jest ta mapka? Czy ma Pan możliwość wykonania wycinka obejmującego większą powierzchnię, na której byłoby widać jednocześnie Skrobaczowiznę, Smardzowiznę i Smardzów?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu #38492 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Mój pradziadek Jan Czernecki ur. się w Pustkowiu Smardzów 1.02.1856r. Dwaj świadkowie wymienieni w akcie pochodzili z Pieca Masłońskiego. Prapradziadek, również Jan ur. się w ok.1822r. ale nie mam dokładnych danych.
Niedawno poznałam wnuczkę Stanisława Czerneckiego, który ur. się w Pustkowiu Skrobaczowizna w 1905r. Jego ojcem był Jan Czernecki, ur ok 1859r. Przypuszczam, że Ci dwaj Janowie byli kuzynami.. Jednak nie mogę tego sprawdzić, bo w Archiwum dostępne są dane w parafii Przybynów od 1869r. Może ktoś ma możliwość uzyskania tych danych?
Ciekawa jestem, czy mamy wspólnych przodków..?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu #38493 przez Sławomir Worwąg

CHORObianka23 (Danuta Mucha(Czarnecka)) napisał: Bardzo dziękuję za mapkę! Z którego roku jest ta mapka? Czy ma Pan możliwość wykonania wycinka obejmującego większą powierzchnię, na której byłoby widać jednocześnie Skrobaczowiznę, Smardzowiznę i Smardzów?

To jest Karta Topograficzna Królestwa Polskiego
bg.uwb.edu.pl/TKKP/
The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka), Rafał Molencki

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu #38495 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Dzięki za link do mapy. Na razie nie rozszyfrowałam, jak z niej korzystać.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu - 2 miesiąc 2 tygodni temu #38500 przez Zbigniew Małolepszy
Podaję link do tej samej mapy, którą kiedyś osadziłem na współczenej topografii:
www.georeferencer.com/maps/20351725497/view
Suwakiem w prawym górnym rogu przechodzimy z pierwszej połowy XIX w. do współczesności :-)

Więcej map z okolicy w wątku:  www.genealodzy.czestochowa.pl/forum/foru...025-historyczne-mapy

Jeśli chodzi o Czarneckich to Pani prapradziadek Jan urodził się w Wanatach około 1825 roku. Ożenił się w Koziegłówkach w 1851 roku, akt nr 7 www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X...362970801&cc=2115410
Ojcem jego był Piotr a matką Agnieszka z Hurasów. Pobrali się w Poczesnej w 1821 roku. akt 17:  www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7...364201201&cc=2115410

Natomiast ojciec Stanisława Jan pochodził z Jastrzębia, a jego rodzicami byli Szymon i Wiktoria z domu Srolczyk. Czy Szymon i Piotr byli jakoś spkrewnieni tego jeszcze nie wiadomo.

A w ogóle to bardzo trudno śledzić to samo nazwisko pisane dowolnie jako Czernecki, Czarnecki, Czerniecki i Czarniecki ;-)

Pozdrawiam,
Zbyszek

Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu - 2 miesiąc 2 tygodni temu #38501 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Serdecznie dziękuję za mapkę i tak dużo informacji. Rzeczywiście było dużo zamieszania z nazwiskiem.. Pradziadek ur. się jako CzErnecki a ożenił się jako CzArnecki. Jego 7 dzieci miało nazwisko CzErnecki a dwoje CzArnecki.
Mój dziadek urodził się i ożenił jako CzErnecki a jego 9 dzieci miało nazwisko CzArnecki. W akcie zgonu mojej babci było nazwisko CzErnecka i z powodu niezgodności tej jednej litery, moja Mama CzArnecka miała problem z wypłatą odszkodowania w ZUS-ie. Takie były dokumenty na przestrzeni prawie 200 lat.
Była w rodzinie taka informacja, że pradziadek przywędrował z Czarnego Lasu, z okolic Koziegłów, więc to by się częściowo  zgadzało..
Zaraz zacznę zagłębiać się w te nowe informacje..
Pozdrawiam serdecznie. Danuta

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 2 tygodni temu #38506 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Na cmentarzu w Poraju, obok grobu brata mojego taty - Jana Czarneckiego, który ur. się w Biskupicach w 1918, żona Maria zd.Chodak (18.07.1916-5.02.1968) - jest grób też Jana Czarneckiego ur. w ok. 1901(zdjęcie). Kiedyś kuzynka powiedziała mi, że to jest grób kuzyna naszego dziadka. A kuzyn mieszkał w Jastrzębiu, czyli w tej samej miejscowości co ojciec Stanisława Czerneckiego z Pustkowia Skrobaczowizny - też Jan.. Ciekawe..
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 1 tydzień temu #38547 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Co trzeba kliknąć i czy to jest bezpieczne?
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 1 tydzień temu #38559 przez Tomasz Baryła
Z wykazu sporządzonego przez ks. Stefana Mizerę wynika, że w roku 1916 do parafii Przybynów należały następujące wsie i miejsca nie mające statusu wsi:
Przybynów, Choroń, Wysoka (Lelowska), Biskupice, Zaborze, Suliszowice, Piec Masłoński, pustkowie Smardzowskie, pustkowie Rosikoniów, młyn Maszczyków, młyn Szczerbów, młyn Bieszków, młyn Ordonów – Kacze Błoto, młyn Rajczyków, młyn Skrobaczów, drugi młyn Maszczyków, karczma Rajczyków i folwark Wymysłów. Pustkowie Rosikoniów (Rosikoniowe) stanowiło teren, gdzie graniczyły ze sobą trzy probostwa: Przybynów, Żarki i Koziegłowy. Wówczas jeszcze parafia Przybynów obejmowała Choroń, a jej granica dochodziła do młyna Lepiesz vel Kochowe znajdującego się nad rzeką Wartą. (Kochowe, nieco powyżej dzisiejszego Masłońskiego – zalane przy budowie zalewu porajskiego). Przy tej okazji została określona odległość od Przybynowa do Masłońskiego wynosząca pięć kilometrów i do Smardzowa wynosząca siedem kilometrów.
(źródło: Ks. Stefan Mizera, „Parafia Przybynów, rozwój społeczno gospodarczy w latach 1518 – 1864”, Lublin 1965 r., maszynopis, Archiwum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego., karty 55 – 57).
To z kolei przywołuje na myśl, że Smardzów w parafii Przybynów (na mapie "Smardiów") w 1916 r. to dzisiejsza Podkuźnica. Parafia Żarki miała swoje "pustkowie nad Wartą" - do którego pasuje "Smardzowizna" z mapy, leżąca poniżej "Rosikoniowego", które było graniczne.
Smardzów (parafia Przybynów) w wieku XIX – ludzi 6 – domów chłopskich 1 – ziemi chłopskiej 9 mórg – średnio mórg na dom 9 (źródło: jak wyżej, karta 90).
The following user(s) said Thank You: Krystian Zamorowski, Danuta Mucha(Czarnecka), Michał Maszczyk

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 1 tydzień temu #38562 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Bardzo dziękuję za szczegółowe informacje. Pozdrawiam serdecznie!

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.199 s.