Topic-icon Błeszyńscy

1 miesiąc 3 tygodni temu - 1 miesiąc 3 tygodni temu #39338 przez Maria Nowicka-Ruman
Czy ktoś z Państwa ma informacje o Franciszu i Jacku/Jacentym Błeszyńskich dzierżawcach Osin, które pozwoliłby rozwiązać ten problem:
Mam dokument z 1702 r. w którym August II wyraża zgodę na cesję wójtostwa we wsi Osiny z Franciszka Błeszyńskiego na Jacka Błeszyńskiego. Natomiast z dokumentów sądowych, które posiadam wynika coś zupełnie przeciwnego, bo w dwóch dokumentach z 1701 r.  Jacenty  określany jest mianem - dzierżawca Osin, a w dokumencie z 1714 r. Franciszek występuje jako dzierżawca Osin. Czyli sytuacja wg posiadanych przeze mnie dokumentów wygląda tak:
1701 Jacek Błeszyński  w dok. sądowych - dzierżawca Osin
1702 pozwolenie na cesję wójtostwa w Osinach z Franciszka Błeszyńskiego na Jacka Błeszyńskiego
1711 w lustracji Franciszek Błeszyński - dzierżawca Osin
1714 Franciszek Błeszyński w dok. sądowych - dzierżawca Osin 

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39339 przez Honorata HUK/SKĄPSKA
Replied by Honorata HUK/SKĄPSKA on topic Błeszyńscy
Witam. Może to są bracia. Osiny ale jaka parafia. Może to całkiem różne osoby np. Franciszek i Franciszek to mogą być różne osoby . Honorata

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu - 1 miesiąc 3 tygodni temu #39340 przez Maria Nowicka-Ruman
Replied by Maria Nowicka-Ruman on topic Błeszyńscy
Niestety nie mam dostępu do drzewa genealogicznego Błeszyńskich.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39341 przez Hanna Hofman-Polańska
Replied by Hanna Hofman-Polańska on topic Błeszyńscy
sprawdzała Pani u Minakowskiego?i na stronach barbarafamily.eu?
The following user(s) said Thank You: Maria Nowicka-Ruman

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39347 przez Andrzej Kuśnierczyk
Replied by Andrzej Kuśnierczyk on topic Błeszyńscy
Zajmuje się Błeszyńskim prawie 30 lat.  Postanowiłem już nie wypowiadać się  na forum, bo w dobie internetu " każdy wie swoje". 
Polecam jedynie linię Błeszyńskich z Bulowic  k. Czańca.    Posiadali Rogoźnik i Milowice.  Z tej linii Ignacy Błeszyński ( z matki Malczewskiej - tak, z tych Malczewskich- herbu Tarnawa ) powieszony w Piotrkowie ( wraz z ks. Mosińskim z Dmenina).

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu - 1 miesiąc 3 tygodni temu #39348 przez Maria Nowicka-Ruman
Replied by Maria Nowicka-Ruman on topic Błeszyńscy

Hanna Hofman-Polańska napisał: sprawdzała Pani u Minakowskiego?i na stronach barbarafamily.eu?

Dziękuję Pani Hanno, Minakowski, z pomocą Pana Rafała sprawdzony, ale trudno coś dopasować, 

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu - 1 miesiąc 3 tygodni temu #39349 przez Maria Nowicka-Ruman
Replied by Maria Nowicka-Ruman on topic Błeszyńscy

Andrzej Kuśnierczyk napisał: Zajmuje się Błeszyńskim prawie 30 lat.  Postanowiłem już nie wypowiadać się  na forum, bo w dobie internetu " każdy wie swoje". 
Polecam jedynie linię Błeszyńskich z Bulowic  k. Czańca.    Posiadali Rogoźnik i Milowice.  Z tej linii Ignacy Błeszyński ( z matki Malczewskiej - tak, z tych Malczewskich- herbu Tarnawa ) powieszony w Piotrkowie ( wraz z ks. Mosińskim z Dmenina).

Dziękuję Panie Andrzeju za wyjątek i azymut w sprawie Błeszyńskich. Proszę nie robić tego co Pan obiecał, nie wyobrazam sobie Forum bez Pana wiedzy, Pozdrawiam serdecznie. Maria

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39353 przez Honorata HUK/SKĄPSKA
Replied by Honorata HUK/SKĄPSKA on topic Błeszyńscy
Witam. Mam trochę informacji o Błeszyńskich, może nie o Jacku ale innych , tylko jak się z Panią skontaktować.  Ja poszukuję informacji o mojej pra..pra..prababci, która tak przypuszczam była córką Józefa i Marianny Stobieckiej, urodziła się po 1754 roku. Informacja dla Pana Andrzeja ( pewnie już dotarł do tych informacji ) ślub w 1812 roku ( parafia Książnica Wielka - kieleckie )  ślub Ignacego Błeszyńskiego z Bulowic z  Józefą Błeszyńską z Łapszowa. Pozdrawiam Honorata
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu - 1 miesiąc 3 tygodni temu #39354 przez Maria Nowicka-Ruman
Replied by Maria Nowicka-Ruman on topic Błeszyńscy
Bardzo dziękuję Pani Honorato, każda informacja na wagę złota, mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39363 przez Andrzej Kuśnierczyk
Replied by Andrzej Kuśnierczyk on topic Błeszyńscy
Wciąż łudzimy się , ze w którymś z archiwów,w zapomnianej , zakurzonej jednostce, znajdzie się kompletna dokumentacja  interesującej nas rodziny. I wszystko będzie nam dane. Też tak kiedyś myśłałem. Po przejrzeniu Tek Dworzaczka przekonałem się  ,że  twarde dowody znajdziemy w księgach grodzkich i ziemskich, natomiast akta metrykalne ( a nawet hipoteczne (-  z powodu ich niekompletności)  to swego rodzaju "gra w klasy" z historią.  Zycie pisało najbardziej niezwykłe scenariusze. Dlatego ważna jest metodologia poszukiwań i samo poszukiwanie a małe utarczki o detale. I przede wszystkim trichę szerszego spojrzenia, nie można katować swoim egoistycznym problemem ( np. brzmienie imienia lub zapis nazwiska) wszystkich wokół.  
Wolno mi było staremu zrzędzie to napisać, bo np. Jacek Tomczyk  przez grzeczność tego nie uczyni. Nie będę nawoływał do pokory (bo ostatnio zbyt wielu o to nawołuje) ale o cierpliwość badawczą i życzliwą współpracę genealogów.
A co ja mam zrobić.   "Mój"JÓZEF BŁESZYŃSKI (wylegitymowany w 1855) jest w 6 pokoleniu potomkiem właściciela Kamienicy [Polskiej]  Marcina  i ego zony Anny.  Kto mi da "na tacy"  te brakujące  pokolenia?  Mam kilkunastu Józefów Błeszyńskich w XIX wieku.    Mam kilkadziesiąt par małżeńskich:   Błeszyński -  tu imię żony   i kilkaset par Błeszyńska - tu imię męża .
Mam tez małżeństwa Błeszyński - Błeszyńska , ot , choćby Ignacego  , który miął żonę Anne z Błeszyńskich,  miał syna Józefa a ten z kolei miał syna Ignacego Józefa (1839- 1864) powieszonego w PIotrkowie  powstańca styczniowego.
Andrzej Błeszyński, syn aptekarza z Wielunia, zginął w powstaniu warszawskim. MIał pseudonim' Czeski' . Przyjął go po przodku, który taki pseudonim przyjął w jako powstaniec styczniowy. ( Kto znajdzie w sieci wykaz pseudonimów powstańczych z doby powstania styczniowego nie uprzejmie podeśle mi linka, z góry dziękuje. To taka żartobliwa prośba ).
Pociesza mnie tylko fakt, ze same poszukiwania są tak fascynujące.  I za to uwielbiam tę dziwną dyscyplinę.
Pozdrawiam wszystkich i życzę optymizmu . 
The following user(s) said Thank You: Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39365 przez Honorata HUK/SKĄPSKA
Replied by Honorata HUK/SKĄPSKA on topic Błeszyńscy
Witam Panie Andrzeju.  Ma Pan rację w kwestii kompletności danych. Nigdy tak nie ma, że mamy wszystko od razu podane na tacy, a jeżeli już znajdziemy parafię i mamy w niej kilka pokoleń to naprawdę jest sukces i mamy wielkie szczęście. Ja kilka lat ( może 5 może więcej  ) szukałam rodziców Józefy Błeszyńskiej ( urodzonej około 1754 ) roku  i oczywiście nie mam pewności tak na 100%, że jej rodzice to Józef i Marianna Stobiecka , bo nie mam jej aktu urodzenia ( ale tak na 95% to wiem, że to są  jej rodzice ). Przypadek drugi ; jeszcze dłużej szukałam rodziców Franciszka Skąpskiego dziedzica Piołunki ( ur około 1734 - zg 1802 ) ( parafia Krzcięcice - świętokrzyskie ) , i wczoraj otrzymałam od Pani Marii Nowickiej jego testament z roku 1801, z którego wyczytałam, że jego rodzice to Michał i Zofia Anna Oraczewska ). Tak poza tym,  to w tym  testamencie są też inne bardzo ciekawe informację. Do czego zmierzam, że poszukiwania dają nam tyle radości, uczą nas pokory i że  są jak puzzle, które po iluś tam latach wracają na swoje miejsce. To nie ważne, że obraz jeszcze nie jest całkiem gotowy ( pewnie nigdy  nie będzie  ). To nam daje radość, poczucie przynależności do naszych przodków, poznajemy ciekawe sprawy z ich życia i to jest fantastyczne w tych poszukiwaniach. Każdy ma jakiś sposób na życie, a my tutaj mamy właśnie taki. Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań Honorata
The following user(s) said Thank You: Andrzej Kuśnierczyk, Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39369 przez Janusz Wejmann
Replied by Janusz Wejmann on topic Błeszyńscy
Ja też szukam Błeszyńskich (od 3 miesięcy). Aktualnie szukam rodziców pary, która zawarła małżeństwo opisane w akcie wstępnie przetłumaczonym tak:
Rok 1787
Lgota
2. Tego samego roku, dnia 29-go stycznia. Ja,jak wyżej, poprzedziwszy 3-ma zapowiedziami, ogłoszonymi dokładnie w dniach
niedziel i świąt w obecności zgromadzonego ludu, nie znajdując żadnych
kanonicznych przeszkód, zapytałem publicznie w kościele Urodzonego i
Wielmożnego Pana Kazimierza Błeszyńskiego kawalera parafii Kodrąb, posesora
dzierżawnego wsi Widawka, [zgoda na nieobecność ?] i Wielmożną Pannę Różę
Błeszyńską podczaszankę sanocką, potomstwa z niegdyś Wielmożnej Marianny
Stobieckiej[?],  i mając ich wspólną zgodę, połączyłem ich węzłem
małżeńskim i błogosławiłem w obecności świadków Urodzonych Wielmożnych Jana i
Bonawentury Błeszyńskich chorążyców drohiczyńskich, Ludwika Kiedrzyńskiego
burgrabiego piotrkowskiego, Rocha Wielobyckiego burgrabiego warszawskiego i
piotrkowskiego, Kacpra Kępisty łowczego ostrzeszowskiego i innych wiarygodnych
świadków kondycji szlacheckiej.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39375 przez Andrzej Kuśnierczyk
Replied by Andrzej Kuśnierczyk on topic Błeszyńscy
Panie Januszu, nie chcę robić nadziei, że coś znajdę, gdy odzyskam dostęp do notatek, ale popatrzyłem na stronę 
  www.konstantynowicz.info/Kiedrzynski_Psa...leszynski/index.html
Jakieś  zamieszanie odnośnie Róży Błeszyńskiej (panny młodej) - powstało nawet  nazwisko Łękińska! .
W  aktach parafii Dobryszyce  w roku 1788,    Golanki , akt ur. nr 5
www.barbarafamily.eu/parafiehtml/Dobryszyce.htm
informacja, że rodzicami chrzestnymi  u Krąkowskich byli: "urodzony Ludwik Kiedrzyński z urodzoną Różą [brak nazwiska!]  swoją żoną z Łękińska". Tożsama z Różą Błeszyńką?   Należałoby rozumieć , że  małżonkowie mieszkali w Łękińsku . To chyba w wówczas parafia Wola Grzymalina. Czy  to oznacza, że Kazimierz długo nie pożył i rok później  wdowa po nim bierze ślub (z obecnym na jej ślubie w 1787) Ludwikiem Kiedrzyńskim (?!)   Czy akt ślubu Ludwika i Róży rozstrzyga tę kwestię?
Gdyby z kolei Kazimierz (w akcie ślubu określony jako posesor Widawki) był tożsamy z chorążym sieradzkim, ksiądz zapewne grzecznościowo użyłby tytułu.  
The following user(s) said Thank You: Janusz Wejmann

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39379 przez Janusz Wejmann
Replied by Janusz Wejmann on topic Błeszyńscy
Ogromne podziękowania za wspaniałe wskazówki. Zajmuję się tym tematem od trzech miesięcy i teraz wiem, że jeszcze długa, długa droga przede mną, bo tych Kazimierzy i Róż było "trochę". Jeszcze raz dziękuję za wskazówki. Może przy Pana pomocy uda mi się wybrać właściwych. Na razie znalazłem akt zgonu Kazimierza (właśnie nie wiem, czy właściwego), który załączam do korespondencji.
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39413 przez Honorata HUK/SKĄPSKA
Replied by Honorata HUK/SKĄPSKA on topic Błeszyńscy
Witam . Róża vel Rozalia Błeszyńska córka Walentego i  2 żony Zuzanny Rogójskiej ( urodzona około 1756 roku ) była żoną Ludwika Kiedrzyńskiego. Żyła lat 75 i zmarła w 1831 roku w parafii Parzno. Ślub z Ludwikiem z 1778 - parafia Radomsko. Natomiast Róża vel Rozalia Błeszyńska żona Kazimierza to wg mnie inna osoba córka Józefa i Marianny Stobieckiej. Pozdrawiam Honorata
Załączniki:
The following user(s) said Thank You: Janusz Wejmann

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39414 przez Honorata HUK/SKĄPSKA
Replied by Honorata HUK/SKĄPSKA on topic Błeszyńscy
Jeszcze jedno . To Łękińsko to chyba jest parafia Łękińsko ( bo u Konstntynowicza pisze born - urodzenie ) w której urodziła się prawdopodobnie  Róża vel Rozalia ( około roku 1756 ), a nie nazwisko 1 męża. Niestety nie mam dostępu do źródła. Druga Róża vel Rozalia żona Kazimierza Błeszyńskiego - mieli dzieci; Hipolit Bogusław ( ur 1787- zg 1787 ), Małgorzata Elżbieta ( ur. 1791 - zg.. ), Jacek Wincenty Kajetan ( ur. 1788 - zg 1793 ), Joanna Marianna ( ur. 1790 - zg.. ), Franciszek ( ur. 1796- zg.. ), Michalina Justyna Tekla ( ur. 1794 - zg.. ),  Waleria Lucyna Emanuela ( ur. 1808 - zg. ). Pozdrawiam Honorata
The following user(s) said Thank You: Janusz Wejmann

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39415 przez Janusz Wejmann
Replied by Janusz Wejmann on topic Błeszyńscy
Bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie przesłane mi informacje. Są bardzo cenne. Ja jednak mam pewne wątpliwości, czy poczyniłem słuszne założenia. W gruncie rzeczy, to szukam możliwie wszystkich przodków pary, która brała ślub zgodnie z załączonym dokumentem. Czy Państwo Kazimierz i Róża Błeszyńscy mieli również syna Marcelego? Wydaje mnie się, że Róża, która umarła w 1831 r. nie mogła być matką Marcelego, bo matka i ojciec Marcelego nie żyli w momencie ślubu ich syna. Zgon ojca pasuje, bo umarł w 1818 r. 
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39416 przez Rafał Molencki
Replied by Rafał Molencki on topic Błeszyńscy
Pani Honorato,
w Genealogii Minakowskiego jest rozpisane drzewo Oraczewskich aż do XV wieku do 5xpraprapraprapradziadków Zofii Skąpskiej - pewnie już Pani widziała. To dowód, jak jedno odkrycie uruchamia cała lawinę nowych odkryć. U mnie, również dzięki nieocenionej Pani Marii Nowickiej, bardzo podobna sytuacja. Jedno nieznane mi dotąd (a szukałem cztery lata!) nazwisko panieńskie 6xpraprapraprapraprababci Joanny ze Strusiów Januszowskiej znalezione miesiąc temu przez Panią Marię w księgach grodzkich krakowskich pozwoliło mi w ciągu trzech tygodni dodać do drzewa kilkadziesięcioro nowych przodków, w tym kilkoro najstarszych z XIV wieku - to jak na razie moi najdawniejsi poświadczeni dokumentami przodkowie, wśród nich troje w dziewiętnastym pokoleniu (16xpra-). Cierpliwość została wynagrodzona sowicie.
The following user(s) said Thank You: Maria Nowicka-Ruman, Janusz Wejmann

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39418 przez Janusz Wejmann
Replied by Janusz Wejmann on topic Błeszyńscy
Pani Honorato !!!
Uważnie przeczytałem informacje zamieszczone przez Panią w tym temacie, przede wszystkim te kierowane do mnie.
Zauważyłem, że dwukrotnie wymieniła Pani parę małżeńską Józef Błeszyński i Marianna Stobiecka. Wydaje mi się, że "moja Róża" jest ich dzieckiem. Jeśli może Pani podać trochę wiadomości na ich temat lub podpowiedzieć, gdzie szukać tych informacji, to bardzo proszę.
Czy mogłaby Pani pokusić się weryfikację załączonych wcześniej przeze mnie dokumentów?
Moje pytanie brzmi, czy akt ślubu Marcelego Błeszyńskiego, akt ślubu Kazimierza i Róży oraz akt zgonu Kazimierza dotyczą tych samych osób.
Z wymiany myśli między doświadczonymi genealogami dowiedziałem się, że istnieje coś takiego jak "Genealogia Minakowskiego" i inne podobne źródła. Ja, jako "żółtodziób 69+" nie przerabiałem jeszcze tych pojęć. Nie wiem, jak do tych źródeł dotrzeć. Proszę o wybaczenie mi zadawanie być może naiwnych pytań.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39422 przez Janusz Wejmann
Replied by Janusz Wejmann on topic Błeszyńscy
Pani Honorato !!!
Już wiem. Aby zajrzeć do "Genealogii Minakowskiego" należy się zalogować. Aby to zrobić trzeba wykupić abonament.
Pewnie niebawem to zrobię, bo dla przodków warto wydać część emerytury. Będę musiał zdecydować abonament, czy maseczki i rękawiczki. Myślę, że przodkowie wygrają. 

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39423 przez Janusz Wejmann
Replied by Janusz Wejmann on topic Błeszyńscy
Panie Andrzeju !!!
Cały czas mam wątpliwości, czy "mój" Kazimierz umarł krótko po ślubie z Różą, czy w 1818 roku, bo znalazłem zgon Kazimierza Błeszyńskiego w okolic Radomska z tego roku.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39431 przez Andrzej Kuśnierczyk
Replied by Andrzej Kuśnierczyk on topic Błeszyńscy
Podzieliłem się tylko moja hipotezą odnośnie  odczytania tego konkretnego dokumentu, w którym nie podano imienia ojca panny młodej. Aktu ślubu  Ludwika ( w parafii  Radomsko) sprawdzić nie mogłem. Skan od pani Honoraty przesadza sprawę.  
Strona Minakowskiego jest pomocna, zaglądam (tylko w wersji bezabonamentowej) bowiem lubię  szukać "na własną rękę"), sprawdzam podawane źródła . 
A że mam bardzo archaiczny sprzęt, nie  mogę buszować po metrykach dostępnych w sieci. 
I jeszcze jena kwestia "pro domo sua" - wymieniłem Wolę Grzymalina , bo między t,ą parafia a parafią w Łękińsku  w XVIII w. ( nie w XIX, gdy w Łękińsku powstał nowy kościół) zachodziły jakieś relacje natury kompetencyjnej (miejsce zamieszkania proboszcza)..    
The following user(s) said Thank You: Janusz Wejmann

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39439 przez Janusz Wejmann
Replied by Janusz Wejmann on topic Błeszyńscy
Rozpatruję ślub Kazimierza i Róży (pokazałem skan), a tak naprawdę nie wiem, czy to oni byli rodzicami Marcellego.
(skan ślubu Marcellego też pokazałem). Czy można jakoś i gdzieś upewnić się , czy właściwych rodziców poszukałem Marcelemu?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39445 przez Krzysztof Kucharski
Replied by Krzysztof Kucharski on topic Błeszyńscy
Panie Januszu.
Moim zdaniem znalazł Pan właściwych rodziców Marcelemu.
W momencie ślubu w 1787r ,Kazimierz mieszka w Widawce / par. Kodrąb /. Jednym ze świadków jest Jan Błeszyński.
Pierwsze dzieci Kazimierza i Róży rodzą się w Widawce. Następne w Wiewiórowie, Woli Jedlińskiej, Długie / Marcel - według aktu ślubu/  Kazimierz umiera  u brata stryjecznego Jana Błeszyńskiego w Dobryniu. Akt zgonu sporządzony jest w par.Bąkowa Góra, ale kopia przesłana została do par. Lgota, do której należała wieś Długie.
Róża urodziła się w 1751r w Biestrzykowie / par. Chełmno / jako córka Jana i Zuzanny Błeszyńskich. W 1757r w Biestrzykowie rodzi się jej siostra Katarzyna, która w 1777r w Sulmierzycach wychodzi za mąż za Wincentego Strzeleckiego.
W 1820r we wsi Długie umiera Michalina Justyna Tekla lat 25 córka Kazimierza i Róży, urodzona w Woli Jedlińskiej.
Zgon zgłasza mąż Antoni Błeszyński i brat cioteczny Ludwik Strzelecki / Ludwik to syn Wincentego Strzeleckiego i Katarzyny Błeszyńskiej / 
       Pozdrawiam
The following user(s) said Thank You: Janusz Wejmann

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39446 przez Honorata HUK/SKĄPSKA
Replied by Honorata HUK/SKĄPSKA on topic Błeszyńscy
Witam. Myślę, że ta Róża Błeszyńska urodzona w 1751 w parafii Chełmno to nie jest ta sama Róża Błeszyńska żona Kazimierza Błeszyńskiego. Dlaczego ślub Róży z Kazimierzem jest w parafii Lgota Wielka , a nie w parafii Chełmno. W tym akcie jest napisane, że Róża była podczaszanką sanocką . Jeżeli tak to jej ojcem jest  Józef  ( wszędzie zaznaczano, że był podczaszym sanockim ),  a matka to Marianna Stobiecka. Zresztą ta Marianna Stobiecka jest wymieniona też w akcie ślubu tej Roży z Kazimierzem.  Inne córki Jana Błeszyńskiego  i Zuzanny ( parafia Chełmno ) brały ślub w parafii Chełmno. Zresztą takie były zasady, że ślub był w tej parafii gdzie mieszkała panna młoda. Zdarzały się przypadki, że ślub odbywał się w innej parafii niż parafia rodziców np gdy rodzice już nie żyli. Tu ojciec tej Róży urodzonej w 1751 w parafii Chełmno jeszcze do roku 1791 żył.
Natomiast Katarzyna Błeszyńska która była żoną Wincentego Strzeleckiego to brała ślub w Sulmierzycach i przy niej było napisane, że jest
Załączniki:
The following user(s) said Thank You: Andrzej Kuśnierczyk, Janusz Wejmann

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.