Topic-icon kolonia Friedrchshuld

10 lata 11 miesiąc temu #633 przez Kozera (Piotr Kozera)
Witam
Wszyscy piszą o Węglowicach i Puszczewie, byłych koloniach Kuhlhausen i Hilsbach, pomijając trzecią kolonie niemiecką koło Krzepic - Friedrichshuld . Stamtąd pochodzili moi przodkowie.
Osada zamieszkana przez rodziny niemieckie,wśród nich Epplerów, Ertzów, Kaufów, Frantzke, Lerche, Ulrychów, Wolbisów,Werków.Mieszkał tam też Gaux (chyba Francuz) i kilka rodzin polskich z sąsiednich wiosek.
W 1817 roku używana była jeszcze niemiecka nazwa Friedrichshuld.
Potem zmieniono nazwę na Aleksandrów, być może na cześć cara Aleksandra. Mój przodek o nazwisku Hadraszek (Hadroszek) pochodził z Dobrodzienia (Guttentag) na Śląsku, jego żona z Niederlauterbach w Alzacji. Ich nazwisk niema wśród pierwszej fali osadników niemieckich.W księgach metrykalnych pojawiają się w 1822 roku. W związku z tym mam pytanie. Czy poddani obcych władców mogli swobodnie opuszczać kraj i osiedlać się w innym państwie?. Moi przodkowie byli poddanymi pruskimi, ale znalazłem informacje, że Ulrych i Eppler pochodzili z Wiednia.
Pozdrawiam
Piotr Kozera
The following user(s) said Thank You: Stachu (Stanisław Hejak)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 11 miesiąc temu #635 przez Halina (Halina Klimza)
Witam,
poruszyłeś interesujący temat.Z Aleksandrowa wywodzi się babka mego męża -Antonina z Kaufów. Jej przodkowie przybyli na te tereny z Niemiec(Królestwo Pruskie),choć nie mam na razie żadnych dokładniejszych o nich relacji.
Również pozostali pradziadowie pochodzili z terenów przygranicznych - z Królestwa Pruskiego. Klimza Karol urodził się w Kośmidrach,gm.Pawonków (wżenił się prawdopodobnie w gospodarstwo w Borze Zapilskim).Syn Karola- Franciszek Klimza ożenił się z Maryjanną Gajda.Jej ojciec Urban i matka pochodząca z Ludwików urodzili się w Kielczy (opolszczyzna).Z Kielczy wywodzi się tez rodzina Szpera (młynarz w Truskolasach)- ich córka była drugą żoną Urbana Gajdy(też młynarza w Kawkach).Odnośnie Gajdów istnieje akt notarialny kupna młyna sygnowany przez notariusza z Tarnowskich Gór z 1878r.Wnioskuję więc,że oprócz osadnictwa typowego dla wsi przez Ciebie wymienionych,istniały jeszcze inne sposoby zamieszkania na tych terenach- kupno majątku, małżeństwa...
Jestem dopiero na początku drogi w odkrywaniu historii.Jedno wiem,że Klimzowie,Urban,Szpera mówili po polsku,byli więc chyba bardziej polskimi Ślązakami niż Niemcami- stąd ta łatwość w przemieszczaniu się na polskie tereny(oczywiście pod rosyjskim zaborem).Choć może trzeba by było trochę poczytać literaturę ,gdyż w okresie wojen napoleońskich te tereny były przez kilka lat pod zaborem pruskim, a wtedy fakt migracji wyglądałby inaczej.Zabieram się za lekturę...
Pozdrawiam- Halina

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 11 miesiąc temu #636 przez Kozera (Piotr Kozera)
Pani Halino,
Kaufowie mieszkają w Aleksandrowie od 1805 roku. W źródle, o którym pisał Piotr Gerasch( www.odessa3.org/collections/census/link/geser.txt ) znajduje się Jacob Kauff z kolonii Friedrichshuld, niestety bez miejsca pochodzenia. Jego rodzina liczyła 10 osób. Osobiście nie sprawdzałem tej rodziny, ale z tak licznej grupy, ktoś musiał dożyć wieku dorosłego, zawrzeć małżeństwo i podać swoje miejsce pochodzenia. Proponuję iść tym tropem i sprawdzić w parafii Krzepice wszystkie najwcześniejsze małżeństwa Kaufów. W moim przypadku to się udało. Natrafiłem na drugi akt drugiego małżeństwa Bernarda Hadroszka i znalazłem jego miejsce urodzenia. Problemem jest dla mnie jedynie określenie miejsca i czasu, gdzie ożenił się ze swoją żoną pochodzącą z Alzacji. Wracając do rodzin zza pruskiej granicy, znalazłem w parafii krzepickiej akt ślubu Walentego Swoboda z Petronelą Kozera z 1860 roku. Urodził się w miejscowości Zandowicz ? na Górnym Śląsku. Jego matką była Magdalena Pasieka, z rodziny mieszkającej pod Krzepicami od dawna (notowani w spisie z 1790). Jego ojciec wżenił się więc w rodzinę od dawna zasiedziałą niedaleko Krzepic. Nie wiadomo tylko w jakich okolicznościach.
Pozdrawiam
Piotr Kozera

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 11 miesiąc temu #637 przez Piotr Gerasch (Piotr Gerasch)
Replied by Piotr Gerasch (Piotr Gerasch) on topic kolonia Friedrchshuld
Kozera napisał: Urodził się w miejscowości Zandowicz ? na Górnym Śląsku.
Piotr Kozera[/quote]

witam,
owe Zandowicz może być obecnymi Żędowicami [niem.: Sandowitz lub Zandowitz]

Jak widać z poniższych linków Swobodowie mieszkali w Zandowitz już w XVIII wieku:

www.p-dziewior.de/geburten2-Dateien/sheet002.htm
www.p-dziewior.de/sterben2-Dateien/sheet019.htm

pozdrawiam
Piotr<br><br>Edytowany przez: PiotrGerasch, w: 2008/09/22 21:33

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 11 miesiąc temu #638 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)
Witam!
Ja poszukuję inf. skąd pochodzili moi przodkowie o nazwisku Swoboda.
Mój pradziad Franciszek Swoboda(1853)ur. sie w parafii Sieraków(opolskie)był synem Michała i Rozalii zd. Kwap.Ożenił sie z moja prababcia Marianna Elijasińską w parafii Zajączki i tam zmarł.W Sierakowie nie znalazłam zgonu jego ojca ani matki.Wiem ,że przybyli tam ale nie wiem skąd??
Częśc Swobodów)prawdopodobnie z tej samej rodziny) mieszkała we wsiach Janiki i Zwierzyniec ale nie sprawdziłam jeszcze danych.
Moja gałąz Swobodów zajmowała sie kowalstwem.
Hanna Hofman Polańska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 11 miesiąc temu #639 przez Kozera (Piotr Kozera)
Witam
W 1860 Walenty Swoboda poślubił Petronelę Kozera ze Zwierzyńca.
Prawdopodobnie od tej pary pochodzą Swobodowie z tamtych okolic.
Pozdrawiam
Piotr Kozera

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 11 miesiąc temu #640 przez kukulat (Tomasz Kukuła)
jeśli mogę wtrącić - Hilsbach to Czarny Las koło Kiedrzyna !
istnieje miejscowość o tej nazwie w NIemczech, niedaleko Szwarcwaldu (CZARNEGOLASU...) wiem że niektórzy koloniści pochodzili z tego rejonu i stąd pewnie nazwa.
Kolonii fryderycjańskich jest w okolicach Częstochowy więcej.
Moi przodkowie - główna linia to Weberowie, mieszkali w Czarnym Lesie przez 150 lat. Ponieważ byli ewangelikami, akta USC ich dotyczące są w księgach kościoła Ewangelicko-Augsburskiego, jednak zanim zaczął on istnieć, śłuby i narodziny oraz zgony zapisywano w parafii katolickiej.

Czarny Las był największą tego typu kolonią w tych okolicach, istniała tam szkoła już w latach 20.XIX w.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #641 przez Halina (Halina Klimza)
Dziękuję serdecznie za wskazówki,znam ten cytowany link i niestety więcej nie wiem.Ojciec babki Antoniny musiał być zapewne synem tego przybyłego wówczas Kaufa z 10 osobową rodziną.W Pankach mieszkają potomkowie tego rodu,nie znam tylko szczegółów tego pokrewieństwa.Jak tylko czas mi pozwoli, to sięgnę do zbiorów parafii w Krzepicach.
Pozdrawiam- Halina

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #645 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
Jak pokazują materiały zgromadzone w pracy Heike'go pt. \&quot;150 Jahre
Schwabensiedlungen in Polen, 1795-1945\&quot;, których część jest dostępna w
internecie dzięki potomkom besarabskich Niemców zamieszkującym Stany
Zjednoczone, Hilsbach było w 1806 r. znaczącą, bo drugą (!) co do
wielkości
(nie licząc Warszawy) kolonią niemiecką powstałą na anektowanych przez
prusaków terenach, nazwanych przez nich Prusami Południowymi,
zamieszkałych
przez 1,5 mln. ludzi i podzielonych na dystrykty Posen, Kalisch i
Warschau.

Fragment korespondencji w sprawie Hilsbach mojego kuzyna Pawła Najnigiera z Warszawy - potomka marcina Neuningera z Hilsbach.
cdn

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #646 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
&gt; Holler, Bilman, Brude, Schwartz, Seyder (krawiec), Klein - nazwiska z Czarnego Lasu (Hilsbach) w par.Biała.

Niewiele dalej niż 20 km od Heilbronn, w kierunku Mannheim, leży małe miasteczko Hilsbach, wspomniane już w starym niemieckim kodeksie z roku
770.

Kolejne fragmenty korespondencji dot.kolonii Hilsbach.

cdn

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #647 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
Jedną z ozdób małego, ale niegdyś ważnego miasteczka Hilsbach jest zabytkowy kościół św. Michała Archanioła z 1300 r. Niemieccy koloniści nadawali swoim nowym siedzibom nazwy miejscowości ze swych
stron rodzinnych, to pewne. Nazwy osad na południu Ukrainy, zakładanych w tym samym okresie co kolonia Hilsbach, tworzą listę nazw miejscowości alzackich, palatynackich i badeńskich
Hilsbach znajduje się dziś w granicach administracyjnych rozproszonego miasteczka Sinsheim (2) i leży dwadzieścia-kilka km na zachód od Heilbronn,
przy autostradzie A6 Norymberga-Heilbronn-Mannheim. Stąd 20 km na północ leży Heidelberg, a tuż za nim - u ujścia Neckaru do Renu - Mannheim.
Okolica, w której leży Hilsbach - pagórkowaty teren pomiędzy Odenwaldem, czyli lasem Odyna, a Schwarzwaldem - nazywa się Kraichgau. Jest to region o
najstarszych w Niemczech tradycjach winiarskich: na łagodnych wzgórzach Kraichgau na dużą skalę uprawiali winorośl już Rzymianie. \&quot;Das Rotweinangebot
von Kraichgau ist sehr vielfältig, wie nirgendwo sonst in Baden\&quot; czytamy na stronie koneserów win.
Do dziś okoliczni mieszkańcy uważają się za obywateli Kurpfalz, czyli historycznego Palatynatu, a nie za Badeńczyków (3). Nakłada się to na
stare animozje Szwabów do Badeńczyków (uważających się za lepszych, bo mieszkających bliżej Renu z jego południowymi wpływami kulturowymi, choć
też są Szwabami). Jest to pogranicze szwabskiej i frankońskiej części Niemiec.
Kraichgau jest zamieszkane od niepamiętnych czasów. W kamieniołomach kilkanaście km na północ od Hilsbach odkryto pozostałości najstarszego Europejczyka, któremu nadano nazwę homo heilderbegiensis. Półtora
kilometra od Hilsbach odkryto miejsce kultu Rzymian z \&quot;poczwórnym\&quot; kamieniem z przedstawieniami Herkulesa, Merkurego, Zybele i Diany (praktyczni byli ci
Rzymianie, nie ma co: 4 bóstwa w jednym, czyli boski \&quot;4pack\&quot; - tzw. czteropak).
Zarówno Sinsheim, jak i Hilsbach to miejscowości od niepamiętnych czasów należące do Palatynatu (Kurpfalz, Oberamt Mosbach). Hilsbach jako miejscowość
było wymienione w dokumencie z 798, Sinsheim - w kodeksie z 770. Przez wieki Hilsbach było lokalnym ośrodkiem administracyjnym, zanim w 1803 r. władze
lokalne przeniesiono do sąsiedniego Sinsheim. Stąd stare budowle publiczne w Hilsbach, jak Amtskellerei, Kellerei=winnica i wytwórnia wina, ale \&quot;Amtskellerei= Amtseinnehmerei, Rentamt\&quot; - bo co 30-tą beczkę wina okolicznych winiarzy zabierano dla księcia Palatynatu - ten to miał życie! - a także kolekcjonowano w tym miejscu inne podatki).
Paweł Najnigier (Warszawa)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #648 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
Godło Hilsbach nawiązuje do godła historycznego
Palatynatu (Kurpfalz), za którego obywateli uważają się do dziś mieszkańcy całego zlikwidowanego w 1803 r. i wcielonego później do Badenii Kurpfalz, z
Mannheimem i Heidelbergiem na czele.
Przedrostek \&quot;Kur\&quot; oznacza przywilej elektorski książąt (die Fürste) Palatynatu (Pfalz); stąd nazwy Kurfürst i Kurpfalz. Na sredniowiecznej rycinie przeddstawione jest kolegium elektorskie , wyłaniające władcę Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego. Kolegium to aż do XVII w. składało się ono z 3 duchowych i 4
świeckich książąt, po wojnie trzydziestoletniej zostało poszerzone o jeszcze 2 dostojników. W samym środku (jako strażnik tronu) przezacnego grona elektorów przedstawiony jest, pod złotym lwem Staufów, książe-elektor Palatynatu.
Pawel Najnigier (korespondencja z kwartalnikiem \&quot;Korzenie dot. Hilsbach i kolonizacji rejonu Częstochowy).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #649 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
Godło Kurpfalz. Są na nim 3 pola: w pierwszym z lewej, na czarnym tle pyszni się złoty lew Staufów, z czerwoną koroną, językiem i pazurami. Znak ten wyraża pretensje do
cesarskiego pochodzenia dziedzicznych władców Palatynatu (księstwem tym w r. 1156 cesarz Fryderyk Barbarossa, ze szwabskiej dynastii Staufów, obdarował
swojego przyrodniego brata, Konrada von Staufen(2)). W kolejnym polu widzimy globus zwieńczony krzyżem - zwany u nas jabłkiem królewskim - rzymski symbol władzy cesarskiej nad światem, wyrażający szczególną pozycję księcia Palatynatu, który był nie tylko jednym z siedmiu elektorów, ale i zastępował cesarza podczas jego nieobecności. Owo cesarskie jabłko, przedstawione w
godle Palatynatu (a także Bawarii, o czym za chwilę), jest dziś zdeponowane - wraz z innymi insygniami władcy Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego - we wiedeńskim skarbcu na Hofburgu. I wreszcie trzecie pole: srebrno-błękitne godło Wittelsbachów, których
rodzina, podzielona w czasie reformacji na linię protestancką i katolicką, władała przez kilkaset lat Palatynatem (od 1214 r.) i Bawarią. Jako ciekawostkę, znajdziesz w załączniku kolumnę graniczną księstwa Bawarii z roku 1718 z wyrytym na niej godłem Wittelsbachów, przejętym zresztą w XIII w. od wygasłej rodziny grafów von Bogen.
Wittelsbachowie, władający Palatynatem, dodali sobie z czasem do swojego srebrno-niebieskiego godła lwa Staufów. W ten sposób powstało godło Bawarii.
W zasadzie bawarskim Wittelsbachom nie przysługiwał
przywilej zasiadania w siedmioosobowym kolegium elektorskim, ale zawsze mieli do tego mocne pretensje, aż w końcu, w wyniku wojny trzydziestoletniej, zapewnili
sobie tytuł elektorów.
W godle Bawarii, podobnie jak w godle Palatynatu, widnieje królewskie jabłko - najpierw jako symbol obecności władców Palatynatu w kolegium elektorskim,
a później, gdy Bawaria stała się królestwem (ostatnio była nim na krótko po abdykacji cesarza w 1918 r., zanim przekształciła się w Bawarską Republikę Radziecką), symbol jego niezależności.
Wracając do godła Wittelsbachów, liczba jego srebrnych pól określała liczbę terytoriów, nad którymi rozciągało się ich panowanie. To się zmieniało, dochodząc w pewnym momencie do 42.
Wszystkie omówione przeze mnie elementy widzimy zarówno w herbie Kurpfalz, jak
i Bawarii. Godła Wittelsbachów brakuje natomiast, nie wiedzieć czemu, we współczesnym herbie Nadrenii-Palatynatu (jest w nim jednak lew Staufów).
W godle Hilsbach widoczne jest wyraźnie godło Wittelsbachów, władców Kurpfalz, rezydujących przez stulecia w odległym o jakieś 20 km Heidelbergu. Pewnie
dlatego, że Hilsbach było ośrodkiem administracyjnym okolicy, słynącej już od czasów rzymskich z doskonałych win, w których lubowali się książęta Palatynatu.

Paweł Najnigier (c.d. korespondencji z redakcją \&quot;Korzeni\&quot;.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #650 przez kukulat (Tomasz Kukuła)
Andrzeju!
Opublikowana przez ciebie korespondencja Pawła Najnigiera jest dla mnie niezwykle cenna. Czy masz więcej informacji? Czy Paweł zechciałby sam podzielić się nimi? Czy w \&quot;Korzeniac\&quot;ukazał się artykuł o Czarnym Lesie?
Przypomnę, że niezwykle cennym źródłem do badań nad tą miejscowością jest \&quot;Społeczność Protestancka w ziemi lipskiej w XVIII - XX wieku\&quot; wydana przez WSP w Częstochowie i dostępna jeszcze w wydawnictwie (Akademia Jana Długosza) za 1 zł!!! Jest to 200 stronicowa książka.
Mam w swoim archiwum 100 letnią mapę Wirtembergii na której znajduje się Hilsbach i Sinsheim, prześlę ją administratorowi i jesli zechce zamieścić to będziecie mogli ją obejrzeć.
Po za tym poszukuję najstarszej możliwej mapy/widoku podczęstochowskiego Czarnego Lasu, czy ktoś takim dysponuje?
Liczę na kontynuację tematu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #652 przez admin (Szymon Gruca)
kukulat zapisz:

Mam w swoim archiwum 100 letnią mapę Wirtembergii na której znajduje się Hilsbach i Sinsheim, prześlę ją administratorowi i jesli zechce zamieścić to będziecie mogli ją obejrzeć.

Proszę:
http://www.genealodzy.czestochowa.pl/component/option,com_zoom/Itemid,69/page,view/catid,7/PageNo,1/key,7/hit,1/

Szymon Gruca | www.szgruca.nazwa.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #653 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
Paweł anonsował już przed laty artykuł o Hilsbach , ale wciąż zbierał wiadomości i efekcie nazbierało się tego tyle, że jeden artykuł nie wystarczy.
Warto już chyba pomyśleć o pierwszej publikacji pod auspicjami Towarzystwa Genealogicznego -np. \&quot;Cudzoziemcy okolic Częstochowy\&quot; (samo miasto również miało sporo przybyszów z różnych miejsc Europy), w której można zamieścić dotychczasowe ustalenia i informacje o rodzinach.

Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #654 przez kukulat (Tomasz Kukuła)
Andrzeju czy możesz mi przesłać prywatnie kontakt do Twojego kuzyna?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 10 miesiąc temu #655 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
Paweł Najnigier

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 6 miesiąc temu #751 przez scenic123 (ewa kaufland)
witam jestem wnuczką ANTONIEGO KAUFA z ALEKSANDROWA dziadek ma prawie 90 lat ojciec jego był krawcem a mama umarła gdy dziadek był mały..groby ojca i matki są do dzisiaj w Krzepicach.Dziadek ANTONI miał brata MARCELA &lt; STEFANA.,,,, i 2 siostry jedna jeszcze żyje i mieszka na śląsku.na ALEKSANDROWIE JEST JESZCZE JEDNA RODZINA KAUF ale z tego co wiem to nie jesteśmy rodziną.najlepiej kontaktować się ze mną przez meila

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #16631 przez Wanrob (Robert Przygoda)
Witam. W akcie zgonu mojego 3x pradziadka Jakuba Cer z kol. Aleksandrów jest informacja: w Salembach wsi we Francji nad Renem urodzony z Franciszka i Franciszki z Klajnów. Z zestawienia osadnictwa w południowych Prusach (popularna "Odessa") w 1805 r. jednym z kolonistów w Kolonii Friedrichshuld był Franz Zerr z czasem nazwisko przekształcono na Cer. Czy jest szansa znaleźć akt urodzenia Jakuba?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #16637 przez henio (henryk gierlik)
The following user(s) said Thank You: Wanrob (Robert Przygoda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #16638 przez henio (henryk gierlik)
The following user(s) said Thank You: Wanrob (Robert Przygoda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #16639 przez henio (henryk gierlik)
The following user(s) said Thank You: Wanrob (Robert Przygoda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #16650 przez Piotr Gerasch (Piotr Gerasch)
Replied by Piotr Gerasch (Piotr Gerasch) on topic kolonia Friedrchshuld

Robert Przygoda napisał: jednym z kolonistów w Kolonii Friedrichshuld był Franz Zerr z czasem nazwisko przekształcono na Cer. Czy jest szansa znaleźć akt urodzenia Jakuba?


Wszystko na to wskazuje, że ta miejscowość to Salmbach. W sieci można znaleźć stronę, z której wynika, że Franz Michael Zerr z Franciską Klein mieli następujące dzieci: Elisabeth, Maria Anna, Jacob, Margaretha, Michael, Catharina, Regina, Johann, Johann Georg.

gedcomindex.com/Towns/fr67414.html
reiner-kerp.de/Migranten/pafg113.htm#567

pg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #16651 przez Piotr Gerasch (Piotr Gerasch)
Replied by Piotr Gerasch (Piotr Gerasch) on topic kolonia Friedrchshuld
Robercie,
a tutaj genealogia Twojego pra-Zerra

gw.geneanet.org/gl93?lang=fr;p=francois+michel;n=zerr

i kilka pokoleń wgłąb historii
fiu fiu


i tu:
records.ancestry.com/francois_michel_zer...rds.ashx?pid=8807987

Piotr

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.730 s.