Cech Szewców w Częstochowie

Więcej
11 lata 3 miesiąc temu - 11 lata 3 miesiąc temu #7448 przez Mirosława Pabiś
Cech Szewców w Częstochowie was created by Mirosława Pabiś
Witam, znalazłam na stronie Archiwum Państwowego w Częstochowie informacę o zachowanych dokumentach cechowych mi.in Cechu Szewców.
baza.archiwa.gov.pl/sezam/sezam.php?l=pl...show&zespoly_id=9587
Moi przodkowie Mendakiewicze z Janowa byli szewcami co najmniej od 1730 r., a Ludwik urodzony w 1832 w Janowie był kowalem.
Mam wielka prośbę, może ktoś z szanownego grona będąc w APCz mógłby sprawdzić,czy są tam dokumenty dotyczące moich w/w przodków i czy jest możliwość zamówienia np skanów?
Muszę przyznać, że dotychczas korzystałam wyłącznie z metryk, więc nie mam doświadczenia z tego rodzaju dokumentami :blush: Mirosława

Mirosława Pabiś z d. Mendakiewicz
Ostatnia11 lata 3 miesiąc temu edycja: Mirosława Pabiś od. Powód: dodałam link
The following user(s) said Thank You: Małgorzata Jabłońska, Marek Mendakiewicz

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
11 lata 3 miesiąc temu #7449 przez Małgorzata Jabłońska
Replied by Małgorzata Jabłońska on topic Cech Szewców w Częstochowie
Około roku 1800 szewcem w Częstochowie był Karol Laskowski (żył ponoć 100 lat i zmarł w 1810 roku) oraz jego zięć Jan Jabłoński (urodzony ok 1780). Obaj mieszkali i zapewne pracowali w domu nr 41.

Maja

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
11 lata 3 miesiąc temu #7453 przez Mirosława Pabiś
Replied by Mirosława Pabiś on topic Cech Szewców w Częstochowie
Ciekawe, czy nasi przodkowie się znali :dry:, Konkurencją nie byli, bo jak wspomniałam Mendakiewicze mieszkali w Janowie, ale chyba cech był wspólny?. Myślę, że takie Cechy musiały obejmować jakiś większy obszar( jaki?) . Może pełnili jakieś funkcje w cechu <myśli>.
pozdrawiam Mirosława

Mirosława Pabiś z d. Mendakiewicz

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej