Podpowiedź: co dalej

Więcej
11 lata 2 miesiąc temu #7900 przez Sz Rubisz
Podpowiedź: co dalej was created by Sz Rubisz
Jestem początkującym poszukiwaczem korzeni narazie udało mi się dojść do najstarszego dokumentu, tj. akt ślubu moich 4 x pra dziadków z 1806 r w Częstochowie (nazwisko takie jak moje). Miałem szczęście, że połowę wszsytkich informacji ustaliłem dzięki FamilySearch. Doszedłem jednak do punktu, w którym zastanawiam się jak spróbować pójść dalej w przeszłość.

W owym akcie ślubu jest wzmianka na marginesie: Militis i pod spodem Civitas. Czy dobrze wnioskuję, że chodzi tu o ślub wojskowego z cywilem? Żołnież (dziadek) prawdopodobnie przybył do Częstochowy (może właśnie z wojskiem), gdyż nie znalazłem wśród aktów urodzenia jego nazwiska w latach 1779-87 jakby wynikało z kolejnych aktów stanu cywilnego (w styczniu 1806 miał mieć 25 lat).

Czy ktoś z Państwa umiałby podpowiedzieć sposób dalszego poszukiwania? Może fakt, iż to był wojskowy (ale raczej nie oficer) może jakoś tu pomóc?

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Piotr Gerasch
  • Gość
  • Gość
11 lata 2 miesiąc temu #7901 przez Piotr Gerasch
Replied by Piotr Gerasch on topic Podpowiedź: co dalej
Civitas oznacza miasto, czyli Starą Częstochowę. Słowo militis istotnie odnosi się do małżonka i powoduje trudność, jak widzę w identyfikacji miejsca pochodzenia. Czy dysponujesz aktem zgonu przodka. Czy nic z niego nie wynika?

Piotr

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
11 lata 2 miesiąc temu #7903 przez Sławomir Worwąg
Replied by Sławomir Worwąg on topic Podpowiedź: co dalej
1. Tak, jak wspomniał Piotr, po pierwsze szukać aktu zgonu.
2. Sprawdzić, czy czasem żona nie zmarła wcześnie i ożenił się po raz drugi - pochodzenie może być w ew. akcie drugiego małżeństwa
3. załączać linki do aktów :)

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
11 lata 2 miesiąc temu - 11 lata 2 miesiąc temu #7910 przez Sz Rubisz