Topic-icon Stanisław Choroba - mój dziadek z Nowej Wsi Żareckiej

7 lata 7 miesiąc temu #10292 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Mój dziadek Stanisław Choroba miał rodzeństwo: Piotr,Maria i Marcjanna. Czy jest szansa dowiedzieć się czegoś o nich ?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 9 miesiąc temu #19005 przez Karolina Trzepizur
Witam serdecznie Pani Danuto.
Jestem bardzo mile zaskoczona, ponieważ linia Chorobów jest mi bliska i była w naszej rodzinie znana dość daleko wstecz :). Rozalia Bubel byłą Babcią mojego Dziadka - Eugeniusza a co za tym idzie Pani Dziadek Stanisław był synem brata ojca mojego mojego Dziadka :) wygląda zawile, ale w skrócie pani Dziadek jest synem jednego brata (Jana) a mój Dziadek (Eugeniusz) jest synem drugiego brata (Franciszka. Jeśli się nie mylę to Pani Mama ma brata Władysława urodzonego 10.07.1920 roku. Chętnie służę pomocą :) Możemy się umówić na kawę ;)
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19873 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Witam.. Mam dwóch kuzynów w Poraju i kuzynkę w Zaborzu o nazwisku Słabosz. Są to potomkowie brata mojej babci, Jana Klimka z Zaborza. Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19874 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Witam serdecznie.. Zgadza się, brat mojej Mamy, Władysław Choroba z Żarek - to mój chrzestny.. Z tego pokolenia już nikt nie żyje.. Miałam dłuższą przerwę w odwiedzaniu tej strony. Do naszego drzewa wpisujemy tylko członków rodziny w linii prostej, nie rozpracowujemy rodzeństwa przodków a i tak jest w nim ponad 1000 osób.. Mam jedną sprawę, w której przydałaby mi się pomoc. Chodzi o daty pradziadków Klimków. Bardzo rzadko odwiedzam Ziemię Częstochowską, chociaż mam tam wielu kuzynów. Takie życie.. Pozdrawiam. Danuta

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19890 przez Karolina Trzepizur
Mam trochę zapisków na innym komputerze, zobaczę może się uda coś więcej znaleźć o rodzinie Klimek, choć to linia "żeńska" i inne nazwisko;) Niestety imię Marcjanna w różnych zapisach jest popularne... a na dodatek nigdy nie uczyłam się rosyjskiego - utrudnia szukanie w księgach parafialnych. Tak a 'propos kościoła, z tego co mi Dziadek opowiadał kościół w Żarkach został wybudowany na dawnych rodzinnych ziemiach. Niestety nie pamiętam czy to była darowizna czy sprzedaż... może kuzynostwo coś pamięta?
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19892 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Witaj Karolina.. Proponuję zwracać się po imieniu, jak to w rodzinie.. Szczegóły linii Klimków są w moim temacie: "Klimek Michał i Marianna zd. Kasprzyk". Uzyskałam tam link do aktu ślubu nr 21/1882. Pradziadek miał wtedy 25 lat, czyli ur. się w 1857r. a prababcia 20 lat, czyli urodziła się w 1862. Nie znam pełnych dat urodzenia ani dat śmierci. Pochowani w Przybynowie. Jest tylko grób prababci (ten na zdjęciu). Grób pradziadka zniknął.. Chciałabym załatwić wspólną tabliczkę nagrobną. Pokazują się w Myheritage powiązania gałęzi w naszych drzewach.. Może masz jakieś stare zdjęcia.. Pozdrawiam Cię

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19907 przez Karolina Trzepizur
Wszelkie zdjęcia w moim posiadaniu niestety sięgają tylko do moich pradziadków -Franciszka i Katarzyny. Dziwna sprawa ale więcej zawsze wiedziałam np. o Rozalii Bubel niż o rodzeństwie Ojca Dziadka czyli Franciszka. Może dlatego, że Rozalia była ukochaną Babcią Dziadka Eugeniusza... w czasie okupacji jako dziecko jeździł do Prusicka (tam mieszkali wtedy po chleb, mleko itp.oczywiście że te wyjazdy zagraniczne musiały się wryć w pamięć. Ale zupełnie nie kojarzę nic o Twoim Dziadku. A takie bliskie pokrewieństwo, przecież to Wuj Eugeniusza. Gdzie spędzał wojnę?

Muszę wybrać się do Ciotki, córki drugiego z dzieci Franciszka,może będzie coś więcej wiedzieć.3 tygodnie temu zmarł jej ojciec, Stanisław, i wszelkie pamiątki zapewne są pod jej pieczą.
muszę zmykać do pracy... mój mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. może będzie łatwiej ☺
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19936 przez Karolina Trzepizur
znalazłam właśnie brata Twojego i mojego pradziadka :) Stanisław Horoba - bo tak ówczesny ksiądz zapisywał nazwisko Horoba (tak samo było napisane w innych miejscach przez tego księdza, a nie ma nigdzie Choroba, następny ksiądz pisał już poprawnie przez CH) brat Jana i Franciszka, syn Stanisława Choroba i Rozalji z d. Bubel.
akt zgonu nr 59/1929
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-116...,363253601,363411001
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19940 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Inaczej mówiąc nasi dziadkowie byli braćmi stryjecznymi.. Mój pradziadek Jan ur. się w 1860, ślub w 1884 - nie wiem, kiedy zmarł.. Czy masz daty Franciszka, Twojego pradziadka? Stanisław (1872-1829) - chyba był najmłodszy.. A ja znalazłam wczoraj prapradziadków i wzmiankę o praprapra... w linii Kasprzyków.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu - 5 lata 7 miesiąc temu #19959 przez Karolina Trzepizur
Tak właśnie - stryjeczni bracia :) nie używałam tego nazewnictwa bo spotkałam się z tym, że w różnych regionach różnie pokrewieństwo się nazywa (dużo znajomych z północnej części kraju nie wie co to brat cioteczny ...:)) a oprócz tego że rzadko bywasz na ziemi częstochowskiej to nie wiem gdzie teraz mieszkasz.

Najmłodszy był mój pradziadek Franciszek. urodził się 24 listopada 1883 w Nowej Wsi. Zmarł w 1940, zamordowany w Twerze pochowany na cmentarzu wojennym w Miednoje. Długo go szukaliśmy ale w zasadzie wszystko jest już wiadome, odnaleziono go na listach katyńskich, dokumenty były w mogiłach zbiorowych. Zanim został odnaleziony został uznany za zmarłego postanowieniem sądu w 1977 r., takie czasy były, że nikt nie wymawiał słowa Katyń. u Nas w rodzinie wszyscy wiedzieli... dopiero w nowej Polsce oficjalne dokumenty powstały i tu akurat mam pewność. Jest wymieniany w księdze policyjnej (był policjantem w Częstochowie przed wojną, dlatego wywieziony do obozu). Jeśli Cię interesuje ten temat mam trochę dokumentów książek etc. Franciszek był sporo młodszy, nie wiem jak to się stało że znalazł się w Częstochowie i co rodzeństwo wtedy robiło. Twój pradziadek został w Nowej Wsi czy też wyjechał? Dzieci Franciszka też były zamieszane w wojnę, tu już wiem dużo bo to Dziadek i wujowie :)
ślub z Katarzyną z d. Wójcik w 1911, mam akt ślubu więc i rodzice pewni :)
Praprapra (ale może o wcześniejszych mówisz) też mam w drzewie -Michał Klimek ur w 1858 i Marianna Marcjanna Klimek z d. Kasprzyk ur 1862 -->ich rodzice to odpowiednio Jan Klimek i Agata z d. Ptak, a rodzice Marianny Marcjanny to Ignacy Kasprzyk i Marianna z d. Duda. Czyli mamy 4 pokolenia wstecz od Ciebie.
Nazwisko Duda powtarza się jako świadkowie przy narodzinach chrzcinach itp. jeśli podasz mi swój email zaproszę CIę do drzewa - bo nie wiem co teraz widzisz :)

właśnie znalazłam akt zgonu Twojego pradziadka Jana Choroby dn. 26.06.1916 lat 55
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-267-117...,363253601,362560801
Załączniki:
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 7 miesiąc temu #19966 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Przez kilka dni nie będę miała laptopa. Odpiszę po powrocie. Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39167 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Znalazłam rodzeństwo Stanisława Choroby(1890/268,str.568):
Marcjanna(1884/241,str.129), Stanisław(1886/181,str.247), Jan(1893/76,str.743), Marianna Choroba-Ociepa(1896/132,str.33), Piotr(1898/173,str.210), Józef(1900/72,str.362), Władysław(1903/260,str.685), Jan(1906/104,str.896).
Piotr wyjechał do Przyrowa. Czy któryś z pozostałych: Stanisław, Józef, Władysław lub Jan - był ojcem Tadeusza, który wyjechał do Bytomia i miał córkę Krystynę..? Zagadka do rozwiązania..

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39175 przez Rafał Molencki
Nie wiem, czy mówisz o Krystynie, żonie mojego kuzyna Mariana Molęckiego z Nowej Wsi, która - jak Ci pisałem - była córką Tadeusza, syna Kazimierza Choroby? Oni już nie wiedzą, czyim synem był Kazimierz. A skąd masz informację o Bytomiu?
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39176 przez henryk gierlik
Suchergebnisse in der Kategorie „Genealogien“ für horoba – FamilySearch.org
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39177 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Tak, miałam na myśli Krystynę, żonę Twojego kuzyna, ale chyba mylnie skojarzyłam ten Bytom z informacją od mojego kuzyna, że jedna z sióstr mojego dziadka wyjechała do Bytomia..
W moim drzewie jest jeden Kazimierz ur. w 1803r., jego żona Katarzyna z.d. Masłoń(1799). Mam tylko ich syna Stanisława(1834/60) i jego dzieci: Jan(1860), Antoni(1862), Maryanna(1864), Jakub(1867), Stanisław(1872), Franciszek(1883).
Zwyczajowo, powinien on mieć syna (ok 1830) lub wnuka (ok.1860) -  też Kazimierza.. I dopiero w kolejnym pokoleniu Kazimierz (ok.1900) - to ojciec Tadeusza(ok.1930).. Brakuje na razie łączącego ogniwa, ale ono musi być!
Stanisław(1834) z pewnością miał rodzeństwo, więc szukam..

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39178 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Witaj Karolino..
Miałam długą przerwę z przyczyn rodzinnych i dopiero niedawno wznowiłam aktywność na tym forum..
Miło mi, że odwiedzasz moje drzewo. Ja również odwiedzam Twoje piękne drzewo i znajduję w nim dużo informacji na temat rodziny Chorobów.
Pozdrawiam Cię serdecznie. Danuta

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39179 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Dzięki.. Cieszę się, że wszystko w porządku.. Pozdrawiam! Danuta

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39180 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Mój dziadek Stanisław Choroba był na robotach w Bawarii, 1943 r.
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu - 11 miesiąc 2 tygodni temu #39186 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT...363429001&cc=2115410
Pierwsze dziecko Kazimierza Choroby: Marianna ur.23.05.1825r.
Drugie dziecko Kazimierza Choroby i Katarzyny z Masłoniów: Jan ur.29.03.1829r.
www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT...363429001&cc=2115410

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39192 przez Rafał Molencki
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39194 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
No super! Dzięki! Dawniej to mieli fajnie, ile chcieli tyle lat podawali, za każdym razem inaczej. Mogli się dowolnie odmładzać! A teraz nie dadzą zapomnieć, ile się ma..

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu #39195 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
W tym samym czasie żyła jeszcze druga Katarzyna Masłoniówna.. 22.05.1929r., str.158 ur. się Petronella c. Paula Liwocha.
Było jakieś dziecko ur.12.02.1826r., str.141 i 21.02.1830, str.164.-Mateusz?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 2 tygodni temu - 11 miesiąc 2 tygodni temu #39197 przez Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 1 tydzień temu #39200 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Odmłodzili się o 5 lat.. Urodził się znowu Józef, widocznie zmarł ten z 1838r. To już trzecie dziecko im zmarło.  www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ...363444001&cc=2115410

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 miesiąc 1 tydzień temu - 11 miesiąc 1 tydzień temu #39207 przez Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.