Topic-icon Projekt Olsztyn

4 lata 10 miesiąc temu - 4 lata 10 miesiąc temu #14452 przez sebol (Sebastian Górecki)
ciekawy przypadek teść Petroneli Przełożyńskiej jest jednocześnie ojczymem. wog szkoda ze jeszcze nie wszystko zindeksowane

A Benedykt Strączyński to mój pra pra dziadek

Mamy bezpośredniego przodka z Antonim Przytulskim - jest to Wojciech Królikowski i Katarzyna
Załączniki:
The following user(s) said Thank You: krymeer (Krzysztof R. Osada)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 10 miesiąc temu - 4 lata 10 miesiąc temu #14483 przez sebol (Sebastian Górecki)
Jeszcze raz Antoni Przytulski - coś foty zniekształca
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 10 miesiąc temu - 4 lata 10 miesiąc temu #14485 przez sebol (Sebastian Górecki)
a to drzewko znajomego z okolic olsztyna, niestety PDFy robi mi bez polskich znaków
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 10 miesiąc temu #14712 przez sebol (Sebastian Górecki)
to drzewko sąsiada
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 9 miesiąc temu #14808 przez PiotrG (Piotr Gospodarek)
Dzień dobry!
Zupełnie przypadkiem trafiłem na stronę Towarzystwa i - ku radości i zdziwieniu - udało mi się nawet znaleźć kilku przodków. Jeśli to Pana interesuje, mogę podesłać maciupeńki wycinek genealogii rodziny Sokołowskich z Turowa (jedna linia na początku XX wieku przybyła do Częstochowy, gdzie mieszkam). Przy czym prawie wszystkie informacje mam z Państwa indeksów, więc nie wiem, czy to się Panu na cokolwiek przyda. Ale jedna z prababek pochodziła z Nabiałków, więc być może będzie Pan zainteresowany. Pozdrawiam!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 9 miesiąc temu #14833 przez sebol (Sebastian Górecki)
poproszę o ten fragment drzewka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 9 miesiąc temu #14836 przez kera (Arkadiusz Pluta)
Witam,

Chciałbym prosić Pana Góreckiego o drzewko rodziny Plutów dla sprawdzenia z moimi poszukiwaniami w tym zakresie.

Mój dziadek to Bronisław Pluta - ur. 24 grudnia 1910 roku w Skrajnicy a ożeniony z Józefą Dyńską urodzoną - 12 lipiec 1912 r. w Olsztynie. Ojcem mojego dziadka Bronisława Pluty był Piotr Pluta - ur. 27 kwietnia 1878 r. w Skrajnicy akt 33 (zgon - 10 czerwiec 1928 r. akt 34)jego małżonka to Anna Michalik ur. 8 lipca 1880 r. w Wysokiej koło Przybynowa. Ślub ich był 25 stycznia w 1904 r. w kościele w Olsztynie akt 4.

Z góry dziękuję, gdyby były potrzebne inne dane to służę pomocą.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 9 miesiąc temu - 4 lata 9 miesiąc temu #14985 przez sebol (Sebastian Górecki)
tak na szybko, w Przybynowie trzeba jeszcze poszukać, nie było rodziców w ślubach. A spokrewnieni jesteśmy dość mocno - około połowa osób z samej góry to moi przodkowie
Załączniki:
The following user(s) said Thank You: kera (Arkadiusz Pluta)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 9 miesiąc temu #14986 przez kera (Arkadiusz Pluta)
Dziękuje jeszcze raz bardzo a Przybynów sprawdzę, bo on jest mocno u mnie reprezentowany po kądzieli.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #15005 przez sebol (Sebastian Górecki)
a to drzewko sąsiadki - oboje z mężem pracowali w kościele w Olsztynie
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #15416 przez sebol (Sebastian Górecki)
w połowie roku 1696 zaczynają pisać nazwisko na końcu - tj imie, imie ojca, imie matki, nazwisko. wcześniej w chrztach w Zrębicach było - imie, imieojca nazwisko (ojca), imie matki, i czasem nazwisko panieńskie

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #15471 przez sebol (Sebastian Górecki)
od 1673 do 1710 chrzcili dzieci w Zrębicach mieszkańcy Zrębic i Krasawy, czsami Siedlca par. Potok i Biskupic par. Przybynów, rzadziej z Olsztyna i z olsztyńskiej parafi ale wogóle nie widzę Osin - pewnie bliżej mieli do Poczesny

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #15489 przez kera (Arkadiusz Pluta)
O ile pamiętam to na pewno Osiny występowały w parafii Zrębicach, ale może chodzi raczej o małżeństwa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu - 4 lata 7 miesiąc temu #15490 przez huras (Florian Huras)
Osiny z całą pewnością w latach 1786 (dekanat lelowski) do 1795 (dekanat siewierski) były w parafii Zrębice.
Z całą pewnością w roku 1827 należały już do Poczesnej.
Kiedy dokładnie Osiny powstały i do jakiej parafii należały przed 1786 rokiem nie mam konkretnych,rzetelnych danych, choć pośrednie informacje wskazują, że do Zrębic.
Jedyne co mogłem znaleść w internecie to to że w Osinach pierwotnie istniała kuźnica zwana Osińską lub Chybakowską. Znajdowała sie na terenie starostwa olsztyńskiego i najpewniej na potrzeby zamku produkowała żelazo.
Jej macierzystą parafią były Zrębice. Mieszkańcy Osin do chwili erygowania parafii Poczesna, a więc do 1606r. modlili się w drewnianym kościółku św. Idziego. Kuźnica była w rękach Błeszyńskich, Jarochowskich, Korycińskich i Gosłowskich. Działała tu również drutarnia i blacharnia. Miała dwa koła kuźnicze, od których płacono podatek. Należała do jednych z największych w byłym powiecie lelowskim. Walenty Roździeński w swym dziele Officina ferraria z 1612r. zalicza kuźnicę Osiny do "najprzedniejszych". Niemal całkowite wycięcie pobliskich lasów spowodowało upadek zakładu. We wsi znajdował się dwór, w którym mieszkała szlachecka rodzina Doruchowskich. Przedstawicieli tej rodziny notują księgi parafii Poczesna z XVIIIw. Późniejsze losy wsi wiążą się z kopalnictwem rud żelaza. Działały tu kopalnie głębinowe "Teodor" I i II oraz "Dębowiec". Dyrekcji KRŻ Osiny podlegało 17 kopalń. W 1985r. KRŻ Osiny przemianowano na Przedsiębiorstwo Budowy Maszyn. Nazwa wsi została uwieczniona w popularnym w latach 70 i 80-ych "Osinobusie"- samochodzie budowanym w Nowej Wsi na podwoziu sprowadzanym z fabryki w Starachowicach- ciżarówce marki "Star". Tuż za Osinami przez wiele lat dymiły piece prażalne uzdatniające rudę żelaza, zwana popularnie "prażakami". Dziś nie ma po nich nawet śladu, a po kopalnich "Teodor", "Dębowiec" i "Nowa Wieś" pozostały jedynie porośnięte drzewami hałdy.
Za każde dodatkowe informacje o Osinach będę wdzięczny
The following user(s) said Thank You: Maria N (Maria Nowicka), Konwalia (Zdzisława Rajczyk)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #15491 przez Halina (Halina Klimza)
Jeden z Przełożyńskich z Olsztyna pojawił się na Zawodziu w Częstochowie, był powroźnikim(wtedy profesja dość intratna), z tej rodziny pochodzi babka mojego szwagra - zamężna za przybyszem z okolic Wadowic o nazwisku"góralskim" - bo Kierpiec
The following user(s) said Thank You: sebol (Sebastian Górecki)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #15501 przez Maria N (Maria Nowicka)
Wtedy gdy Osiny należały do parafii Zrębice (do końca XVIIIw) jej mieszkańcy często fakt urodzeń lub zgonów zgłaszali do księdza w Poczesnej. Wynikało to zapewne z tego, że tam mieli o wiele bliżej niż do Zrębic (do Zrębic 15 km a do Poczesnej 4 km).
Moi przodkowie związani są z wsią Osiny. Na początku XVIIIw Jan Rajca a następnie jego syn Piotr byli sołtysami tej wsi (W tym czasie istniała też odrębna linia Rajców/Rajczyków z Przybynowa). Wiele aktów metrykalnych "moich" XVIII wiecznych Rajców/Rajczyków z Osin znalazłam w księgach pocześniańskich.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #15505 przez sebol (Sebastian Górecki)
jak uda mi sie ukończyć "łacińskie chrzty" ze Zrębic (Bardzo słabe jakościowo skany) to w dalszej kolejności-być może- zrobię - "łacińskie" śluby a może nawet chrzty w Poczesnie. Na szczęście kolega Krystian robi Przybynów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 6 miesiąc temu #16121 przez sebol (Sebastian Górecki)
wpisuję wszystkie śluby Tomalskich (Tomala, Donajski) do drzewka i trafiły mi sie ciekawe nazwiska jak na Olsztyn

1892 Szecówka Jan i Tomalska Florentyna
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu - 4 lata 5 miesiąc temu #16380 przez sebol (Sebastian Górecki)
mąż Tomalskiej, bez przyczyny ale mógłbym takich zrobić dziesiątki bo od tego nazwiska spisuję śluby z olsztyna - dodaje do projektu, ale chyba lepiej od razu wrzucić wszystkie śluby z Olsztyna od 1907 w dół
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #16615 przez sebol (Sebastian Górecki)
no i pierwsza porażka, przy dużej liczbie dokumentów nie mogę zidentyfikować matki Wojciecha Gawrona (Rodzice to Krzysztof i Marianna), była to wdowa po Kręciwilku.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 4 miesiąc temu #16669 przez Godzimir (Krzysztof Łągiewka)
Wiek, Nr 177 z 29.07(10.08).1882, s. 3
W Olsztynie, słynnym z ruin zamku pamiętnego obroną Karlińskiego, częste w czasie burzy pioruny, spowodowały taki przestrach, że ludność katolicka udała się do kościoła. Żydzi zaś schronili się do bożnicy. Jeden tylko kolonista, Tomalski, siedząc w szynku, popijał wódkę i miotał bezecne klątwy, gdy w trakcie tego, piorun uderzył i zabił go na miejscu. W takich okolicznościach, śmierć jego wywarła na wszystkich mieszkańcach nieopisane wrażenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 4 miesiąc temu #16688 przez sebol (Sebastian Górecki)
ciekawa sprawa - akt urodzenia
wieś Przymiłowice roku tysiąc osiemset pie(czter)... stawił się Aleksy Lachor ... mający lat czterdzieści ... i Tekli jego małżonki mającej lat trzydzieści...

A tak naprawdę - 1814 Aleksy Stala 41 lat, Tekla Lachor (Lachorczyk) lat 22

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 11 miesiąc temu - 3 lata 11 miesiąc temu #19150 przez Maria N (Maria Nowicka)
Znalazłam w AGAD, że w 1713 r. została wydana zgoda na zbycie własności kopalni rudy żelaza w starostwie olsztyńskim przez Melchiora Jana Dunin Głuszyńskiego na Andrzeja Sobockiego i Zofię Dunin Głuszyńską
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 9 miesiąc temu #20090 przez sebol (Sebastian Górecki)
a i jeszcze o Maciągach Kręciwilkach, indeksując poczesne jeszcze wygrzebałem że Jakub Maciąg i Rakowsciąka Teresa hajtli sie w 1761, co troche wyjaśnia moje poprzednie wywody- Maciąg mieszkał na Kręciwilku- ich dzieci wnuki i prawnuki w większosci nazywali sie Kręciwilk a czasem Maciąg.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 9 miesiąc temu - 3 lata 9 miesiąc temu #20119 przez kera (Arkadiusz Pluta)
Potwierdzam Maciąg i Kręciwilk to często chodzi o tą samą rodzinę. Notabene Jakub Kręciwilk vel Maciąg (także mój przodek) urodził się 8 lipca 1736 roku w młynie Kręciwilk zwanym też Maciąg. Jego ojcem jest Tomasz i Zofia Kręciwilk, którzy mieszkali w tym młynie Kręciwilk i tam mieli co najmniej troje dzieci. Po śmierci pierwszej żony Zofii, Tomasz wziął ślub z Franciszką Rakowszczanką w Poczesnie w 1748 roku. (Ciekawe, że jego syn z pierwszego małżeństwa Jakub żeni się też z Rakowszczanką w 1761 r i ich dzieci też się rodziły w Kręciwilku). Rakowscy to też ród młynarski związani z młynem Lepisz. Tomasz zmarł w wieku około sześćdziesiąt lat (31 sierpnia 1771 r.) w młynie koło Poczesny (Rakowskie). Prawdopodobnie chodzi o ten sam młyn Kręciwilk, chociaż prawie wszystkie ich dzieci zostały opisane jako urodzone w młynie koło Poczesnej a tylko jeden syn Walenty (ostatni ur. 1764) w młynie Kręciwilk. A swoją drogą, ciekawe gdzie dokładnie znajdował się ten młyn Kręciwilk?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.454 s.