Topic-icon Projekt Olsztyn

3 lata 7 miesiąc temu #20120 przez kera (Arkadiusz Pluta)
Jeszcze uwaga co do lokalizacji młyna Kręciwilk. W akcie ślubu Jakuba Maciąga vel Kręciwilka z 1761 roku napisano że jest ze młyna Stawowy. Jego córka Magdalena wychodząc za mąż w 1784 roku za Macieja Suchanika z Kusiąt też jest określana jako z młyna Stawowy lub Stawek (młyn wymieniony w lustracji 1789 r). Co ciekawe w Olsztynie pojawia się często przy aktach urodzenia nazwa Młyn w Olsztynie lub Młynek i znalazłem opis, że chodzi to o stary młyn na łąkach kucelińskich! Czyżby to był ten sam młyn Kręciwilk, który jest różnie opisywany?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 7 miesiąc temu #20126 przez sebol (Sebastian Górecki)
młyn koło poczesnej to zapwene młyn na ul spadkowej w nowej wsi albo w korwinowie - MŁYN WAŁY. A raków, Rakowizna to pewnie dzisiejsze Zawodzie, a mieszkali tam Rak, Rakowski
The following user(s) said Thank You: Konwalia (Zdzisława Rajczyk)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 4 miesiąc temu #21539 przez nasy (Roman Huras)
Replied by nasy (Roman Huras) on topic Projekt Olsztyn
Witam.
Panie Sebastianie podejrzewam, że mamy wspólnych przodków. W moim drzewie pojawiają się nazwiska Górniak z Poczesnej i Michalik z Kusiąt.
Jeżeli będzie Pan dysponował chwilką czasu, prosze o sprawdzenie w projekcie przodków Marianny Górniak (ur 1874-09-03 w Poczesnej) Córka Szymona Górnika i Otolii (Teodozjii) Rogacz (ślub Poczesna 1860-10-28)
Otolia była córką Wojciecha Rogacza i Barbary Michalik z Kusiąt
Z góry dzìękuję i pozdrawiam
Roman

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 4 miesiąc temu - 3 lata 4 miesiąc temu #21544 przez sebol (Sebastian Górecki)
tak na szybko, jeżeli Paweł Michalik to syn Andrzeja i Ewy ur. 1728r, to mam go w drzewku, ale to nie mój przodek, wg. dostępnych dokumentów, a jezeli to inny - 1764 zmarło 2 trzydziestokilku latków o nazwisku Paweł Michalik - to nawet w drzewku go nie mam. jak, być może, znajdę chwilkę na poszukiwania, to wyrysuję. ps. Paweł to dziadek Barbary.
The following user(s) said Thank You: nasy (Roman Huras)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 2 miesiąc temu #22757 przez nasy (Roman Huras)
Replied by nasy (Roman Huras) on topic Projekt Olsztyn
Witam!
Panie Sebastianie potwierdzam rodzicami mojego Pawła byli Andrzej Michalik ur 1728 w Kusiętach i Ewa (nazwisko nieznane)
Będę wdzięczny za rozrysowanie drzewa.
Pozdrawiam i z góry dziękuje
Roman

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 2 miesiąc temu - 3 lata 2 miesiąc temu #22782 przez sebol (Sebastian Górecki)
nie pamiętam juz jak do tego doszedłem, ale zapodam tylko potomków andrzeja. ps a chrztów z Poczesny to z 5 lat mi zostało do zindeksowania (w połowie 1801 roku jestem)
Załączniki:
The following user(s) said Thank You: nasy (Roman Huras)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu - 3 lata 1 miesiąc temu #23276 przez kera (Arkadiusz Pluta)
W tym powyższym drzewie jako córka Andrzej Michalika lub Michalczyka vel Kuziora i Ewy występuje Katarzyna ur. w 1735 w Kusiętach (wyszła za mąż w 1765 za Wojciecha Zjawionego), która występuje też w moim drzewie. Co ciekawe była jedyną córką Andrzeja Michalika i występuje duże prawdopodobieństwo, że Andrzej mógł się urodzić w parafii Siewierz (Brudzowice) w 1671 r. jako syn Kazimierza Michalczyka i Katarzyny. Zatem Katarzyna z Kusiąt mogła więc mieć nadane imię (pierwsza córka) na cześć tej Katarzyny z parafii Siewierz - ewentualnej babki. Natomiast Adam Michalczyk vel Kuzior z Kusiąt żonaty z Jadwigą (może brat Andrzeja) miał chrzestnych (Szymańskich) u swoich dzieci pochodzących z parafii Koziegłowy. To nazwisko Kuzior (zapewne wywodzące się od pracy w kuźnicach) bardzo często występuje w tej parafii koło Pińczyc, Starej Kuźnicy , Zabijaka blisko Brudzowic (parafia Siewierz). Także Katarzyna Michalczyk miała u swojej pierwszej córki Ewy (Ewie ur. w 1766 nadano imię na cześć babki, żony Andrzeja) chrzestnego Stanisława Porębskiego aż z Wolbromia - znów widać, że były powiązania kierunkiem południowym oraz kontynuowana jest tradycja dawania imienia pierwszej córce na cześć babki .
The following user(s) said Thank You: sebol (Sebastian Górecki), nasy (Roman Huras)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 10 miesiąc temu #25300 przez sebol (Sebastian Górecki)
po doindeksowaniu Poczesny do pisałem kilka osób, przodków Konstancji Grzyb
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 10 miesiąc temu - 2 lata 10 miesiąc temu #25303 przez MARIOK (Mariusz Kaczmarek)
Panie Sebastianie,
może nie na temat, ale w jakim programie rozrysował Pan swoje drzewo, ja korzystam z programu "Drzewo Genealogiczne" ale nie pokazuje ono tak czytelnie przodków w prostej lini.
Dziękuję i przepraszam, że nie na temat
Pozdrawiam
Mariusz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 10 miesiąc temu #25307 przez krymeer (Krzysztof R. Osada)
Tym programem jest Ahnenblatt.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 10 miesiąc temu #25342 przez MARIOK (Mariusz Kaczmarek)
Dziękuję.
Mariusz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 3 miesiąc temu - 2 lata 3 miesiąc temu #28116 przez sebol (Sebastian Górecki)
Strączyński Franciszek ur 1848r
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu - 2 lata 2 miesiąc temu #28293 przez sebol (Sebastian Górecki)
zindeksowane małżenstwa 1911 , to wzięłem pierwszych z brzegu - Bolkowski Franciszek Hanko (Chanko) Tekla - 3 dni pracy, prawie 80 osób dopisanych (jak zwykle dygresja dygresji)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu #28323 przez katarzyna0910 (Jolanta Pałucha-Sikora)
Mała poprawka do zamieszczonego drzewa Franciszek Strączyński.

Marcin Strączyński rodzi się 11 października 1791 roku par.Gidle, a jego rodzicami są Szymon Strączyński i Marianna Szwaykowska.

Jolanta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu #28327 przez sebol (Sebastian Górecki)
czyli znalazła pani błąd. a co to oznacza, nie wiadomo. a z iloma dokumentami Pani zweryfikowała Marcina strączyńskiego? Oczywiście widziałem ten akt kilka lat temu i zinterpretowałem go w ten sposób - tylko w 1 przypadku Matka to nie Szwedzińska, po przyjeździe do olsztyna Marcin Przyjechał razem z obcą rodziną? A najważniejsze to jest to ze nie było drugiego Marcina- aktu. czasami wybieramy mniejsze zło po przejrzeniu kilkunastu aktów sprzecznych wzajemnie a tutaj wygląda poprostu na błąd - literówke. ostatnio próbowałem rozróznić piotrów kręciwilków i ich synów Wincentych koronnym dowodem była wdowa Maciągowa, gdyż 1 kręciwilk był "czasami" maciągiem. najlepszego!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu #28332 przez Ququ1 (Tadeusz Tarnowski)
Jak wcześniej informowałem na forum, obecnie są indeksowane metryki z Gidel. Akcja indeksowania wynikła m.in. z poszukiwań Strączyńskich prowadzonych dla mojej kuzynki Eli Duda z Końskich. Obecnie liczba metryk Strączyńskich, zarówno chłopaków jaki i dziewczyn i ich rodzin, oraz powinowatych osiągnęła okolice 300 szt.. M.in. są tam przodkowie Marcina.
The following user(s) said Thank You: sebol (Sebastian Górecki)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu #28363 przez Ququ1 (Tadeusz Tarnowski)
Szymon Strączyński (przodek Piotra i Franciszka) przeprowadził się z rodziną do Olsztyna z Gidel.
W Olsztynie ożenił trójkę synów i wydał za mąż córkę Teresę.
Czy dysponuje Pan (i może udostępnić) plik z potomkami Szymona?
Pozdrawiam
Tadeusz Tarnowski

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu #28377 przez sebol (Sebastian Górecki)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu - 2 lata 2 miesiąc temu #28378 przez sebol (Sebastian Górecki)
1638 osób, nowa funkcjonalnosc w ahnenblat - bardzo duza tablica krewnych - potomkowie szymona strączka, a na poważnie nie mam upoważnienia osób żyjących do przekazywania danych

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 2 miesiąc temu - 2 lata 2 miesiąc temu #28399 przez sebol (Sebastian Górecki)
najciekawszy fragment drzewka moich przodków wzbogacił sie o drugą datę przed 1700 rokiem i dopisanie rodziny - JUDA - ze Starej Huty Pińczyckiej, oto drzewko przodków mojej Prababci. (dopisałem ze 20 osób ale jak zwykle, tylko tablice klasyczną pokazuję)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 1 miesiąc temu #28405 przez kera (Arkadiusz Pluta)
Witam Panie Sebastianie,

Chciałbym się odnieś do powyższego drzewka, bo mamy wiele gałęzi wspólnych (m.in. Pala - nazwisko mojej mamy, Pluta - nazwisko mojego taty, Nabiałek, Kimla, Gawron). Znalazłem tu chyba jednak kilka błędów, ale być może wspólnymi siłami uda się ustalić jednolitą wersję.

I tak Stanisław Pala żonaty po raz drugi z Gertrudą Biskupek w 1741 r. w Zrębicach Nie był moim zdaniem synem Franciszka Pali ale synem Andrzeja i Gertrudy Palów ze Zrębic. Ten Stanisław ur. w 1688 r i był pierwszy raz żonaty z Katarzyną Wójcik (ślub w 1715 w Zrębicach – to jest moja linia Palów) i po śmierci żony Katarzyny w 1740 roku mającej 65 lat, bierze Stanisław Pala drugi ślub z Gertrudą Biskupek w 1741 r. Notabene był młodszy od pierwszej żony o około 13 lat. Z tego powodu chyba ma z następną żoną tylko jedno dziecko Urbana ur. 1743 r. Natomiast ten Stanisław Pala ur. w 1718 r. jako syn Franciszka Pala i Reginy Mizera (notabene nazwisko mojej babki) a wnuk Andrzeja Pali zmarł w 1731 r w Zrębicach. W metryce zgonu wymieniony jest jako syn Franciszka i Reginy lat 13!

Co do tej linii z Pińczyc, to w pierwszej chwili też myślałem, że jest to prawdziwy trop, ale po pewnym czasie odrzuciłem tą hipotezę, ze względu na brak innych powiązań z Pińczycami a przede wszystkim niezgodności imienia. Mianowicie Jadwiga Cupiał lub Czupiał nie była córką Marcina (łac. Martinus) ale córką Marka (łac. Marci) – tak jest w metryce! Zagadka się rozwiązała gdy znalazłem akt zgonu z 1784 r. Urbana (syn Ignacego i Zofii) Cupialika vel Szecówka! Jadwiga Czupiał albo Szecówka jest zatem córką Marka Szecówki vel Czupiał i Marianny Tułaczyk (córka Benedykta Tułacza i Marianny) i urodzona w 1748 roku. Ślub Marka Szecówki-Czupiał i Marianny Tułaczyk był w 1742 roku. W parafii Przybynów występują też wspomniany wyżej Ignacy, Wojciech i Jacek Czupialik (prawdopodobnie bracia Marka albo inna rodzina) i nie ma tam wzmianki o powiązaniach z Pińczycami albo Koziegłowami. Występuje też w Biskupcach Kacper Szecówka (może też brat Marka lub rodzina) , który ma żonę Jadwigę, który dobrze znał się z Tułaczami. Zatem wychodzi, że Szecówka lub Czupiał to ta sama rodzina.

Jeśli chodzi o powiązania z Pińczycami, mam w swoim drzewie nazwisko Leśniak, które pojawiło się nagle w parafii Zrębice ni z gruszki ni z pietruszki. Znalazłem tam powiązanie z Pińczycami, a może nawet Leśniakami - miejscowość obok. Daty się zgadzają ale trochę po przekręcane są imiona (prawdopodobnie ojca z synem). Jednak stuprocentowej pewności nie mam, może też być podobna historia jak z Czupiałami.

Wracając jednak do drzewka, jeśli chodzi o moje nazwisko rodowe Pluta, to mam dalej pociągnięte to drzewko. Antoni Pluta był ur. Jako syn Franciszka Pluty i Zofii Stala w 1705 r w Krasawie parafia Zrębice. Pierwszy raz żeni się w 1735 r. z Marianną Stępień w 1735 roku w Złotym Potoku. Ślubu udziela jego brat ksiądz-komendarz Szymon Józef Pluciński a świadkiem jest drugi brat Stanisław. Mają syna Wojciecha i Jerzego. W 1737 umiera pierwsza żona Marianna. Potem żeni się z Heleną albo Elżbietą (częsta pomyłka Hela, Ela), prawdopodobnie wdową po Stanisławie Biskupku z Turowa (bardzo wiele zbieżności nazwisk a nawet ta sama pomyłka imienia Hela Ela). Ma z nią dzieci: Justynę, Kazimierza i Stanisława. Potem miał trzecią żonę Mariannę, która zaraz umarła w 1764 r po śmierci córki Magdaleny lat 3. Ostatnią czwartą żoną jest wdowa po Tomaszu Gawronie - Justyna (możliwe, że jest to Justyna Opara ur. 1725 w Olsztynie). Antoni Pluta umiera w 1772 r w Turowie. Jeśli chodzi o ojca Antoniego Franciszka Palę to jest najprawdopodobniej synem Bartłomieja Pluty z Krasawy, który występuje w spisie łanów starostwa olsztyńskiego w 1656 roku. Za tym faktem przemawia nadanie przez Franciszka Plutę (zgon 1726) pierwszemu synowi (z jego pierwszą żoną Ewą) imienia Bartłomiej. Z kolej Bartłomiej wymieniony w 1656 r. może być synem Andrzeja i Gertrudy Plutów z Kłobucka , który urodził się 14 sierpnia 1608 roku. Tu już jestem w sferze hipotez, choć jest wiele przesłanek za tą wersją (m.in. Plutowie z Krasawy byli bardzo skoligaceni z Suchanami, a ci są z okolic Kłobucka). Możliwe też, że Bartłomiej Pluta może także być spokrewniony z innym Andrzejem Pluta wymieniany w latach (1594-1624) – dziadem (kościelnym) przy kościele św Zygmunta w Częstochowie i określanego też później jako z Zapilnego młyna (Kawodrza). Jego potomek Jakub jest we władzach bractwa skaplerza 1670 r. przy parafii św Zygmunta w Częstochowie. Do tego bractwa należą też Plutowie z Krasawy, ale wymieniani są później.

Ostatnia rzecz też wiąże się z podwójnym nazwiskiem Zofia Biskup, żona Mateusza Kimli jest urodzona w 1776 roku jako cóka Jana Biskupka vel Fabina i Katarzyny Kręciwilk Maciąg. Ślub Jana i Katarzyny odbył się w 1767 w Turowie. Z kolei Jan Biskupek Fabiniak jest synem Baltazara Biskupka vel Fabina i Zofii z Turowa. Ich dzieci raz nazywane są Biskupek a raz Fabin. Natomiast Katarzyna Kręciwilk Maciąg z młyna Kręciwilk ur. około 1748 jest najprawdopodobniej córką Tomasza Kręciwilka i Franciszki Rakowszczanki z Zawodzia parafia Poczesna (ślub 1748 Poczesna).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 1 miesiąc temu #28406 przez Molencki (Rafał Molencki)
No to witam Panów w klubie! Potwierdzam, że Stanisław Pala, ur. 26 IX 1688 w Zrębicach był synem Andrzeja (c1658-13 IV 1711) i Gertrudy, a jego żona to Katarzyna Wójcik (c1680-28 IX 1740). Ich syn Ignacy (24 VII 1719-23 VII 1798) był moim 6xpra...dziadkiem, a ożenił się w 1751 z Katarzyną z Bukałów.
Kimlów, Nabiałków i Gawronów też mam w drzewie
The following user(s) said Thank You: mariusz48 (Mariusz Matan)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 1 miesiąc temu #28407 przez kera (Arkadiusz Pluta)
W 1711 r umarł Andrzej Palka , ale to chyba jego syn o tym samym imieniu ur. w listopadzie 1686 r. W akcie zgonu nie napisano że był zamężny. I nie znalazłem potem o nim dalej żadnego śladu. Andrzej Palka ojciec oraz Gertruda ostatni raz byli wspominani przy urodzinach syna Stanisława w 1688 r. I chyba potem musiał być ich zgon. Jego żona Gertruda mogła być siostrą Tomasza Kozowskiego lub Kozłowskiego określanego jako Rector Scholaris Zrembicensis - nauczyciel. Występuje on przy chrztach wszystkich dzieciach Andrzeja i Gertrudy Palów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 1 miesiąc temu #28408 przez sebol (Sebastian Górecki)
przepraszam, z braku czasu traktuję czasem 17ty i 18ty wiek jak 19ty, a tu trzeba by wszystkie poszlaki zbadać a nie tylko z wyszukiwarką kombinować. a podejrzanie szybko mi poszło, ale być moze cupiał to też nazwisko które przybyło do szecówków, tak jak Maciąg przybył do kręciwilkow. niestety za mało jest aktów i dużo braków

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 1 miesiąc temu #28479 przez walwaw (Waldemar Wawrzak)
Witam
Jakiś czas temu, na prośbę przyjaciół, interesowałem się rodziną Zjawińskich/Ziawionych mieszkającą od XVIII w Olsztynie. Bardzo się zdziwiłem, gdy dowiedziałem się, że ojciec Franciszka Zjawińskiego (ur. 28.01.1866 r. w Olsztynie akt nr 20/1866), Jakub Zjawiński wywodzi się z Częstochowy. Mimo starań nie udało mi się natrafić na osobę łączącą tzw. linię "częstochowską" z osiadłą od lat w Olsztynie rodziną Zjawińskich, których przedstawicielem jest Wawrzyniec Zjawiński (urodzony w Olsztynie w 1834r. zmarł też w Olsztynie 26.06.1918 r. akt zgonu nr 39/1918). Jestem przekonany, że taka osoba żyła. Może dzięki Pana informacjom uda się ją odszukać.
Pozdrawiam
Waldemar Wawrzak

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.852 s.