Topic-icon okolice Częstochowy w Archiwum na Wawelu

5 lata 1 miesiąc temu - 5 lata 1 miesiąc temu #23198 przez Maria Nowicka-Ruman
W Archiwum na Wawelu można zamówić scan (2 zł/str.) lub obejrzeć dokumenty dotyczące :
-Suliszowic- inwentarz wsi i mieszkańców z roku 1733 Castr Crac Rel sygn. 157 str. 713-718 (zła jakość mikrofilmu i moje zdjęcia okazały się nieczytelne)
-Mstowa - inwentarz wsi i mieszkańców z roku 1748 Castr Crac Rel sygn. 178 str. 3020-2084 (64 strony!)
Za tę wiadomość podziękował(a): Maciej E. J. Rozpondek, Kinga Cisowska Vnuk

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 1 miesiąc temu - 5 lata 1 miesiąc temu #23209 przez Kinga Cisowska Vnuk
Pani Mario,

czy orientuje sie pani czy w spisie z okolic Mstowa znajduje sie rowniez wies Skrzydlow?
Tam wlasnie zamieszkiwali moi przodkowie o nazwisku Mendel (Medel). Bylabym bardzo wdzieczna za informacje.

Dziekuje i pozdrawiam

Kinga Vnuk

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 1 miesiąc temu #23235 przez Maria Nowicka-Ruman
Pani Kingo, nie wiem. Dokument był bardzo długi, a ponieważ Mstów nie leży w sferze moich zainteresować to nie czytałam go dokładnie.
Za tę wiadomość podziękował(a): Kinga Cisowska Vnuk

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 2 tygodni temu - 5 lata 2 tygodni temu #23589 przez Zbigniew Małolepszy
Pani Kingo,
W inwentarzu Mstowa z 1748 nie ma nic ani o Skrzydłowie ani o interesujących mnie pobliskich Krasicach. To otrzymana dzisiaj informacja prosto z Wawelu.

Pozdrawiam,
Zbyszek
Za tę wiadomość podziękował(a): Kinga Cisowska Vnuk

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

5 lata 2 tygodni temu #23714 przez Kinga Cisowska Vnuk
Dziekuje bardzo panie Zbyszku.

Pozdrawiam serdecznie,

Kinga

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 9 miesiąc temu #25889 przez Maria Nowicka-Ruman
Sygnatura Castr Crac Rel 160 str 1112-1123 Inwentarz Suliszowic z 1736 roku a w nim fragment: "..Gromada w dobrach Sulisowicach i ich powinności: Rola Skołakowska pusta pięciodniowa, druga Rola Sąkiewska pięciodniowa, Zagrodnicy trzichdniowi: MIkołaj Skołaczek, Paweł Siakwa, Tomasz Sałkowski, Stanisław Wojaczek, Błażej Prędkopadły, ci zagrodnicy robią po dni trzy pieszo w tydzień, oprawy przędą po łokci sześć, czynszu ziemnego dają po groszy dziesieć, kapłonów po dwa na Święty Marcin dawać powinni, trzodę okółką pasą i stróża odbywają , Chałupnicy dwóchdniowi: Wojciech Marszałek alias Karbowniczek, Grzegorz Grojec woźny, Jakub Dusza, Franciszek Więcek, Wawrzyniec Mentek,, ci chałupnicy robią w tydzień po dni dwa, oprawy przędą po łokci trzy, trzodę pasą i stróża odbywają koleją. W Podlesicach zagrodnicy trzechdniowi Piotr Molenda, Tomasz Wróbel, ci robią bydłem po dni trzy w tydzień, mają wołów po parze a te do dworskich powinności przyprzągać. Czynszu ziemnego dają po groszy dziesieć, kapłonów dwa, oprawy przędą po łokci sześć, trzodę pasą i stróża odbywają koleją, Andrzej Gajowy lasu pilnuje i odprawia podług dawnego zwyczaju wszystkie powinności komornicze. Blautek Blazek robi dzień jeden w tydzień, odprawia powinności według dawnego zwyczaju. Drugi Józef Blautek tesz robi jako i pierwszy i tesz powinności odbywa. Młynarz Sulisowski daje czynszu po złotych sześćdziesiąt, kapłonów na rok piętnaście, dni trzy w tydzień robi pieszo, mleć co potrzeba do dwora i inne powinności według dawnego zwyczaju odprawiać powinien.

.
Za tę wiadomość podziękował(a): Zbigniew Małolepszy

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu - 4 lata 7 miesiąc temu #26397 przez Maria Nowicka-Ruman
Inwentarz dóbr Wrzosowa z 1745 roku Archiwum na Wawelu Castr Crac Rel sygn 172 str. 320-336

............Poddani półrolnicy i ich powinności
Błażej Kisiel ma wołów pańskich parę jedną
Szymek Kisiel ma wołów pańskich parę jedną
Tomasz Kisiel ma wołów pańskich parę jedną
Jan Szymczyk miał wołów pańskich parę jedną ale mu powietrzem pozdychały więc tylko pieszo robi w tydzień dwojgiem. Ci wszyscy półrolnicy dają czynszu na Święty Marcin po złotemu jednako y po dwa kapłony y po jednej kurze , prosa po korcy trzy, oprawy prząść powinni po łokci dwanaście a kiedy nie przędą powinni dać po złotemu, straże nocną i podróż za koleją odbywać powinni. Trzodę paść powinni za koleją albo za nie płacić po złotemu.
Zagrodnicy piesi: Misiek Ociepa, Józef Krzcięciak, Sebastian Ślęzak, Szymon Mus, Wojciech Ślęzak, Stanisław Korbel, Jęrzey Jagieła, Sebastian Uymik, Krzysztof Kufel, Michał Figzał, Wawrzyniec Kura, Piotr Maciągł. Ci zagrodnicy robią w tydzień po jednemu półdni trzy, czynszu dają na Święty Marcin po półzłotego y po kurze jednej, oprawy prząść powinni po łokci albo za nie kiedy naprzędą dać po półzłotego, także trzody jak nie pasą powinni dać po złotemu jednemu, podróż za koleją za dzień a stróże nocną w koley. Grzegorz Śliwka robi pieszo w tydzień dni dwa, kądzielnego płaci groszy dziesięć. Inne zaś powinności tak jako drudzy zagrodnicy odbywać powinien. Jan Jagieła włodarz trzyma zagrodę ale z niej nie robi, Janko jak komornik robi w tydzień dzień jeden . Owce strzyc, kapustę sadzić powinni bez wytrącenia dnia........
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzysztof Kucharski, Stanisława Markowska, Sebastian Górecki

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu - 4 lata 7 miesiąc temu #26539 przez Maria Nowicka-Ruman
Dokładny opis w j. polskim dóbr Lgota Błotna rok z 1748 w Archiwum na Wawelu w Księgach Grodzkich Krakowskich Castr Crac Rel sygn. 178 s 1375-1382, a w tym dokumencie między innymi:
.....Poddani: Wojciech Bereza półrolnik ma wołów cztyry, dni w tydzień dwoygiem robi trzy, kapłona daje jednego, kur dziesięć, czynszu złotych dziesięć, Jakub Kwiecień zagrodnik robi dni trzy pieszo, Maciej Słota także robi dni trzy pieszo, daią czynszu po złotych dziesięć, obadwa owce strzyc, kapustę sadzić, stróża, oprawy po łokci sześć każdy z nich y Wojciech Bereza oprząść powinni....
Za tę wiadomość podziękował(a): Małgorzata Jakubczyk

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 6 miesiąc temu - 4 lata 6 miesiąc temu #26869 przez Maria Nowicka-Ruman
Archiwum na Wawelu Castr. Crac. Rel. sygn. 188, strona 1713-1730, rok 1756, Dokument dotyczy podziału dóbr Błeszno, a w nim nazwiska poddanych:
[i]Wawrzyniec pułrolnik (pisownia oryginalna) na młynie w Dąbiu siedzący, pułrolnik Antoni Ślęzak także w Dąbiu, Pułrolnik Marcin Kasprzyk, Wojciech Uyma z Karczowej Drogi
Zagrodnicy trzechdniowi: Jerzy Knapik, Franciszek Knapik, Jakobi Fizał?, Łukasz Dąbkowski, Tomasz Kulawy, Stefan Ha(o)ła, Wojciech Kura. Zagrodnicy dwóchdniowi Błażej Ranocha? z Bugaia, Maciej Banaszak, Bartek Garbarz. Komornicy z chałupami Marek Utratowski, Antoni Angielski
Pułronik Jacek Hała, Piotr Dobosz, Sebastyan Hała, Zagrodnicy trzechdniowi Maciej Blukacz, Grzegorz Ociepa, Wawrzyniec Markowic, Michał Knapik, Jędrzej Ujma, Walenty Dobosz, Komornik Andrzej Bednarczyk Angielski[/i]
Za tę wiadomość podziękował(a): Michał Mugaj, Krzysztof Łągiewka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu - 4 lata 5 miesiąc temu #26907 przez Maria Nowicka-Ruman
Archiwum na Wawelu Castr Crac Rel sygn 190 str 1160-1162
rok 1757, wieś Bliżyce, zachowanie wybraniectwa dla Józefa Nu(o)waka, Bartłomieja Słowi(e)ka, Mikołaja Duba, Krzysztofa Mazanka. Dla zainteresowanych mam zdjęcie dokumentu. Wiadomość na priv.
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzysztof Łągiewka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu - 4 lata 5 miesiąc temu #27051 przez Maria Nowicka-Ruman
Archiwum na Wawelu Castr Crac Rel sygn 194 str 1065-1068 rok 1761

Potwierdzenie wybraniectwa dla Piotra, Franciszka, Pawła, Jakuba Foltynów ze Staromieścia. Dla zainteresowanych mam zdjęcie dokumentu. Wiadomość na priv.
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzysztof Łągiewka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27117 przez Tadek Kowalski
Witam !
A nie ma Pani przypadkiem strony 1052 z tego CC Rel. 194 ?
Jutro w planach mam tą pozycję, ponadto księgi ziemskie TCN 7 i TCN 85 oraz dalej przeglądanie indeksów do TCN.
Jakie pozycje z CC, CC Rel., TC czy TCN ma Pani w najbliższych planach ?
Jeśli by mnie coś interesowało, to mam masę sygnatur i stron do przeglądnięcia. Może przy okazji wzajemnie byśmy porobili sobie zdjęcia interesujących stron z przeglądanego mikrofilmu ?
Pozdrawiam !
Tadek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27129 przez Barbara Bożek-Pattern
Witam,
Mam pytanie czy w Archiwum na Wawelu jest wymieniona wieś Kocin?

Pozdrawiam
Basia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27130 przez Tadek Kowalski
Witam !
Który Kocin ma Pani na myśli. ?
Na pewno nie ma na Wawelu Kocinia z pow. gnieźnieńskiego oraz z powiatu żagańskiego.
Zapewne ma Pani na myśli Nowy / Stary Kocin w gminie Mykanów .
Tego niestety też nie będzie. Księgi grodzkie i ziemskie krakowskie obejmują staropolskie województwo krakowskie (sięgające wówczas na północ po Częstochowę). Pani miejscowość leży jednak powyżej Częstochowy.
Kocim zapewne występuje w innych księgach grodzkich i ziemskich. Nie w krakowskich, ale ... (strzelam) sieradzkich (?), kaliskich (?). Czyli do szukania w innym archiwum.
Pozdrawiam !
Tadek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27131 przez Barbara Bożek-Pattern
Tak chodziło mi o Kocin /Stary,Nowy w gminie Mykanów.
Dziękuję,
Basia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27133 przez Krzysztof Łągiewka
Kocin leżał w województwie krakowskim w powiecie lelowskim w okresie I RP. Granica między województwem sieradzkim, a województwem krakowskim przebiegała na rzeczce Kocince. Kocin położony na lewym brzegu Kocinki znajdował się już w województwie krakowskim, natomiast Przedkocin położony na prawym brzegu rzeki Kocinki był już w ziemi sieradzkiej. Mykanów jako położony bardziej na wschód od prawego brzegu Kocinki to również województwo sieradzkie.
Granica między województwem krakowskim i sieradzkim na naszym terenie dobrze jest ukazana na mapie województwa krakowskiego i księstwa siewierskiego z 1792 r. Zaznaczono na niej rzekę Kocinkę, ale pod nazwą Trepcza.
Podaję link:
jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/docmetadata?id=407&from=publication

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu - 4 lata 5 miesiąc temu #27135 przez Tadek Kowalski
Ma Pan racje Panie Krzysztofie.
Z mapy wynika jednoznacznie, że to powiat lelowski - więc powinny się znajdować wpisy dot. tej miejscowości w księgach krakowskich grodzkich i ziemskich.
Zajrzałem do opisu tej wsi w średniowieczu. Była to własność królewska - tenuta krzepicka.
Powinna więc pojawić samoistnie oraz jako wieś wchodząca w skład dóbr krzepickich. Nie wiem jakie były losy tej wsi w dalszych wiekach, ale jeśli pozostała do końca wsią królewską (albo jeszcze lepiej szlachecką), to tych wpisów od 1373 r. do ok 1814 r. może być naprawdę bardzo dużo. Przy własnościach kościelnych jest gorzej. Większość zapisów jest wtedy w księgach kościelnych, czy zakonnych.
Tadek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27139 przez Marek Mietelski
Kocin należał do ziemi krakowskiej granica biegła po rz.Kocince skręcała w kierunku m.Ostrowy do rz. Okszy,i dalej Okszą do rz.Liswarty.Informacje takie można wyczytać na stronie UG Mykanów.
Mapa pokazuje że rz. Oksza wpływa do rz. Kocinki koło m. Kuźnica, chyba kartograf popełnił błąd w sporządzaniu mapy.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27144 przez Barbara Bożek-Pattern
Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27148 przez Marzanna Sołtysiak
Witam. Ja tez mam pytanie. Fakt nie dotyczy ziemi czestochowskiej ale ze strony po mieczu moja rodzina jest spod Krakowa. Czy w tych aktach na Wawelu jest moze wymieniona wies Kamieńczyce w spisie z 1792 to powiat proszowicki. Wies ta jest tam wpisana jako wies duchowna wiem ze byla wlasnosca klasztoru norbertanek i na tym koniec. Do norbertanek i ich archiwum nie mam szans dzwonilam pisalam byc moze w dokumentach na Wawelu jest jaks informacja najchetniej takie spisy ludnosci jak cytowane wyzej.

Marzanna

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu - 4 lata 5 miesiąc temu #27155 przez Tadek Kowalski
Witam Pani Małgorzato w drugim miejscu !
Kamieńczyce od 1254 roku były własnością klasztoru norbertanek na krakowskim Zwierzyńcu. Podobnie jak kilka pobliskich mi wsi (Bracjejówka, Kolbark, Chrząstowice, Troks). Pisze Pani, że w 1792 r. były wsią duchowna - czyli były wsią kościelną do końca (1864 r. uwłaszczenie).
Z inwentarzami mamy najczęściej do czynienia, przy zmianach właściciela, jakiś sprawach sądowych, itp. Ale tu przez cały czas był jeden właściciel - zmieniali się tylko dzierżawcy (co 2 do 5 lat, max. okres dzierżawy dóbr kościelnych (też przy norbertankach) jaki spotkałem to 12 lat). Zapewne nie będzie dużo zapisów dot. tej wsi (może się mylę).
W czwartek będę na Wawelu. Jak czas pozwoli to mam zamiar przeglądnąć indeksy do ksiąg ziemskich tzw. TCN. Indeks nr 38 dot. lat 1777-92 oraz indeks 39 odnoszący się od ksiąg z lat 1788-96. Zwrócę uwagę na miejscowość Kamieńczyce, jak znajdę jakieś odnośniki to Pani prześlę zdjęcia z tymi informacjami.
Pozdrawiam !
Tadek

PS. Jeśli kogoś interesuje sam Ogrodzieniec to posiadam inwentarz folwarku Ogrodzieniec z 1650 roku. Całość po polsku, jakość bardzo kiepska, ale da się odczytać. W sam raz na długie jesienne wieczory. Całość to 6 stron, z czego 1 strona to wykaz chałupników. Nie jest to dokument z Wawelu, ale z AP Katowice.
Za tę wiadomość podziękował(a): Marzanna Sołtysiak

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27158 przez Marzanna Sołtysiak
Nie Malgorzata a Marzanna. Wielkie dzieki za tak szybka odpowiedz. Prosze jesli mozna zwrocic tez uwage na Cudzynowice tez powiat proszowicki. W Kamienczycach mam moich po mieczu od 1710 slub mojego Kazimierza z miejscowa Barbara. Wtedy po raz pierwszy pojawia sie nazwisko Rzemieniec. Wczesniej nie wystepuje choc przejrzalam dokladnie ksiegi od polowy XVII wieku. Znalazlam nazwisko Rzemieniec wczesniej w Cudzynowicach i Kazimierzy Wielkiej w 1676 slub i 1682 i 1686 dzieci ale innych rodzicow. Tiu tez przejrzalam cale stulecie zero wystapienia tego nazwiska. Malo tego przejrzalam tez spis ludnosci z 1791 prawie caly powiat proszowicki i moi wystepuja tylko w jednej miejscowosci w Kamienczycach i to wlasnie Ci ktorych znalam z wywodu. Szukam skad przybyl moj Kazimierz do Kamienczyc i nie mam pomyslu. Niestety w slub z 1710 to lacina i zero danych o panu mlodym oprocz imienia i nazwiska.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27159 przez Tadek Kowalski
Witam !
Przepraszam za pomyłkę z imieniem.
Zanotowałem tą miejscowość. Będzie to już 12 nazwa (11 miejscowości i 1 nazwisko), z czego mnie osobiście interesują 2 miejscowości (Cieślin, Kwaśniów) i rodzina Męcińskich (w tym okresie mieli posiadłości od Małopolski po ... Wielkopolskę). Na swoim terenie (ziemia olkuska) nie spotkałem się z nazwiskiem Rzemieniec.Jutro dam znać, chyba że braknie miejsca przy czytnikach to wtedy skieruję się na Sienną wertować księgi metrykalne m. Krakowa z 1792 roku. Ale wtedy na Wawelu przejrzę te indeksy (są to księgi, a nie mikrofilmy).
Pozdrawiam !
Tadek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #27165 przez Marzanna Sołtysiak
Moi byli tylko włoscianami. Nazwisko Rzemieniec jest tak rzadkie ze jak do tej chwili wszyscy ktorych do tej pory Znalazlam nawet z bardzo dalekich okolic pochodza z tego samego pnia od Kazimierza ktorego zdjecie aktu slubu z 1710 jest w moim posiadaniu. Zrobilam bardzo dokladny wywod w drzewie mam wszystkich zstepnych Kazimierza do lat 30 tych 20 wieku. Znalazlam boczne galezie nawet w odleglej Hajnowce. Temat ktory mnie interesuje to czy Cudzynowice i Kazimierza łacza sie w jakis sposob z moim Kazimierzem. Interesuja mnie przede wszystkim zrodla pozametrykalne. Jeszcze raz bardzo dziekuje z chec pomocy ale tak naprawde marze o dotarciu do archiwum Norbertanek. Licze ze byc moze klasztor robil spisy do poglownego lub świetopietrza. W AP w Kielcach dotarlam do tablic likwidacyjnych zwiazanych z uwlaszczeniem oraz do do duzej teki Komisarza do spraw włoscianskich powiatu pinczowskiego ale to wszystko XIXw. Przegladalam tez mikrofilm z Aktami grodzkimi miasta Krakowa w czesci dotyczacej Norbertanek. Niestety zero info o ich dobrach w terenie sa spisy ale tylko budynku klasztoru. Cala nadzieja w jakis starych spisach tak jak te cytowane w tym watku. Gdyby Cudzynowice byly królewsczyzna byloby latwiej bo sa takie spisy dobr. Moze dla tych wsi tez cos sie znajdzie na Siennej. Cudzynowice nie byly klasztorne lecz prywatne niestety nie dotarlam do kogo nalezaly w XVII wieku. Dziekuje za chec pomocy.

Marzanna

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu - 4 lata 5 miesiąc temu #27166 przez Tadek Kowalski
Witam !
Parę wątków Pani poruszyła.
Wracając do Kamieńczyc. Nie wiem jak jest z archiwum w zakonie Norbertanek. Ale znajomy przykładowo dotarł do akt z ok. 1620 roku w zakonie Kamedułów na Bielanach w Krakowie.
Akta z dóbr kościelnych znajdują się ponadto w Archiwum Krakowskiej Kapituły Katedralnej na Wawelu (zaraz za główną bramą wejściową, po lewej stronie). Nie wiem czy tylko dóbr biskupich, czy też zakonnych. Nie byłem tam jeszcze.
Teraz Cudzynowice.
Zajrzałem do średniowiecza. Widzę pierwszą informację z 1326 r.. i od początku są dobrami szlacheckimi. Informacji ze średniowiecza (czyli do ok. 1550 r.) jest cała masa !. Zapewne w późniejszych wiekach będzie podobnie. Okres do ok 1814 roku do praktycznie głównie Wawel.
Na Siennej niewiele będzie zapewne (okres 1790 - 1815). W późniejszym czasie to Kielce. I przede wszystkim zespół 1 - "Rząd Gubernialny Radomski", ale nie tylko. Wspomina Pani "Komisarza ds. włościańskich ..." bardzo ciekawa rzecz, ale w 99% po rosyjsku i do tego w większości ciężkie pismo do odczytania. Ale to jest okres po 1864 roku do początków XX wieku. Ja z Cieślina przejrzałem 2 jednostki tego komisarza i zostaje mi jeszcze 3 pozycje. Zawsze coś nowego znajduje. W Kielcach polecam jeszcze zespół nr 17 - "Dyrekcja Ubezpieczeń w Warszawie". Nie wiem czy jest osobna pozycja dla tej miejscowości, ale można w niej znaleźć opisy (a nawet szkice) wszystkich budynków dworskich, kaplic, budynków kolonistów (ci z reguły ubezpieczali się wszyscy) oraz niektórych włościan (zapewne tych najbogatszych). Z inwentarzami spotykamy się praktycznie dopiero w latach 1600-tnych. Z reguły jakiś dokument jest po łacinie (np. sprzedaż, czy dzierżawa) i potem inwentarz z reguły po polsku i koniec znów po łacinie. Najwięcej jest tego w XVIII w.

PS. Jedna z osób (p. Kinga Cisowska Vnuk) pytała o Szkrzydłów w dokumentach na Wawelu. Jeśli jest Pani dalej zainteresowana tym tematem (tą miejscowością), to posiadam trochę sygnatur do pozycji dotyczących tej miejscowości (inwentarz, dziesięcina, itp.) z lat ok. 1600 do ok. 1790. Sa to materiały nie z Wawelu, ale z AP Katowice.

Pozdrawiam !
Tadek
Za tę wiadomość podziękował(a): Marzanna Sołtysiak

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.