Podziękowania za odnalezienie Surmy z powiatu Bedzińskiego

Więcej
4 lata 4 miesiąc temu #38167 przez Aleksy Surma
Kiedy zamieściłem ok 2 miesięcy temu, na innym Portalu- post zatytułowany Surma z Poraja a tutaj go  powtórzyłem w wątku" Aleksander Surma z powiatu Będzińskiego  - miałem cichą nadzieję iż uda się potwierdzić fakt urodzenia, pobytu, zamieszkiwania w tym rejonie mojego dziadka Aleksandra. Jak wcześniej sądziłem powstańca styczniowego. Tutaj zaś szukałem aktu urodzenia dziadka 
Prawie natychmiast skontaktował się Pan Krystian Zamorowski, ( bardzo aktywny na tym Portalu) który przesłał mi sporą porcję aktów urodzenia, sugerujących związki z dziadkiem Aleksandrem.
Ponieważ jestem kompletnym laikiem, nie potrafię napisać ile czasu zajęło mu przeszukiwanie mojego przodka.
W kilka dni później napisała do mnie  " Megi 56" ( tutaj Margolka)  - logicznie wykazując na podstawie kolejnych dokumentów, że dziadek i owszem mógł być zesłańcem ale nie powstańcem styczniowym - bo urodził, się w 1860 roku.Kolejne dokumenty dotyczyły urodzin jego dzieci ( moich stryjów) a potem dalej i dalej ...
I tak na przestrzeni 2 miesięcy Pani Megi- Margolka , zbudowała moje drzewo rodzinne, sięgające roku ok 1750. Znalazła dokumenty postępowania karnego z 1881 roku przeciwko mojemu dziadkowi za to,że cara Aleksandra II - nazwał burasem i deklarował,że nie wahałby się go zgładzić. Nie wspominając o odkrywaniu innych Surmów, skazańców i zesłańców w tym jak się okazało Franciszka figurującego w Wielkiej Księdze Powstańców Styczniowych i Zesłańców- rodzonego brata Aleksandra. Znowu były konsultacje z Panem Krystianem i on dokładał kolejny klocek w układance. I tak o to znalazłem nie tylko dziadka ale także pra, pra,pra, pra
A ja stary facet - popłakałem się ze szczęścia. Naprawdę.
Jeśli chcecie zobaczyć efekty -zajrzyjcie na stronę surma.pl
Szukającym przodków - doda nadziei, że warto tutaj poszukać pomocy.