Topic-icon Rodzina Ściubidło

7 miesiąc 2 tygodni temu #35044 przez JerzyzSzarleja (Jerzy Kulanek)
Szukam informacji o rodzinie Ściubidło ( Wsciubidło, Wcibidło) przed 1710r.
Szczególnie interesuje mnie Jan ur. ok 1700r. zm 5.7.1760r we Wręczycy.
Żonaty dwukrotnie 1- 1729r z Marianną Napora, 2- 1747r z Katarzyną Kutek.
Czy jest możliwe, że dokonano zmiany nazwiska z Wrazidło na Wcibidło?
Pozdrawiam
Jerzy
The following user(s) said Thank You: Stacho (Stanisław Rorat)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 2 tygodni temu #35063 przez krzysztof0357 (Krzysztof Kucharski)
Ja mam podobny problem. Nazwisko Ściubidło mam w drzewie mojej Żony.
Moim zdaniem,po analizie różnych metryk,nazwiska ( Ściubidło,Szczubidło,Wcibidło, Wciubidło,Ciubidło,Wrazidło )
- wszystkie pochodzące z Wręczycy,pochodzą z jednej wspólnej rodziny.
Poszukuję aktu ur. Sebastiana Wcibidło / Ściubidło / ..... ur. ok 1690r - Wręczyca
............................. .ur. Katarzyna Ściubidło - ur.1815r - Wręczyca - córka Jana Ściubidło i Zofii Ogłozy

Pozdrawiam
                               Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 2 tygodni temu #35070 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Witam
Mam zbudowane drzewo rodziny Ściubidło/Wcibidło począwszy od Sebastiana ur.ok. 1696 z Wręczycy.
Jedną z gałęzi aż do dnia dzisiejszego. Proszę o kontakt na priv: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. może coś wspólnie uzgodnimy.
pozdrawiam
Krzysztof 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35119 przez krzysztof0357 (Krzysztof Kucharski)
Witam Panie Krzysztofie
Do drzewa mojej Żony nazwisko Ściubidło wchodzi w 1833r poprzez ślub Jana Matysiaka i Katarzyny Ściubidło córki Jana Ściubidło i Zofii Ogłozy.
Na dzień dzisiejszy szukam aktu urodzenia Sebastiana Ściubidło / Wcibidło / i Marianny Chłąd których ślub odbył się we Wręczycy dnia 02.02.1724r
Dziękuję i Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35121 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Witam
Niestety ja także dotarłem tylko do ślubu Sebastiana Wcibidło/Ściubidło z Marianną. Dojrzałem w tym akcie datę 5.2.1724 a nie 2.2.1724. Trzeba założyć, że mieli około 20-25 lat. Nie udało mi się ich odnaleźć w aktach kłobuckich. Może przywędrowali do Wręczycy? Trzeba dalej szukać.
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35122 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Witam
W dniu 22.10.1702 urodził się we Wręczycy Szymon Szczubidło. Biorąc pod uwagę błędy jakie popełniano w aktach  metrykalnych zmieniając nazwisko, imiona nie mówiąc o wieku można przypuszczać, że w roku 1724 ślub brał Szymon a przez błąd księdza lub bo go tak na niego wołano, niewyraźnej wymowy wpisano Sebastian. I tak zostało powielone na dzieci. Ale to tylko spekulacja. Innej rodziny oprócz "podobnie" :)) brzmiącej Wrazidło we Wręczycy nie było.
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35123 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Witam
Nawiązując do błędów w zapisach metrykalnych odnalazłem według mnie błąd w zapisie urodzin Jana z 23.2.1769.
Oto w zapisie chrztu widnieje: Mikołaj syn Jana i Rozalii Ściubidłów.
W tym czasie była we Wręczycy rodzina Mikołaja i Rozalii Sas. Ich dzieci: Hiacynt (1765-?), Jan (ok.1766-1768), Antoni (1771-?), Anna (1774-?), Małgorzata (1777-?), Regina (przed 1783-1783), Marianna (1783-1783), Franciszek (1785-?), Jakub (1789-1795).
Otóż zapis w księdze uznałem za błędny - zostało wpisane imię ojca jako ochrzczonego a imię dziecka jako ojca. Rok urodzenia 1769 by pasował - dzieci rodziły się w odstępach 2-3 letnich.
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35124 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Jeszcze raz o Sebastianie. 
W akcie ślubu nazwany jest Wcibidło, w aktach urodzin pierwszych 3 dzieci także Wcibidło, kolejne dziecko to nazwisko Szczubidło a ostatnie jakie znalazłem do Ściubidło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35125 przez krzysztof0357 (Krzysztof Kucharski)
Witam
- odnośnie imion Sebastian i Szymon też kiedyś miałem taką hipotezę - ale w końcu odpuściłem - nie miałem innych poszlak
Sebastian zm.10.08.1739r - l.48? - jako Wcibidło
Marianna zm.14.04.1747r - l.45? - jako Wścibidło
- Mikołaj Ściubidło i Rozalia Sasowka / Sas / wzięli ślub 05.02.1764r - Wręczyca
że imiona Jana i Mikołaja w 1769r zostały zamienione sądzę tak samo. Podobnie jest z Reginą  ur.w 1780r przy której jako rodzice wpisani są : Mikołaj Sas i Rozalia
Antoni ur.02.06.1771r - zm.22.02.1849r
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35126 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Witam
Przeoczyłem akt zgonu Antoniego z roku 1849. Dzięki za podpowiedź.
Z której gałęzi Ściubidłów pochodzi twoja rodzina?
Moja synowa pochodzi z linii: Sebastian-Mikołaj-Jan-Walenty-Wojciech-Antoni-.....
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35129 przez krzysztof0357 (Krzysztof Kucharski)
Witam
Rodzina Ściubidło wchodzi do drzewa mojej Żony w 1833r
Do tej pory ustalona linia:  ? - Sebastian - Mikołaj - Antoni - Jan - Katarzyna / córka Jana i Zofii Ogłozy /
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35130 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Witam
W tej chwili przejrzałem akta Kłobucka i i nie odnalazłem aktu zgonu Antoniego z 1849 roku.
Zmarł w innej parafii?
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35131 przez krzysbar (Krzysztof Barcikowski)
Witam
Nie wiem czy znalazłeś w spisie mieszkańców z roku 1790 występuje rodzina Mikołaja i Rozalii z dziećmi a w roku 1791 wymieniony jest jako Michał z żoną Rozalią z dziećmi.
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #35132 przez krzysztof0357 (Krzysztof Kucharski)
Witam
Antoni zmarł we Wręczycy dn.22.02.1849r - akt nr.262/1849 - Par. Kłobuck
w tym samym roku zmarł we Wręczycy  jego syn Jan - dn.16.01.1849 - akt nr.94/1849 - Par. Kłobuck
Problem jest w tym,że tam gdzie dany rok, występuje w kilku księgach,występują duże różnice np.brak osób, inne numery aktów w każdej z ksiąg.Zauważyłem,że tam gdzie jest dostęp do księgi łacińskiej i równolegle do księgi polskiej z tego samego okresu,więcej znalazłem w łacińskiej.Ja przeglądam wszystkie.Te dane mam już parę lat i nie pamiętam w tej chwili z której księgi.
Dane ze spisu mam.Takich kwiatków jest więcej,oprócz imion,duże różnice w wieku,nawet do 40-tu lat.
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 3 dni temu #35229 przez oland23111966 (Andrzej Olszewski)
Ja tez mam Sciubidłów w swoim drzewie. Powiązani z Olszewskimi i Matysiakami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 2 dni temu #35234 przez krzysztof0357 (Krzysztof Kucharski)
Witam
W drzewie mojej Żony również występuje rodzina Matysiaków.
Chciałbym zrobić sprostowanie do wcześniejszego mojego wpisu.Błędnie wpisałem rok. Zamiast 1849r powinno być 1848r.
Daty zgonów i numery aktów są prawidłowe . Przepraszam.
Pozdrawiam
Krzysztof

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.330 s.