Topic-icon Rodzina z Częstochowy c.d

5 miesiąc 2 tygodni temu #35072 przez nicniepamiętam (joanna jarocka)
Witam!

Szukam Nazwiska  Rzonca  i nazwiska Tabaka {żadne nie występuje w wyszukiwarce}.Prababcia  Kazimiera z domu Rzonca ur.1902{Częstochowa}.,wyszła  za męża Konstanty Tabaka{nie wiem kiedy?}Mieszkali w Częstochowie,do momentu ,aż
została w czasie wojny 1943,wywieziona do Radomia,a potem do Auschwitz..Wszyscy członkowie nie żyją-mój dziadek i pradziadek{nie znałam ich}Posługuję się tylko aktem zgonu , skan dostałam z Auschwitz.Szukam już dość długo..

Pozdrawiam
Joanna

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

5 miesiąc 2 tygodni temu - 5 miesiąc 2 tygodni temu #35073 przez compnet (Michał Jakubowski)
Pracowałem z Andrzejem Tabaką (z Częstochowy) - zmarł kilka lat temu  czestochowakule.artlookgallery.com/grobo...=7487&inni=0&cinki=1

Spotkałem również nazwisko Rzońca, był to jednak człowiek z okolic Tomaszowa Mazowieckiego lub Opoczna (dokładnie nie pamiętam - były to lata 1992-3).

Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

5 miesiąc 2 tygodni temu #35075 przez nicniepamiętam (joanna jarocka)
Witam!

Nazwisko Rzońca występuje,ja widzę na akcie zgonu Rzonca..Czy  przy spisywaniu mogli się pomylić.Niemcy Naziści byli skrupulatni..Tabaka po mężu -potem miał jeszcze ze 2 lub 3  żony.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

5 miesiąc 2 tygodni temu - 5 miesiąc 2 tygodni temu #35076 przez compnet (Michał Jakubowski)
Mogli i pomylili się - na stronie  www.straty.pl/pl/szukaj-w-bazie Kazimiera Tabaka ma błędnie podaną datę urodzenia. Prawdziwa to 1901.07.02, akt 1179 (mogę podesłać na priv). Najprawdopodobniej źle zinterpretowali podwójnie zapisaną datę (1901.06.19 / 1901.07.02) a czemu źle podali rok - nie mam pojęcia.

W/w wzięli ślub w parafii św. Barbary w Cz-wie 13.02.1923 r. (akt 37). Konstanty lat 22, urodzony w Praszce, syn Feliksa i Rozalii Kaczmarek; Kazimiera lat 21, urodzona w Częstochowie (par. św. Zygmunta), córka Stanisława RzoŃca i Józefy Stachuń (?).

24 listopada tego samego roku rodzi im się córka Janina. Ojciec Konstatny wymieniony w akcie chrztu jako konduktor.

Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

5 miesiąc 2 tygodni temu #35077 przez nicniepamiętam (joanna jarocka)
Bardzo Panu dziękuję,ja też szukałam na starty.pl,archiwum[szukaj w archiwach}..natomiast na skanie z Auschwitz mam w oryginale ,źle podaną datę?Nazwiska matki i ojca Stachon i Rzonca{ale pisane bez polskich znaków},to byłoby Stachoń i Rzońca{po polsku}.Ja wiem,że oni mieli syn {mojego dziadka} i córkę Irenę..może mieli też trzecie dziecko?Jak Pan to tak szybko znalazł!Poproszę na mejla,jakieś np.linki.Mój pradziadek Konstanty{ostatni powstaniec śląski,umarł w 93r.} był urodzony w Katowicach{pochodził z Katowic}ale zgadzają się imiona jego rodziców.Bardzo dziękuję!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

5 miesiąc 2 tygodni temu #35078 przez compnet (Michał Jakubowski)
Poproszę adres mailowy.

Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

5 miesiąc 2 tygodni temu #35079 przez nicniepamiętam (joanna jarocka)
Proszę- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jeszcze  będę mieć pracę przy pradziadku Tabaka{tylko nie pasuje mi tutaj Praszka,bo w archiwach jest,że urodził się w Katowicach!}Mam jakieś informacje,że on pochodził z ziemiańskiej rodziny!Był taki ród Tabakowie,ale czy to mogę łączyć..Dobrze ..Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.315 s.