Topic-icon Nieznany kuzyn ojca..

2 miesiąc 4 tygodni temu #38994 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Szukam aktu urodzenia Jana Czarneckiego, który zmarł 25.01.1968r. w wieku 67 lat, czyli ur. ok.1901r. Jest jego grób w Poraju., ale pochodził z Jastrzębia. Od ś.p. kuzynki dowiedziałam się, że to kuzyn jej ojca Jana Czarneckiego a więc również mojego taty z Biskupic. Groby obu Janów z małżonkami są obok siebie w Poraju, gdyż wujek tam mieszkał.
Pradziadek to też Jan. Miał 5 synów. Ten Jan może być synem Antoniego (ur.31.05.1894), Piotra (ur. 9.08.1880) albo Macieja (ur.17.02.1884).
Może ktoś będzie mógł mi pomóc w rozwiązaniu tej zagadki..
W załączeniu zdjęcie grobu w Poraju.
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 4 tygodni temu - 1 miesiąc 4 tygodni temu #39290 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Brat dziadka Stanisław Czarnecki mieszkał w Choroniu, więc ten Jan z Jastrzębia musi być synem jednego z trzech pozostałych: Piotr(1880), Maciej(1884) albo Antoni(1894). Nieznany kuzyn Jan ur. się ok. 1901. Wtedy bracia dziadka mieli: Antoni 7 lat,
Maciej 17 lat a Piotr 21 lat. Jak widać, z uwagi na wiek -  tylko Piotr Czarnecki  mógł być ojcem nieznanego Jana!
Niestety, nie ma skanów aktów urodzenia z 1901r. w parafii Przybynów, więc na razie nie da się rozwiązać tej zagadki..
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 4 tygodni temu #39292 przez Zbigniew Małolepszy
Tu są skany metryk z Przybynowa z 1901 r.  www.szukajwarchiwach.gov.pl/jednostka/-/jednostka/2524502

Danuta Mucha(Czarnecka) napisał: Niestety, nie ma skanów aktów urodzenia z 1901r. w parafii Przybynów, więc na razie nie da się rozwiązać tej zagadki..

The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 4 tygodni temu #39293 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Przepraszam Panie Zbigniewie, ale pomyłkowo wpisałam parafię Przybynów zamiast parafii Poczesna, bo Jastrzębie jest chyba w tej parafii. Czy dysponuje Pan też linkiem do parafii Poczesna?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 4 tygodni temu #39294 przez Maria Nowicka-Ruman
Jastrzębia proszę szukać w parafii Koziegłowy.
The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 4 tygodni temu #39295 przez Teresa Łukasik
Na stronach "Szukaj w archiwach" są skany Koziegłów i tam należy przejrzeć akty dotyczące Jastrzębia. 
szukajwarchiwach.pl/8/240/0/str/3/15?ps=True#tabJednostki

Pozdrawiam
Teresa Łukasik
The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 4 tygodni temu #39296 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Pani Tereso.. Bardzo dziękuję. Znalazłam Jana Czarneckiego, ale to nie koniec poszukiwań, bo to syn Wojciecha - a ja takiego nie mam.. Ciekawe.. Pozdrawiam serdecznie. Danuta

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu - 1 miesiąc 3 tygodni temu #39319 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Prapradziadek Jan Czarnecki ur. się w 1824r. w Wanatach (parafia Poczesna). Ożenił się w 1851/7 z Katarzyną Bogusławską ur. w 1827 w Lgocie (parafia Koziegłówki). Pracowali w Koziegłówkach.
Jan Czarnecki zmarł w Przybynowie w 1890r.
Znalazłam akty ur. ich trojga dzieci:
- Jan, pradziadek ur. w 1856 r., Pustkowie Smardzów,
- Maryanna, ur. 1864/47, Przybynów,
- Małgorzata, ur.1868/75, Przybynów.
Nie wiadomo, gdzie mieszkali w latach 1851-1855 i czy urodziło się jakieś dziecko w tamtym czasie.. Może coś przegapiłam.. Wydaje się mało tych dzieci jak na ówczesne czasy..

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39321 przez Kazimierz Góra
Proszę spróbować Czernecki,Czerniecki itp.
Widzę,że w 1851 roku rodzi się w Kuźnicy parafia Koziegłówki Franciszek Czernecki syn Jana i Katarzyny z Bogusławskich.
The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39328 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Dzięki. Faktycznie, jest Franciszek ur. w Kuźnicy (1851), ich pierwsze dziecko. I jeszcze w 1834 ur. się Anna, też w Kuźnicy.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39330 przez Kazimierz Góra
Proszę dokładnie sprawdzić tę Annę, bo skoro dziadek urodził się w 1824, to raczej nie mógł mieć dzieci w 1834.
The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39331 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Słusznie.. Pomyłka. Anna urodziła się w 1854/138. Przedświąteczne roztargnienie.. ZDROWYCH Świąt życzę !

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 tygodni temu #39332 przez Kazimierz Góra
Dzieci przychodziły na świat dość regularnie, jest przerwa między 56 a 64 rokiem.Wychodzi na to,że byli dość mobilni i między Smardzowem a Przybynowem jeszcze gdzieś mieszkali.Jeśli mogę coś sugerować, to proszę sprawdzić sąsiednie parafie.Może metryki zgonów coś podpowiedzą.Przede wszystkim Zdrowych ale również Wesołych Świąt.
Kazimierz.
The following user(s) said Thank You: Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 tygodni temu #39408 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Katarzyna Czarnecka z d. Bogusławska, wdowa po Janie Czarneckim zmarła w Przybynowie 1901/1.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

3 tygodni 4 dni temu #39670 przez Danuta Mucha(Czarnecka)
Chyba to był kuzyn dziadka..

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.