Topic-icon par.Chechło / Nowiński ( ew.Nowicki ) Antoni ur 1787

1 miesiąc 13 godzin temu - 1 miesiąc 8 godzin temu #42050 przez Wojciech Zarzycki
Dzień dobry,
poszukuję Antoniego Nowińskiego urodzonego około 1785-1790 mieszkającego dorosłe życie w Ryczowie par.Ogrodzieniec. Na 99% nie urodził się jednak w Ryczowie ... Znalazłem informację o jakimś Antonim urodzonym w Chechle ( tylko 9 km obok ) i być może jest on moim poszukiwanym od dawna przodkiem. "Mój" Antoni mieszkał w Ryczowie z żoną ( wdową po Klemensie Ixaku ) Brygidą Bochenkiewicz. Niestety w Ryczowie nie ma takiego aktu ślubu. Być może ślub wzięli właśnie w Chechle ok. 1815-17 niestety nie mam żadnego dostępu do tych metryk.
Bardzo proszę o pomoc.
Wojtek

WojtekZ

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 tygodni 1 dzień temu - 4 tygodni 1 dzień temu #42054 przez Tadek Kowalski
Witam!
Wojtku!
Antoni Nowiński - rodzice Józef, Maryna? - chrzest w Chechle w 1787 roku - karta 81.
Natomiast w księgach małżeństw z lat 1814-18 nie ma takiego małżeństwa.
Pozdrawiam!
Tadek 

PS. Nie ma również małżeństwa w latach 1805-13 oraz 1818-20 (przy czym z roku 1810 dostępne są tylko akta metrykalne, nie ma ASC). Jeśli chodzi o sam akt chrztu, to nie wiemy z której wsi pochodził Antoni. Hipotecznie mogły to być Niegowonice, Niegowoniczki albo Błędów - a te miejscowości w 1802 roku weszły w skład nowej parafii w Niegowonicach. Bardziej prawdopodobne, że małżeństwo w parafii Brygidy. Tylko nazwisko Bochenkiewicz - nie bardzo "chechelskie". Przynajmniej nie rzuciło mi się w oczy.

PS2. Nie ma chrztu (ani nazwiska Bochenkiewicz) w parafii Chechło w latach 1784-1800. Parafię Ogrodzieniec - jeśli chodzi o małżeństwo - sprawdzałeś dokładnie?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 tygodni 1 dzień temu - 4 tygodni 1 dzień temu #42061 przez Tadek Kowalski
Witam!
Uzupełniając powyższy wpis dodam, że przejrzałem całe wykazy chrztów, małżeństw i zejść z parafii Chechło robione w 1853 roku, a dotyczące okresu 1751(52)-1810.
W okresie tym mamy tylko wpis dotyczący zejścia Józefa Nowińskiego w 1786 roku (karta 34) - czyli ojca ww. Antoniego.
www.parafia-cieslin.pl/wp-content/upload...21/04/172-scaled.jpg
Innych wpisów dot. tego nazwiska nie ma. Oczywiście należy uwzględnić fakt, że zdarzają się przypadki pominięcia aktów w tego typu wykazach.
Proponuję kontakt z AD w Będzinie. Natomiast sprawę Brygidy Bochenkowicz (Bohenkowicz) poruszę w temacie dot. Ogrodzieńca, bo tu jednak prowadzą ślady.
Pozdrawiam!
Tadek
 

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 tygodni 10 godzin temu - 4 tygodni 10 godzin temu #42073 przez Wojciech Zarzycki
Witam, dopiero teraz odpowiadam ale nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi ;) dzięki.
Udało mi się wczoraj zorganizować metryki UMZ Chechła 1810-1840 i wczoraj cały wieczór szukałem mojego Antoniego i ... masz rację - nie ma śladu. Brygidy zresztą też nie ma. Znalazłem jedynie jedną 14-letnią ( przysypaną śmiertelnie w gliniance) córkę 61-letniego Pawła Bochenka z Kwaśniowa ale to wszystko nt tych obu Rodzin. Skoro piszesz, że we wcześniejszych latach też nic nie ma to chyba jednak znowu pudło ... a wydawało się tak blisko :(
Podoba mi się Twoje określenie "nazwisko Bochenkiewicz takie nie bardzo chechelskie" ;) ale faktycznie w Chechle nikogo nie ma a raptem 9 km dalej w Ryczów/Ogrodzieniec Bochenkiewiczów jest na pęczki ,podobnie jak Ixaków ( piewszy mąż Brygidy ).
Księgi Ogrodzieńca sprawdzałem 3 razy - ok sprawdzę czwarty raz :) ale to raczej mało prawdopodobne żebym coś ominął.
Bardzo się cieszę, że chcesz poruszyć ten temat jak rozumiem w jakimś ogrodzienieckim gronie :) ... to parę faktów dorzucę - może coś pomoże. Klemens Ixak zmarł w Ryczowie 27 XII 1814 , 22 I 1815 urodziła się już po jego śmierci ich córka Marianna Ixak. Potem jest dziura ... a pierwsze udokumentowane dziecko Brygidy i mojego Nowińskiego - Agnieszka Nowińska urodziła się 17 I 1819 też w Ryczowie. Co dziwne - jestem prawie pewien, że wcześniej urodził się jeszcze Paweł Nowiński ( szacuję po metryce ślubu na 1817 ) - ale jego metryki też nigdzie nie mogę znaleźć.  Dziwne prawda ? jakby gdzieś wyjechali na 2 lata ?
Antoni Nowiński i Brygida Bochenkiewicz mieszkali w Ryczowie w domu nr. 62 ( po zmarłym Klemensie żeby było śmieszniej :) )
Dziękuję za już i będę wdzięczny za cokolwiek więcej ;)
pozdrawiam
Wojtek

WojtekZ

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.