Topic-icon wieś Kotary

11 lata 8 miesiąc temu #418 przez Inka (Inna Kart)
Poszukuję wszelkich(nawet pozornie najmniej istotnych) informacji o wsi Kotary.Jaka to parafia,historia,zajęcia ludności,nazwiska tam występujące w przeszłości lub obecnie ,folwark i dzierżawcy(o ile był) lub dawny właściciel,osadnictwo i jego początki w najbliższej okolicy.
Generalnie -każda wzmianka oprócz położenia geograficznego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 8 miesiąc temu #424 przez jacek (Jacek Tomczyk)
Replied by jacek (Jacek Tomczyk) on topic wieś Kotary
Witaj !

Nie wiem których Kotarów szukasz, w Słowniku Geograficznym wymieniane są trzy. Myślę, że szukasz tych w okolicy Panek.

\"....w połowie XIX wieku były osadą, należącą do parafii Starokrzepice. Było tam 5 domostw i 40 mieszkańców,
a powierzchnia wynosiła 101 mr.....\"

Tyle znalazłem w Słowniku Geograficznym Królestwa Polskiego, o miejscowości nie wspomina się w Lustracji z 1790 roku,

pozdrawiam

Jacek Tomczyk

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 8 miesiąc temu #425 przez Inka (Inna Kart)
Replied by Inka (Inna Kart) on topic wieś Kotary
Dziękuję bardzo- to jest już jakiś punkt zaczepienia-swoją drogą z jakiego słownika korzystałeś a może to kwestia wyszukiwarki -mnie tego hasła wcale nie wykazał.Oczywiście chodzi o Kotary koło Panek.O istnieniu tej nazwy w chyba białostockim wiem ,natomiast o trzecich nie wiedziałam.W jaki sposób mogę mieć wgląd do spisu lustracyjnego na odległość?Chodzi mi o nazwiska występujące w Kotarach na przełomie XIX i XX wieku?
Pozdrawiam
ps-czy na tym forum nie można wstawić żadnej mapki?Pomimo zmniejszenia jakoś mi nie weszła

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 8 miesiąc temu #426 przez jacek (Jacek Tomczyk)
Replied by jacek (Jacek Tomczyk) on topic wieś Kotary
Witaj!

tu masz odnośnik na Słownik:

www.mimuw.edu.pl/polszczyzna/SGKPi/

W Lustracji Województwa Krakowskiego z 1789 roku,
Kotar nie ma. Może są w niepublikowanym spisie
z lat 1790-1791. Ten spis jest w Archiwum Krakowskim.
Będę tam pod koniec maja mogę sprawdzić.

pozdrawiam

Jacek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 8 miesiąc temu #431 przez admin (Szymon Gruca)
Replied by admin (Szymon Gruca) on topic wieś Kotary

Pytanie do admina -nie jestem wykazana wśród użytkowników chyba nie wstawiłam \"ptaszka\"-jak to mam skorygować?

Ustawia się to w:
Twoje konto / Edycja / Aktualizuj swój profil / Informacje kontaktowe / Pokazać na stronie?
I przepraszam bo niechcący skasowałem treść poprzedniego listu z tym pytaniem.
pozdrawiam

Szymon Gruca | www.szgruca.nazwa.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 lata 4 miesiąc temu #10205 przez ogijanka (Janina Ogórkiewicz)
W akcie ślubnym moich rodziców jest adnotacja odnośnie matki panny młodej: Bronisława z Kotarów, miejsce zamieszkania Kłobuck. Być może więc rodzice mojej babci pochodzą z Kotar. W późniejszych zapiskach mam już nazwisko zd Kotarska.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 lata 4 miesiąc temu #10216 przez andrzej (Andrzej Kuśnierczyk)
Czy to nie te k. Przystajni?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 3 miesiąc temu #20251 przez ogijanka (Janina Ogórkiewicz)
najprawdopodobniej

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 3 miesiąc temu #20254 przez Kuntz (haplogrupa celtycka R-L2)
Nie każdy Kotarski z Kotar. :)
Mam w drzewku Kotarskich po 1790 r. , bywali z obecnej gminy Przystajń i Panki (Panki, Ługi, Przystajń, Podłęże, Kuźnica Stara ) dlatego szukałbym w Kłobucku a powyższe traktował jako odmianę nazwiska. :) Zawsze jednak mogę się mylić.

Robert Kunert

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 3 miesiąc temu #20289 przez Godzimir (Krzysztof Łągiewka)
Ta wieś powstała prawdopodobnie już po uwłaszczeniu w 1864 r., gdyż nie znalazłem dla niej tabeli likwidacyjnej. Położona jest pomiędzy wsiami należącymi kiedyś do dóbr rządowych Krzepice. Czyli najpewniej powstała na gruntach należących niegdyś do tych dóbr, a wcześniej do starostwa krzepickiego. Mogła to być ziemia podlegająca pod którąś z sąsiednich wsi, a gdy zaczęli się tu osiedlać ludzie to powstała nowa miejscowość. Pewnie nazwę wzięła od nazwiska pierwszych osób, które tutaj zamieszkały.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 2 miesiąc temu #20894 przez Godzimir (Krzysztof Łągiewka)
Po niedawnej wizycie w AGAD znalazłem nowe informacje na temat wsi Kotary. Otóż musiała powstać jednak przed 1864 r. W AGAD znajduje się zespół: 402.Zbiór Kartograficzny. Tamże w Tece 219 pod nr 8 umieszczono mapę Ekonomii Krzepice, wykonaną w latach 1845 - 1846. Na mapie zaznaczono wieś Kotary. Na odwrocie mapy w spisie miejscowości napisano: osada uprzywilejowana Kotary.
Czyli osada Kotary istniała już w roku 1845/46. Pytanie jest kiedy właściwie powstała i na czym miałoby polegać jej uprzywilejowanie ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 1 miesiąc temu - 4 lata 1 miesiąc temu #20897 przez Rokosa (Marek C. Rokosa)
Czy Kotary od Kotarskich, czy Kotarscy od Kotar
Wg LWK 1789 r Kotarscy zamieszkiwali w n/w wsiach
:Kostrzyna – Jan Kotarski i Tomasz Kotarski
Pacanówek – Dominik Kotarski
Podłęże – młynarz Tomasz Kotarski z Kostrzyny

Na stosunkowo dokładnej mapie z 1834 r. „ Situationzplan – Eisenhüttenwercks Panki” inż. Krumpela, przy drodze z Panek do Kostrzyny, na odcinku od wsi Pacanów do Kostrzyny zaznaczony jest młyn i kilka budynków podpisanych „ Kotari Mühle” – czyli młyn Kotary.
Na wcześniejszej mapie G. Dux`a z 1828 r. widnieje również - Młyn Kotary z zaznaczoną mniejsza ilością budynków.
Chyba po raz pojawia się młyn Kotarski na mapie Mapa Prus Południowych Davida Gilly z 1803 r.

Na mapie Ekonomii Krzepickiej z 1845, o której wspominasz, osada Kotary, jak sądzę, oznaczona jest właśnie w okolicy osady młyńskiej tj. między drogą, a młynem na rzece Pankówce. Myslę, że pomocne będzie sprawdzenie w księgach metrykalnych parafii Przystajń i Truskolasy i być może Starokrzepice, od kiedy pojawia się w metrykach nazwa osady Kotary.
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 1 miesiąc temu #20898 przez zetkulawik (Józef Kulawik)
Pani Janino proszę o jakieś bliższe dane np. daty może coś się wyjaśni. Siedzę w tym rejonie i
wiem, że po wojnie na Kuźnicy Starej mieszkał Kotara.
Z poważaniem
Józef Kulawik

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 1 miesiąc temu #20924 przez Godzimir (Krzysztof Łągiewka)
Marku, na tej mapie tuż przy Pankówce jest zaznaczony jakiś budynek, ale nie ma napisu czy to jest młyn. W pobliżu tego przypuszczalnie młyna znajduje się kilka innych budynków, wszystkie po prawej stronie drogi z Kostrzyny do Pacanowa, czyli tak jak piszesz pomiędzy młynem, a drogą.
Mapa znajduje się AGAD i jest zeskanowana na ich komputerze. Pewnie więc jeżeli to kogoś interesuje z zamówieniem nie powinno być problemu. Wykonałem kilka zdjęć z monitora, mogę przesłać zainteresowanym na meila. Proszę o wiadomość na priv z podaniem meila.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 11 miesiąc temu #22324 przez ogijanka (Janina Ogórkiewicz)
Witam serdecznie. Dawno mnie nie było na TGZC, myślę jednak, że Pana prośba o dane nadal jest aktualna. Dotarłam do swoich przodków, ale wszyscy są z Kłobucka, oprócz mojej prababci Tekli Salińskiej. Tak przynajmniej przypuszczam, bo jakby zapadła się pod ziemię. Nic sie o niej nie dowiedziałam, istnieje tylko jako matka siedmiorga dzieci w każdym z aktów ich urodzenia.
Mój praprapradziadek Andrzej Kotarski ( ur. 1794) ożenił się z Katarzyną Kozłowską (ur. 1997). Mieli dziesięcioro dzieci. Ich syn Stanisław (ur. 1826) pojął za żonę Salomeę Nowakowską (ur.1827). Z sześciorga dzieci ich syn Adam Tomasz (ur.1855) ożenił się z Teklą Salińską (ur. jak wynika z akt urodzeń siedmiorga dzieci, między 1859 a 1867 rokiem).
Otrzymałam informację, że dużo Salińskich było w Lipowczycach, niestety, żadnej Tekli. Nie wiem jak zdobyć akt małżeństwa Adama i Tekli. Ich pierwsza córka ur. sie w III. 1882 r., mogli więc wziąć ślub w latach 1880-1881. Z aktu miałabym więcej informacji. Będę, Panie Józefie, wdzięczna za wskazówki, bo nie mam jeszcze wprawy w poszukiwaniach. Łączę najlepsze życzenia zdrowia i pomyślności na cały Nowy Rok.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 11 miesiąc temu #22344 przez henio (henryk gierlik)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 11 miesiąc temu #22674 przez kotama (Marek Kotarski)
Witam!
Znalazłem przodka Karola Kotarskiego ur. około 1768r. zm. 26.01 1824r. w Borze Zajacińskim.
Zonatego z Ewą Glinką ur. około 1771r. zm.08.07.1848r. Może ktoś z państwa wie cokolwiek o jego pochodzeniu. Pozdrawiam.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 11 miesiąc temu #22708 przez janusz65 (Janusz Kopacz)
Witam,
Nie wiem czy Panu pomogą poniższe informacje, ale może coś się przyda.
Rodziną Kotarskich z Kostrzyny-Smolnika, później Kotary, zajmuję się od dosyć dawna. Poszukiwany przez Pana przodek – Karol Kotarki, to najprawdopodobniej syn Tomasza i Franciszki Kołodziejczyk urodzony w 1765 roku w czasie gdy Tomasz posługiwał się jeszcze nazwiskiem Pilśniak. Metryka chrztu Karola znajduje się w księgach parafii Starokrzepice. Kilkoro ich dzieci ochrzczono także w Przystajni. Z niewiadomych dla mnie powodów, trzej bracia: Dominik z Pacanowa, Jan i Tomasz ze „Smolnika do Kostrzyny należącego” (później są to Kotary) ok. 1768 – 1770 roku zmienili nazwisko na Kotarski (można to sprawdzić wpisując w wyszukiwarce nazwiska: Pilśniak, Piśniak, Kotarski). Jednak pamięć o tym, że kiedyś nazywali się Pilśniak pozostaje jeszcze długo. W metryce z 1822 roku pisze się „Kotarski czyli Pilsniak” lub „Panna Maryanna Kotarska czyli Pilśniakowka, …córka Franciszka Pilśniaka Rolnika w Smolnikach zamieszkałego”, przy czym od razu dodam, że matka Marianny nie nazywała się z domu Kotarska. Takich metryk jest więcej.
Ślub Karola i Ewy odbył się najprawdopodobniej w Truskolasach, ale jak wiadomo z tego forum, stare księgi metrykalne spłonęły wraz z kościołem.
Na początku napisałem „najprawdopodobniej” ponieważ w parafii Kłobuck występuje nazwisko Kotarski, Kotarka, Kotara, ale nie znalazłem jak dotąd ich powiązania z Kotarskimi z Kostrzyny i Kotar.
Poniżej odnalezione przeze mnie dzieci Tomasza i Franciszki.

- Karol Pilśniak ur.3.12.1765 – chrzest w Starokrzepicach
- Franciszek Jaksa Pilśniak ur.28.01.1768 Kotarszczyzna – chrzest w Starokrzepicach
- Piotr Paweł Kotarski ur.2.06.1770 Smolnik – chrzest w Przystajni
- Monika Kotarska Pilśniak ur. .05.1773 Kostrzyna – chrzest w Starokrzepicach
- Jadwiga Kotarska ur.1774- 1775 zmarła 1780 roku w wieku 5 lat
- Agnieszka Kotarska ur. 4.01.1776 Kostrzyna – chrzest w Starokrzepicach
- Katarzyna Kotarska ur. 12.04.1778 Kostrzyna – chrzest w Starokrzepicach, zm 1778 roku
- Łukasz Kotarski ur.10…..1779 Kostrzyna – chrzest w Starokrzepicach, zm 9.10.1793 roku
- Błażej Kotarski ur…7.01.1782 Smolnik – chrzest w Przystajni.
- Julianna Kotarska ur.13.11.1784 Kotarskie – chrzest w Przystajni
- Małgorzata Kotarska ur.13.06.1786 Kotarskie – chrzest w Przystajni

Jeżeli będzie Pan zainteresowany tymi informacjami to proszę o wiadomość na priv z podaniem meila.
Pozdrawiam
Janusz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 10 miesiąc temu #22760 przez tomkrzywanski (Tomasz Krzywanski)
Nie chcialbym wprowadzac w blad, ale wydaje mi sie iz natknalem sie w parafii starokrzepickiej na ciekawa metryke. Jest tam szlachetna pani z Pilsniakow. Byla zona chyba Sawickiego albo Sikorskiego, niestety nie pamietam. Moze to bylo jakims bodzcem do przybrania sobie szlacheckiego nazwiska Kotarski przez kilku innych Pilsniakow. Trudno powiedziec. Podobnie bylo np z rodzina Bugara/Bugarka, ktora przybrala nazwisko Wasinski. Wszystko dzialo sie ok 1760 roku
The following user(s) said Thank You: janusz65 (Janusz Kopacz)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 10 miesiąc temu #23193 przez janusz65 (Janusz Kopacz)
Witam,
Na wątek dotyczący wsi Kotary natknąłem się niedawno pomimo tego, że istniej prawie od ośmiu lat. W związku z tym, że moje poszukiwania rodziny Kotarskich pozwoliły zebrać także informacje dotyczące Kotar, postanowiłem napisać poniższy tekst. Informacje dotyczą Kotar pomiędzy Pankami, a Kostrzyną.

Wieś Kotary
Nazwa Kotary pojawia się w księgach metrykalnych parafii Starokrzepice ok. 1845 roku. Wcześniej miejsce to nosiło nazwy: Smolnik, Kotarskie, Kotarszczyzna, Pustkowie Smolnik, Pustkowie Kotarskich, Pustkowie Kotary i należało w tym czasie do Kostrzyny. Moim zdaniem określenie „Smolnik” w pierwotnym okresie dotyczyło nazwy młyna.
Jeżeli spojrzymy na stare mapy tego obszaru (są dostępne na tej stronie), to znajdziemy w sąsiedztwie Kostrzyny i Pacanowa zaznaczony tam Smolnik lub Kotarskie. Porównując je ze współczesną mapą zauważymy, że są to obecne Kotary. Na tych mapach widać również, że ówczesna Kostrzyna dotyczy jak gdyby grupy zabudowań zlokalizowanych bardziej przy drodze do Przystajni. Smolnik (Kotarskie) natomiast położone jest po drugiej stronie rzeki Pankówki, przy drodze do Panek.
Nazwę Smolnik znajdujemy już w metrykach od 1709 roku (brak wcześniejszych metryk z parafii Starokrzepice i Przystajń). W tym czasie tych metryk nie jest dużo, ponieważ dotyczą tylko jednej osoby – Grzegorza Pilśniaka. W części metryk ze Starokrzepic, w których Grzegorz występuje jako świadek podawano, że jest ze Smolnik.
W zasadzie jeszcze w 1842 roku spotyka się metryki wystawione w Smolniku lub Pustkowiu Smolnik, ale na pewno jest to, to samo miejsce.
Jak wspomniałem wcześniej, miejsce to posiadało jeszcze inne nazwy. I tak, ksiądz w Przystajni w metryce z 1764 roku zapisuje – „Kotarskie”, później pisze „Smolnik” lub „Pustkowie Smolnik”. W 1783 roku zapisuje „Kostrzyna czyli Smolnik”. Natomiast w XVIII wiecznych metrykach z parafii Starokrzepice dla tego obszaru występuje nazwa „Kostrzyna” i jeden raz w 1768 roku „Kostrzyna alias Kotarszczyzna”. W późniejszych metrykach (XIX wiek) ze Starokrzepic spotyka się nazwę „Smolnik”, „Pustkowie Smolnik”, „Pustkowie Kotarskich”, „Pustkowie Kotary”. O tym, że jest to, to samo miejsce dowiadujemy się z metryki z 1809 roku w której zapisano „ …z Pustkowia Kotarskich czyli rzeczone Smolnik..”. O tym, że Smolnik (pod różnymi nazwami) należy do Kostrzyny, ksiądz wspomina często w metrykach (tych opisowych wystawionych po 1808 roku): „Pustowie Smolnik do Kostrzyny należące”, „Pustkowie Kotarskich do tegoż Smolnika należące”, w metryce z 1832 roku „ na Pustkowiu Kotary zwanym do Wsi Kostrzyny należącym”.
W tym czasie mieszka tam tylko jedna rodzina – Kotarskich, którzy przed 1770 rokiem nazywali się Pilśniak. Pisząc „jedna rodzina” mam na myśli rodziny wywodzące się od jednego przodka, w tym wypadku najprawdopodobniej od Kazimierza i Petroneli Pilśniaków.
Jeżeli Smolnik (późniejsze Kotary) należał do Kostrzyny, to nie mógł być też wymieniony w „Lustracji województwa krakowskiego” z 1789 roku . W „Lustracji…” obecne Kotary to ówczesna rola Piśniakowska (lub jej część), na której mieszkają: Piotr Pradela, Jan Kotarski oraz Tomasz Kotarski. Przy czym metryki dotyczące Piotra Pardeli wystawiane są zawsze na Kostrzynie.
Ostatecznie po 1847 roku w metrykach wymienia się już tylko Kotary i w kilku metrykach Smolniki-Kotary. A, że jest to, to samo miejsce upewnia nas zapis w akcie ślubu z 1849 roku: „..urodzoną na Pustyni (!!!) Smolniki czyli Kotary..” Z kolei w metryce z 1850 roku czytamy: „gospodarzy w Smolnikach vel Kotarach zamieszkałych”.

W którym roku prawnie usankcjonowano tą nazwę miejscowości i dlaczego wydzielono nową wieś z Kostrzyny niestety nie wiem. W każdym razie po 1850 roku w księgach metrykalnych parafii Starokrzepice wymienia się już tylko Kotary, a w księgach metrykalnych pojawiają się nowe rodziny - nazwiska.

Osoby zamieszkujące Smolnik - Kotary.

Z odnalezionych metryk z kościoła w Starokrzepicach wynika, że na początku XVIII wieku (1704 – 1714) w Smolniku mieszkał Grzegorz Pilśniak. Był kawalerem. Miał brata Jakuba, który wraz z żoną Anną mieszkał na Podłężu. Grzegorz, Jakub i Anna w latach 1704-1712 bardzo często są świadkami na chrztach i ślubach w Kostrzynie i Podłężu (Królewskim). Popularnością przebił ich tylko Antoni Skibiński ówczesny „rektor szkoły w Starokrzepicach” (czyli nauczyciel). Ostatnia metryka z udziałem Grzegorza pojawiła się w 1714 roku. We wrześniu 1712 roku wspomina się o nieszczęśliwym wypadku jaki wydarzył się w młynie „…zwanym Smolnikowski, w którym to wspomnianym młynie Wawrzyniec Gayda z Kostrzyna został przypadkowo postrzelony przez kogoś z rusznicy, ale przed zgonem został przygotowany na śmierć przez kapłana… „ (tłumaczenie z łaciny dzięki uprzejmości Pana Wiesława Macocha). W kolejnych latach nie mamy żadnej informacji o Smolniku. Tak jest do 1758 roku. Wówczas w grudniu panna Elżbieta Pilśniakowka ze Smolnika wychodzi za mąż za Jana Pytlika „z pod Truskolas”. W 1761 roku odnajdujemy dwa akty zgonu. W marcu zmarł 60 letni Kazimierz Pilśniak z młyna „Molendino Smolenskie”, w lipcu 40 letni Jan Sowa młynarz ze Smolnika -„Mollitor de Smolnikowe”. W kolejnym roku w odstępie zaledwie kilku miesięcy w Smolnikach umierają trzy osoby; Mateusz Sowa 22 lata, Agnieszka Sowina 70 lat i wdowa Petronela Pilśniak (70 lat). Kazimierz i Petronela Pilśniak nie byli wymieniani wcześniej w żadnej znanej mi metryce w parafii Starokrzepice i Przystajń. Na Kostrzynę przybyli ok. 1730/31 roku z Jacisk. Wcześniej mieszkali w Zwierzyńcu w parafii Krzepice (w Krzepicach ochrzcili dziecko mieszkając już na Kostrzynie).
Kolejne metryki wystawione w Smolnikach dotyczą już dzieci Jana i Tomasza – najpierw Pilśniaków, później po zmianie nazwiska - Kotarskich. Mniej więcej w tym czasie pojawia się również inna nazwa Smolnika – Kotarskie.
Szukając wcześniej genezy nazwiska Kotarski odnalazłem następujące objaśnienie:
„Nazwisko KOTARSKI może wywodzić się od nazwy miejscowości - Kotarz, Kotary, Kotarze. Może mieć także inną genezę: - od słowa kotara – „zasłona”, dawniej rodzaj namiotu, - od niemieckiej nazwy osobowej Kotteri, por. kotar - „nieużytki”, lub Kotter od Kother, Köther < Kothe – „dom chłopski, wiejski”. „.
Być może ówczesny Smolnik w późniejszym okresie przyjął nazwę od niemieckich słów: „nieużytki” w powiązaniu z słowem „dom chłopski, wiejski” i w potocznym oznaczeniu tego miejsca stał się Kotarskim.
Wracając do osób tam mieszkających, w księgach metrykalnych nie odnalazłem tam rodziny o innym nazwisku niż Kotarski (Kotara)- poza wspomnianym młynarzem Sową, których oczywiście przybywało. Dopiero ok. 1850 roku już w Kotarach pojawiają się metryki z nazwiskami Debudaj (z Panek) i Mokros (z Dankowic). To nowi gospodarze, którzy ożenili się z wdowami po młodo zmarłych Kotarskich i zamieszkali na ich byłych gospodarstwach. Po 1850 roku osiedlają się w Kotarach nowe rodziny. W latach 1851-1854 pojawiają się nazwiska Banich, Maleros i Olczak.
Ponieważ dalej już „moja” linia Kotarskich zamieszkuje na Kostrzynie, nie śledziłem dalszych losów Kotar.
Ale wiem, że rodzina Kotarskich jeszcze raz później podzieli się na noszących nazwisko Kotara (mieszkających w Kotarach) oraz Kotarski (mieszkających na Kostrzynie).

Pozdrawiam

Janusz Kopacz
The following user(s) said Thank You: tomkrzywanski (Tomasz Krzywanski), wmacoch (Wiesław Macoch)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 10 miesiąc temu #23211 przez tomkrzywanski (Tomasz Krzywanski)
W tej okolicy wystepuje jeszcze nazwisko KOT i KOTERBA.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 10 miesiąc temu #23328 przez wmacoch (Wiesław Macoch)
W "Tabeli Miast, Wsi, Osad Królestwa Polskiego..." T 1 z roku 1827 Kotary wymienione są jako osada w województwie kaliskim, obwodu wieluńskiego, powiatu częstochowskiego, parafii Stare-krzepice jako własność rządowa z 3 domami i liczbą ogólną ludności 14 w odległości 4 i 1/2 ? od miasta obwodowego. W tym samym żródle Kostrzyna ma 45 domów 248 mieszkańców i leży w odległości 3 i 1/2 ? od miasta obwodowego. (o jednostce odległości jeszcze napiszę) Natomiast tak jak wcześniej napisał p. Tomczyk w 1880? roku Kotary wymienione są jako osada nad rzeką Pankówką w powiecie częstochowskim gmina Panki, parafia Starokrzepice i ma 5 domów 40 mieszkańców i 101 mórg obszaru. W tymże słowniku geograficznym rzeka przepływająca przez Kotary ma kilka różnych nazw: Bieszcza, Kostrzewska Woda, Pankówka i Koczawa ? (w/g Długosza) Ciekawe?
Pozdrowienia. Wiesław Macoch

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 10 miesiąc temu - 3 lata 10 miesiąc temu #23331 przez wmacoch (Wiesław Macoch)
Sprawdziłem odległości i w "Tabeli.........Królestwa Polskiego" odległości podane są w milach nowopolskich tzn. 1 mila to około 8,5 km co zgadzałoby się z odległością z Kotar do Wielunia (około 39 km). Kostrzyna jest o około kilometr bliżej więc odległość 3,5 mili jest błędna, ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 7 miesiąc temu #25072 przez tomkrzywanski (Tomasz Krzywanski)
The following user(s) said Thank You: wmacoch (Wiesław Macoch)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 7 miesiąc temu #25121 przez wmacoch (Wiesław Macoch)
akt zgonu dotyczy Sebastiana parobka pana Pilśniaka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.298 s.