Topic-icon Poszukuję: Szotek, Urgacz, Radek...

4 lata 11 miesiąc temu - 4 lata 11 miesiąc temu #14761 przez basiap (Barbara Piaskowska)
Witam serdecznie.

Jestem nowicjuszką, która złapała bakcyla i... "zaraziła się" genealogią, mocno zaraziła. Pewne gałęzie mojego drzewa ładnie się rozwinęły, inne stoją bezruchu.
Od wielu miesięcy bezskutecznie próbuję rozwinąć gałąź mojej Prababci - Teofila Szotek z domu Urgacz, urodzona około 1882 roku w Pogoni.Ojciec Józef, matka Marianna z domu Radek, podobno Teofila miała też siostrę...

W Będzinie, w 1904 roku wzięła ślub z moim Pradziadkiem Piotrem Szotek - tutaj akt (nr 126): familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-20...=M979-SX7:1488259364

I praktycznie cała wiedza na jej temat jest minimalna, no może jeszcze tyle, że zmarła gdzieś w Zagłębiu (raz słyszałam, że Dańdówka, innym razem, że Pogoń, była też wersja, że Będzin) w ok.1918-1920 roku, osierociła 6 dzieci, w tym i mojego Dziadka.
Kompletnie w przekazach rodzinnych nic się nie wie, nie ma żadnych dokumentów, informacji, nawet rodzinnych ploteczek czy opowieści.

Zwracam się z prośbą, może gdzieś w waszych drzewach pojawia się nazwisko Szotek, Urgacz, bądź Radek, a może ktoś posiada akta, bądź indeksy zgonów z parafii Zagórze /Sosnowiec / Czeladź / Będzin?
Czy też natrafił w swoich poszukiwaniach na te nazwiska?

Nie bardzo wiem, w którą stronę ruszyć, jak rozwinąć gałąź Teofili.
Każda pomoc będzie dla mnie ważna i bardzo cenna...

Pozdrawiam
Basia

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 11 miesiąc temu #14763 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)
nazwisko Radek jest (było)częste w parafii Danków!!(Rebielice.)wiele ludzi wyjezdzało z tamtych stron do Zagłębia do pracy...
The following user(s) said Thank You: basiap (Barbara Piaskowska)

4 lata 11 miesiąc temu - 4 lata 11 miesiąc temu #14764 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)

4 lata 11 miesiąc temu #14771 przez basiap (Barbara Piaskowska)
Ślicznie dziękuję za odpowiedzi.