Topic-icon Poszukuje przodków pochodzących z Wręczycy, nazwisko Syguda

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26042 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Witam,

Jakiś czas temu robiłem drzewo genealogiczne od strony ojca. Udało mi się sporo odszukać w aktach, ale utkwiłem w martwym punkcie i nie mogę się ruszyć dalej. Może ktoś z Państwa jest mi w stanie pomóc w poszukiwaniach.
Wszyscy których znalazłem pochodzili w Wręczycy oprócz jednej z żon która pochodziła z kamyka ale i tak potem mieszkała we Wręczycy koło kłobucka. Poniżej zamieszczam rozrysowane drzewo. Jeśli by kogoś interesowały dokumenty mogę udostępnić mam wszystkie które posłużyły mi za wydobycie dat urodzin, małżeństw czy zgonu.
Pisze również bo może ktoś już robił takie drzewo i materiałów ma trochę więcej .
Z góry bardzo dziękuję za pomoc
Poniżej drzewo:

Załącznik drzewosygudów-2.png nie został znaleziony

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26043 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)
The following user(s) said Thank You: msyguda (Łukasz Syguda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26067 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Nie mogę znaleźć aktu urodzenia Błażeja ur. ok 1760. Przy odszukaniu aktu małżeństwa z drugą żoną Błażeja napisane było że pochodzi z Aleksandra i gertrudy. Chciałbym również odnaleźć Akt urodzenia Aleksandra co pozwoliło by na posunięcie się o kolejne pokolenie.
Wczoraj udało mi się odszukać Akr małżeństwa Błażeja i pierwszej żony rok 1784 ale tam nie ma żadnej wzmianki o wieku o rodzicach. A chciałbym iść jeszcze wyżej.

Załącznik 1764Mał.błażejaimariannychład.jpg nie został znaleziony

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26068 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)
we wczesnych księgach raczej nie pisano wieku rodziców i to utrudnia nam poszukiwania niestety/trzeba szukać rok po roku..
w wyszukiwarce nazwisk jest sporo o tej rodzinie trzeba wszystkie te akty przeanalizować może cos ciekawego "wpadnie" w oko!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26069 przez jr120065 (J K R)
To chyba szukany Aleksander i Gertruda.
1769 - Kłobuck/Wręczyca akt nr 95 Piotr s. Siguda Aleksander i Gertruda o akt proszę się zwrócić do P. Rafał Albiński.

Akt zgonu:
1893 - Lubliniec akt nr 127 Syguda Aleksander (?) o ten akt proszę się zwrócić do P. Przemysław Majchrzak.

Pozdrawiam JKR.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26075 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Tak Piotr jest synem Aleksandra i Gertrudy. Z indeksacji udało mi się odszukać dokumenty z urodzinami 5-ciu jego dzieci, ale dalej nie mogę odszukać aktu urodzenia Błażeja jak i Aleksanda

Załącznik 2016-06-1700_27_41-Drzewosygudów.docx-MicrosoftWord-2.png nie został znaleziony




Jeśli chodzi o akt zgonu Aleksandra z 1893 roku to raczej nie ta osoba. Skoro Błażej urodził się ok 1760 to ojciec musiał by się urodzić ok 1742. czyli od 1893-1742=151. Tak więc Aleksander by miał ok 150 jak zmarł :)


Załącznik Styczeń1765Jansyguda.jpg nie został znaleziony



Załącznik 1769SierpieńPiotrSyguda.jpg nie został znaleziony







Załącznik 1791wrzesieńRozalia.jpg nie został znaleziony

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26076 przez zumizumi (GRZEGORZ BORECKI)
Witam,
Panie Łukaszu, proszę sprawdzić na familysearch urodzenia w parafii Kłobuck.
W 1791 roku we Wręczycy (par. Kłobuck) rodzi się Rozalia Syguda córka Aleksandra i Gertrudy
(chyba Pan jej nie ma w drzewie).

Pozdrawiam
Grzegorz
The following user(s) said Thank You: msyguda (Łukasz Syguda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26080 przez Roman (Roman Wierus)
Witam,

Aleksander Syguda umiera w 1807 we Wręczycy ( akt 01 sierpień), zapisano, że w wieku 80 lat ( pewnie miał mniej)
familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GTR...3D2115410&cc=2115410
w krakowskim spisie ludności z 1791-92 Aleksandr ma 60 lat ( poz. 23),
www.szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/47/ska...DHHa1OJ_LiCro3jMdNVw
czyli wg. tych zdarzeń powinien urodzić się ok. 1730 r.
Cały wiek XVIII parafii Kłobuck (urodzenia), mamy zindeksowany w naszej bazie, nie ma tam żadnego nazwiska Syguda przed 1765 r., jest to intrygujące:)
Sprawdziłem jeszcze żonę Aleksandra, Genowefę Patyk, rodzi się taka osoba w 1736 r we Wręczycy, po czym bierze ślub (również Wręczyca) w roku 1760 z ... Aleksym Szewczykiem!!?:)
Oczywiście mogą to być zupełnie inne osoby ale parę zdarzeń pasuje, np. wiek Genowefy czy urodzenie Błażeja w rok po ślubie.
Czy próbował pan kiedyś analizować etymologię nazwiska Syguda?

Wg mnie albo Aleksander Syguda przybył do Wręczycy ok. 1750-60 (skąd?) albo wcześniej był Aleksem Szewczykiem.:) - oczywiście to tylko hipoteza, choć zmiany nazwisk w tamtym okresie wcale nie były b. rzadkie.

pozdrawiam,
Roman
The following user(s) said Thank You: msyguda (Łukasz Syguda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26104 przez msyguda (Łukasz Syguda)

GRZEGORZ BORECKI napisał: Witam,
Panie Łukaszu, proszę sprawdzić na familysearch urodzenia w parafii Kłobuck.
W 1791 roku we Wręczycy (par. Kłobuck) rodzi się Rozalia Syguda córka Aleksandra i Gertrudy
(chyba Pan jej nie ma w drzewie).

Pozdrawiam
Grzegorz


Rozalie umieściłem ale widnieje pod imieniem Jan. Zaraz to poprawię. Podczas kopiowania komórki drzewa z wpisem nie zmieniłem imienia.
Dziękuje za zwrócenie uwagi.

Załącznik 2016-06-1700_27_41-Drzewosygudów.docx-MicrosoftWord.png nie został znaleziony



Jak by kogoś interesowała dokumentacja jest do pobrania poniżej:
drive.google.com/folderview?id=0B8asZMzS...xZnJacDA&usp=sharing
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26105 przez msyguda (Łukasz Syguda)

Roman Wierus napisał: Witam,

Sprawdziłem jeszcze żonę Aleksandra, Genowefę Patyk, rodzi się taka osoba w 1736 r we Wręczycy, po czym bierze ślub (również Wręczyca) w roku 1760 z ... Aleksym Szewczykiem!!?:)
Oczywiście mogą to być zupełnie inne osoby ale parę zdarzeń pasuje, np. wiek Genowefy czy urodzenie Błażeja w rok po ślubie.

Roman


Zastanawiam się nad poprawnością wpisów z Krakowskiego spisu ludności z 1791r.. Według niego Gertruda miała 42 lata czyli musiała by się urodzić 1749. do 1736 trochę duża rozbieżność. Ale jest jedna Gertuda Patyk urodzona w Łobodnie w 1744 może to ta :)
W aktach w 1800tnych wszystko ładnie jest szczegółowo opisywane :)
Wystarczyło znaleźć akt małżeństwa i wiedziliśmy skąd pochodzi dana osoba i z jakich rodziców. Wtedy wystarczyło również znaleźć akt urodzenia i porównać czy rodzice się zgadzają i mamy dokładne potwierdzenie że to ta osoba.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26117 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Czy może mi ktoś przetłumaczyć ten dokument?
Jak miała na imię osoba która zmarła.
14.04.1769

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26119 przez krymeer (Krzysztof R. Osada)
Jadwiga, córka „pracowitych” Aleksandra i Gertrudy Ligudów, lat 2. Oczywiście nazwisko mogło być przekręcone.
The following user(s) said Thank You: msyguda (Łukasz Syguda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26120 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Nazwisko to Syguda jak w temacie :). Dziękuje za pomoc. Czyli okazuje się że Aleksander miał więcej dzieci choć w aktach urodzeń nie znaleziono takiej osoby lecz w akcie zgonu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26121 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Znalazłem akt zgonu Piotra z 19.07.1772
Czy jest tam napisane ile miał lat?

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26122 przez Roman (Roman Wierus)
The following user(s) said Thank You: msyguda (Łukasz Syguda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26123 przez zumizumi (GRZEGORZ BORECKI)
Witaj Łukasz, czy masz linię Sygudów pociągniętą wgłąb czyli od Aleksandra wstecz? Moja praprababcia Weronika Dabioch była z domu Syguda. Z tym, że ona pochodziła z Kaleji . Nie umiem póki co połączyć Twoich Sygudów z moimi.

Pozdrawiam
Grzegorz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26127 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Witam,

Niestety chyba nie pomogę. Przy tworzeniu drzewa nie znalazłem chyba nikogo kto by pochodził z Kalei choć to bardzo blisko od Wręczycy :)
Całe drzewo jest zamieszczone pod podanym wcześniej na forum linku z dokumentacją ale nie ma tam jakoś dużo więcej informacji oprócz mojego dziadka i jego rodzeństwa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu #26129 przez msyguda (Łukasz Syguda)

Załącznik 2016-06-1911_49_56-Drzewosygudów.docx-MicrosoftWord.png nie został znaleziony



Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. W swoim drzewie mamy dwóch Piotrów z Aleksandra i Gertrudy. Pierwszy z 1769 a drugi z 1772. Znalazłem akt zgonu Piotra i okazuje się że zmarł tydzień po urodzeniu czyli ta osoba z 1772.. Z Krakowskiego zapisu wiemy że Piotr istniał i w 1791 roku miał 21 lat czyli musiał by się urodzić ok 1770. Czyli który? Ten pierwszy Piotr z 1769 ?
Trochę nie logiczne bo poco nadawać kolejnemu dziecku takie samo imię.
Chyba że oboje zmarli a było jeszcze jakieś dziecko o tym samym imieniu.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 11 miesiąc temu - 2 lata 11 miesiąc temu #26132 przez msyguda (Łukasz Syguda)
Podczas poszukiwań znalazłem kolejny dokument.
akt zgonu Aleksandra Sygudy. 06.12.1785



Na pewno to nie jest ten bo w spisie Krakowskim jeszcze zył
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

2 lata 10 miesiąc temu #26213 przez Marek Mietelski (Marek Mietelski)
Witam
Łukasz, nie wiem czy logiczne czy nie ?Rodzice nadają drugiemu dziecku takie same imię jak
pierwszemu dziecku , ale znalazłem dwa takie przypadki jeden w par.Miedźno i jeden w par.Mykanów
rodzi się Józef który po pewnym czasie umiera,po 12 latach rodzi się z tego samego małżeństwa drugi Józef,przez okres 12 lat rodzi się jeszcze kilkoro innych dzieci córki i synowie.
The following user(s) said Thank You: msyguda (Łukasz Syguda)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.610 s.