Topic-icon Poszukuję przodków

3 lata 1 miesiąc temu - 3 lata 1 miesiąc temu #26877 przez liwietta (Liwia Szewczyk)
Witam, poszukuję moich przodków o nazwisku Toll od strony mojego dziadka . Najstarszą osobę jaką znam jest moja praprababcia Eleonora Kwiędacz z domu Toll (wiem tyle, że młodo zmarła, najprawdopodobniej w roku ok. 1912). Miała męża Wawrzyńca Kwiędacz Mieli córkę: Lucynę Szewczyk z domu Kwiędacz ur. 20 lut 1908 zm. 5 wrz 1983 i syna Teodora Kwiędacz ur. 1909 zm. 17 wrz 1987. Mieszkali we Wręczycy Wielkiej. Czy zna lub jest ktoś w stanie odszukać przodków Eleonory? Bardzo mi zależy na odnalezieniu ich. Czekam na jakąkolwiek odpowiedź ;) .

Liwia Szewczyk

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu - 3 lata 1 miesiąc temu #26883 przez jacek (Jacek Tomczyk)
Pani Liwio!

Tollowie, to zapewne niemieccy osadnicy którzy osiedlili się w Puszczewie. Byli tam już 1848 roku, ale osiedlili się wcześniej. W parafii Truskolasy zapisano sześć narodzin Eleonory Toll. Jedna z nich to zapewne Pani prababcia. Spróbujemy odszukać akt zgonu tej Eleonory, ale mogę tym się zająć dopiero po 20 września.

pozdrawiam
JT

PS Być -- może Eleonora urodziła się w Puszczewie w 1888 roku, a rodzicami byli Jan Tol i Marianna Helman.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26889 przez liwietta (Liwia Szewczyk)
Witam,
dobrze więc czekam na odpowiedź od Pana w tej sprawie. Nie ma pośpiechu :) . Co do tej Eleonory którą mi Pan podał możliwe, że to ona, najprawdopodobniej urodziła się właśnie w okolicach 1888 roku, ale nie jestem pewna na 100%.
Pozdrawiam,
Liwia Szewczyk

Liwia Szewczyk

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26899 przez andrzejtoll (Andrzej Toll)
Witam. Od wczoraj próbuję przesłać wiadomość na ten temat i chyba coś mi nie wychodzi. Jestem prawie na 100 % pewien o kogo chodzi. Mam skany aktów urodzenia i slubów przodków Eleonory cztery pokolenia wstecz.
Pozdrawiam
Andrzej Toll
The following user(s) said Thank You: jacek (Jacek Tomczyk), liwietta (Liwia Szewczyk)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26903 przez liwietta (Liwia Szewczyk)
Witam, jeśli Panu nie sprawi to problemu, to ja może podam mój e-mail i niech Pan spróbuje wysłać na niego.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - oto mój e-mail.
Jakby były dalej jeszcze problemy to proszę pisać, wtedy będziemy dalej myśleć.
Pozdrawiam,
Liwia Szewczyk

Liwia Szewczyk

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26912 przez jr120065 (J K R)

Jacek Tomczyk napisał: Pani Liwio!

Tollowie, to zapewne niemieccy osadnicy którzy osiedlili się w Puszczewie. Byli tam już 1848 roku


Panie Jacku nie ma w spisie z lipca 1803 do 1808 roku żadnego nazwiska Tol, Toll, chyba, że Pan dysponuje takim wykazem!
Są osadnicy o nazwisku Bal, Ball, Pal, Pall, Paul.

Nazwisko Tol, Toll jest raczej z pogranicza francusko-holenderskiego.

Pierwszy Tol pojawia dużo wcześniej niż 1848 r. >>>1827/Truskolasy/4/Okwiak Antoni oo Toll Marianna.

Pozdrawiam JKR.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26913 przez andrzejtoll (Andrzej Toll)
Do wszystkich zainteresowanych. Pierwszym który przybył z Łagiewnik Wielkich /Prusy/ parafia Lubecko,do Puszczewa był Błażej Toll /Tholl/.Było to ok.1810 roku. Z mojej wiedzy wynika, że to on był protoplastą wszystkich Tollów mieszkających w okolicy.
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26917 przez jr120065 (J K R)
Błażej pisał się Tal pierwotnie Panie Andrzeju, przybył do Puszczewa z żoną Małgorzatą i córką Franciszką, która w 1813 r. urodziła się w Lisowicach (Królestwo Pruskie), więc pewno przybył w 1810 r. bez rodziny.

Pozdrawiam JKR.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26921 przez Kubat (Mariusz Jan Kubat)
Pani Liwio. I ja miałem w swojej rodzinie osobę o nazwisku Toll. Był to Jan Toll ur. 31 października 1909 roku, a zmarły 23 stycznia 1969. Mieszkał w Boru Zapilskim. Był mężem Feliksy Bednarek, która była moją cioteczną siostrą. Jan był stolarzem, ogrodnikiem i pszczelarzem, a Fela szeroko znaną w okolicy kucharką ( nie było jeszcze wtedy domów weselnych). Fela zmarła w roku 1994 na raka. Ich dom istnieje do dzisiaj, a mieszkają tam ludzie, którzy opiekowali się nią w chorobie. Pozdrawiam. Mariusz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu #26925 przez andrzejtoll (Andrzej Toll)
Pozostanę jednak przy swoim zdaniu. Błażej na pewno przybył do Puszczewa bez swojej pierwszej żony Josephy Witt gdyż ta zmarła jeszcze w Łagiewnikach. Przyjechał z córką Marią i synem Bartłomiejem. Mieszkali w Puszczewie pod nr 19. Druga żona faktycznie miała na imię Małgorzata z d. Zawodnik. Błażej "pojechał po nią" na Taninę. Zmarła wkrótce po urodzeniu córki Karoliny /1817/. A żeby było śmieszniej to sąsiedzi / chyba z braku znajomości polskiego/, a może tylko ksiądz tak zapisał, że zmarła zostawiła męża Błażeja Lubojańskiego /pewnie dlatego że pochodził spod Lubecka/. W akcie ślubu z Małgorzatą też figuruje jako Błażej Lubojański. Po trzecią żone Mariannę Smetow/?/, Smyllow/?/ Błazej też pojechał do Prus. I z tego ostatniego związku urodzili się : Katarzyna, Ludwig Jan, Julianna, Wojciech i Marianna.
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 1 miesiąc temu - 3 lata 1 miesiąc temu #26942 przez jr120065 (J K R)
Każdy ma prawo do swojego zdania Panie Andrzeju, tylko dobrze byłoby mieć na poparcie swojego stanowiska dokument a nie domysł, proszę niżej przykłady. Lubojeński to nie wymysł sąsiadów a fakt, nazwisko to istniało/zapisane było dużo wcześniej;
*1795 Sadów Sadów Marianna Lubojańsky Simon Gaidzionka Barbara >>>
*1804 Przystajń Cyganka Katarzyna Lubojański Błażej Drozd Agnieszka >>>
*1807 Pawonków Pawonkau 9 Vincentius Lubojansky >>>
*1813 Truskolasy 170 Franciszka Lubojańska Błażej Drozd Agnieszka >>>
*1815 Truskolasy 9 Agnieszka Lubojańska Błażej Drozd Agnieszka

no i ciut później
1829 Lubliniec 42 Lubojański Antoni >>>
1841 Lubliniec 11 Lubojański Barbara >>>
1842 Lubliniec 36 Lubojański Franciszek >>>
1860 Lubliniec 78 Lubojanska Józefa >>>
1876 Lubliniec 120 Lubojański Jan >>>
1878 Lubliniec 33 Lubojański Franciszka >>>
1894 Lubliniec 120 Lubojański Paulina >>>
1901 Lubliniec 72 Lubojański Gertruda >>>
1901 Lubliniec 114 Lubojański Petronella >>>
1920 Lubliniec 11 Lubojanski Eugenia >>>
1925 Lubliniec 64 Lubojanski Jan >>>
1928 Lubliniec 4 Lubojańska Jadwiga >>>
1928 Lubliniec 5 Lubojański Jerzy >>>
1945 Lubliniec 28 Lubojańska Anna >>>

Moim zdaniem to dwa różne Błażeje.

Pozdrawiam JKR.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 lata 3 tygodni temu #27185 przez andrzejtoll (Andrzej Toll)
Witam. Bardzo się cieszę z każdej informacji na temat moich przodków. Jednoznaczne zapisy w "truskolaskich księgach" typu : urodził się w Łagiewnikach Wielkich, parafia Lubecko, Prusy" zachęcily mnie do przeglądnięcia akt parafii Lubecko. Przejrzałem ich setki. Dzięki temu mam skany prawie wszystkich akt urodzin, śmierci i ślubów moich przodków w linii prostej od czasów pruskich aż do czasów obecnych. I raczej nie ma tu pomyłki. Przez cały XVIII wiek w Lubecku w aktach nie pojawia się nazwisko Toll. Po raz pierwszy zapisano je przy urodzinach córki Marii Josephy a następnie urodzinach Bartlomieja. Miałem trochę szczęścia bo ksiądz zapisał "Blasius Tholl vulgo......" . I to "vulgo" wiele mi pomogło, bo rodzina o takim przydomku mieszkała w Łagiewnikach od prawie 100 lat. Po roku 1805 w lubeckich aktach nie ma żadnych wzmianek o Tollach. Oczywiście, nazwisko Lubojański pojawia się bardzo często. W samych Łagiewnikach mieszka wiele rodzin, których nazwiska są znane w okolicach Puszczewa do dzisiaj :np. Olszewski, Kempa, Grabiński, Skuballa, Polak, Witt , Sikora itd. Warto te akta poprzeglądać.

Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 7 miesiąc temu #32945 przez kucharek_raj (rajmund kucharczyk)
Witam, mam w rodzinie Marianne Toll z domu Kucharek i jej męża Piotra Toll z Bieżenia , gmina Wręczyca Wielka kłobucki. Oboje już nie żyją.

kucharekraj

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 7 miesiąc temu #32953 przez Przemyslaw Lizurej (Przemysław Lizurej)
Witam,
Tollowie byli sąsiadami moich przodków (Lizurejów/Olszewskich) i mieszkali we wsi Brzózka - obecnie dzielnica Blachowni.
Załączam zdjęcie ze spisu.
Pozdrawiam
Przemek Lizurej

Przemysław Lizurej (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 7 miesiąc temu - 1 rok 7 miesiąc temu #32958 przez jr120065 (J K R)
Brzózka do 20 marca 1910 r. należała tak jak Blachownia do parafii Konopska, po tej dacie do chwili obecnej należy do Parafia św. Michała Archanioła w Blachowni już jako część miejscowości Blachownia.

pl.wikipedia.org/wiki/Brzózka_(Blachownia)

Brzózka terytorialnie do 1954 r. należała do gminy Dźbów.

Pozdrawiam JKR.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu - 1 miesiąc 1 tydzień temu #37161 przez Mariola Kędziora z d. Paruzel (Mariola Kędziora)
Witam
u mnie w drzewie:
Błażej Toll 
Bartłomiej Toll
Franciszek Toll
Józefa Leonia Toll + Józef Klimas
Edward Klimas + Antonina Janik
Genowefa Klimas + Kazimierz Paruzel
Jan Paruzel + Lidia Mirek
Mariola Kędziora (Paruzel)
czy mowa o tej samej rodzinie Toll?????
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #37168 przez jr120065 (J K R)
Wszystko na to wskazuje, że jest to to :)

Pozdrawiam JKR.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #37170 przez Bęben (Marcin Bęben)
Poszukuję nazwiska Drajer lub Dreier. Mieszkali w Rębielicach, Stanisławowie, Lindowie. 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #37209 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)
proszę podać w jakich latach i ewentualne imiona jak sa znane.
Te miejscowości mam troszkę opracowane.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 3 dni temu #37224 przez Bęben (Marcin Bęben)
Witam. Do Lindowa przybył Jan Drajer ( Dreier) z żoną Rozalią Maternisch i synem Augustem. Przybyli w te strony z Międzyborza.  Moja prababcia Józefa była córką Augustyna i Augustyny z domu Franc. Tyle wiem. Mam jeszcze metryki ślubów, urodzin i zgonów. Poszukuję informacji w którym roku pojawili się w Lindowie. Mam jeszcze info o zakupie ziemi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 2 dni temu #37228 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)
proszę podać w jakich latach? tak będzie mi łatwiej sprawdzić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 dzień temu - 1 miesiąc 1 dzień temu #37234 przez Bęben (Marcin Bęben)
Augustyn Dreier syn Jana i Karoliny urodził się w Międzyborzu w 1827 ( niestety nie mam dostępu do metryk z Międzyborza). W 1857 urodził się jego syn August ( matka Rozalia). Moja prababcia Józefa ur w 1892 jest córką Augusta i Augustyny z domu Franz.
Dreier August i Głąb Antoni nabyli 29 mórg i 135 prętów w 1881 r. od Stanisława Lindau w dwóch równych połowach. W tym dział główny na Szyszkowie 15 mórg i 210 prętów, łąka za fryszerką 190 prętów, las pod Lindowem 6 mórg i 200 prętów, dodatek w lesie przy serwitutach 6 mórg i 135 prętów. Niestety w tym przypadku posiadam tylko datę roczną bez innych szczegółów, ponieważ jest to informacja późniejsza, a dokumenty dotyczące majątku Rębielice Szlacheckie z 1881 r. nie zachowały się. Brak też danych na temat tego, co później działo się z ziemią nabytą przez te osoby.
Aleksander Draier syn Augusta 20.09/1.10.1892 r. nabył 6 mórg i 105 prętów za 300 rubli od Stanisława Lindau.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 dzień temu - 1 miesiąc 1 dzień temu #37242 przez Beata40 (Beata Klimczak)
Poszukuje  wszelkich  wiadomości na temat  mojego  prapradziadka Rocha Budzynskiego pochodzącego z Łaszewa oraz  pradziadków  Emilii i Jana Klimczak mieszkających w Ozegowie a także Marianny  i Kazimierza Rysiow  z Siemkowic. Pradziadkowie  Rysiek zmarli w 1979r a pradziadków Klimczak  po wojnie  a prababcia w 1971rPradziadek z rodziną  zamieszkali w Zduńskiej Woli  wraz z rodziną po założeniu  zakładu  tkacki ego pracowali w nim wszyscy.

Załącznik nie został znaleziony

2
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 dzień temu #37243 przez Beata40 (Beata Klimczak)
Na temat  mojego prapradziadka  wiem  tylko  tyle że  pochodzi z  Łaszewa a jego żona  pochodziła  z Niźankowic

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 dzień temu #37244 przez polhof (Hanna Hofman-Polańska)
znalazłam tylko te 4 metryki w swoich notatkach.
Nie znalazłam zgonu Jana i jego zony? Pisze Pan,że przybyli do Lindowa..
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 2.253 s.