Topic-icon Prośba o przetłumaczenie z języka rosyjskiego

7 lata 6 miesiąc temu #9186 przez Joanna Bożek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu - 7 lata 6 miesiąc temu #9187 przez Florian Huras
Pani Joanno proszę doprezyzować o który dokument chodzi.Na stronie 402 są trzy dokumenty zgonu(355, 356, 357). W drugim przypadku na stronie zamieszczone są dwa dokumenty.
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9188 przez Florian Huras
Zgaduję na podstawie nazwisk które pozostają w Pani zainteresowaniu ,że chodzi o akt zgonu nr 355 . Najistotniejsze informacje:
„ Kawodrza Górna. Zdarzyło się w Częstochowie w parafii św. Barbary dnia 25 listopada (siódmego grudnia) 1898 o 3 po południu. Zjawili się Antoni Miller z Gnaszyna lat 32 i Stanisław Walczak z Kawodrzy Górnej lat 34, oboje rolnicy i oświadczyli , że wczoraj o 5 po południu zmarł we wsi Kawodrza Górna Jan Miller rolnik lat 66 mający, urodzony w Imperium Pruskim, w Kawodrzy Górnej mieszkający, syn Józefa i matki nieznanej. Zostawił po sobie owdowiałą żonę Annę (z domu) Kuźlik ........”
Pozdrawiam HF

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9189 przez Florian Huras
83. Karwodrza
Zdarzyło się w mieście Częstochowa 8/20 czerwca 1883 r o 4 po południu. Oswiadczamy, że w towarzystwie świadków Wincentego Stolarskiego lat 57 i Macieja Wach lat 56 obydwóch z Gnaszyna zawarto religijny związek małżeński pomiędzy Janem Miller, wdowcem po zmarłej 29 marca/10 kwietnia swojej zonie Rozalii zd.Hohejssel ??? urodzonym w Prusach we wsi Kleichszneldorf, syn Józefa i Marii Hofman voto Miller, lat 52, rolnikiem mieszkającym w Gnaszynie i Anną Kuzlik ( Kuźlik ?) panną urodzoną w Milewitz w Prusach pozostającą przy rodzicach mieszkającą w Kawodrzy, córką Adama i Katarzyny zd. Szuster z męża Kuźlik lat 31. Ślub ten poprzedziły zapowiedzi…… (dalej mniej ważne informacje).
Ps.
Pani Joanno
Poniżej to moje luźne dywagacje.
Rzecz rzadko spotykana , ale „Państwo młodzi” byli piśmienni. Akt ślubu młody podpisał jako Müller. I tu napotykam na trudności związane z tłumaczeniem pisowni nazwisk niemieckich
. Za każdym razem mam trudności z „przełożeniem liter cyrylicy na litery niemieckie. Proszę to tłumaczenie nazwisk i miejscowości jeszcze z kimś (forumowicze) konsultować.
Panna młoda – też zgaduję – urodziła się być może w Milowicach tej dzisiejszej dzielnicy Sosnowca,. Była żona Jana może z domu nazywała się Hoheißel ?? bo z takim nazwiskiem już się spotkałem. Pozdrawiam HF
Za tę wiadomość podziękował(a): Joanna Bożek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9191 przez Joanna Bożek
Wielkie dzieki puzzle układają się w calość, przepraszam że nie odpowiedziałam na wcześniejsze pytanie. Tak chodzi o te osoby. o Johannie Muller bo tak właściwie sie nazywał wiem już duzo. Jego zmarła żona to Rozalia (Roselie) Hoheusel.Przyjechali z Harbułtowitz wczesniej z Klein Schnellendorf.Rodzice jego to Józefi Maria z Hofmanów. Tak potrafili pisać, jego podpis widnieje też pod aktem zgonu Rozalii.Dzieki.Brakowało mi info o drugiej żonie. Będe szukać moze mieli dzieci. Jeszcze raz bardzo dziekuje

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu - 7 lata 6 miesiąc temu #9193 przez Joanna Bożek
Dzięki za już i gdzyby mógł pan spojrzeć jeszcze na metryke

familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-24...=M99D-NYD:1774857896

Pozycja 170

To moja prababcia o tej stronie rodziny wiem niewiele. Zgadza się rok i Katarzyna Glinska z spisu rocznika 1874. Imię widnieje w akcie ale nic więcej nie jestem w stanie wypatrzeć. Gdyby było tam nazwisko Glinska, czy mógłby Pan poświęcić chwilkę. Dziękuję z góry (z dołu też :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9195 przez Florian Huras
Chodzi o to że do kościoła w Konopiskach dnia 15 listopada 1874 roku zgłosił się ze świadkami Jan Gliński lat 40 z Wyrazowa i okazał dziecko płci żenskiej twierdząc, że urodziło się 11 listopada o 7 rano w Wyrazowie, tegoz roku, z niego (Jana) i prawowitej jego żony Katarzyny z Szewczyków lat 31. Na chrzcie świętym dziecięciu nadano imię Katarzyna.
Życzę sukcesów w poszukiwaniach .HF
Za tę wiadomość podziękował(a): Joanna Bożek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9198 przez Joanna Bożek
Dziekuję mam nadzieję ze to ona. Potwierdzi się jak znajdę akt małżeństwa z Franciszkiem Imiołczyk.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9199 przez Joanna Bożek
Mam jeszce jedno pytanie może Pan wie czy są w sieci metryki od 1909 roku z Blachowni? Czy w kościele? Parafia powstała w 1910 ale 1909 nie ma w Konopiskach. Dzięki za podpowiedzi.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9211 przez Jerzy Rykała
Wszystkie akta z 1909 r do marca 1910 z Blachowni są w Parafii Konopiska.Jednakże w sieci są tylko do 1908r.
W zasobach - Bibliotece - indeksy; w 1906 roku nr aktu 18 jest ślub: Imiołczyk Franciszek i Glińska Katarzyna

Prawdopodobnie jest to ten akt.

Jerzy Rykała
www.rykala.com.pl
Za tę wiadomość podziękował(a): Joanna Bożek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9213 przez Joanna Bożek
Super dziekuję zaraz sprawdzę. Szukam dziś i nic, od 1890-1902. Mówiono mi ,że była ona młodą panną młodą,a 1906 to miałaby 32 lata. Zobaczę czy rodzinne opowieści ustne po raz kolejny okażą się błędne.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9214 przez Jerzy Rykała
Z wyszukiwarki nazwisk i indeksów wynika, że Imiołczyk Franciszek zawarł związek małżeński z Marianną Wolnicz w Blachowni akt nr 8/1891 roku. Prawdopodobnie jest to pierwszy związek małżeński.

Pozdrawiam

Jerzy Rykała
www.rykala.com.pl

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9215 przez Joanna Bożek
Jęśli mnie oczy nie mylą to w akcie jest Franciszek Imiołczyk, ale z Katarzyną Wieczorek. CZar prysł. Szukam dalej

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9216 przez Joanna Bożek
Ten pierwszy może być, i nawet znalazłam najmłodsze dziecko, ale obok jest adnotacja, że ów Józef ożenił się w 1961 roku, a to według mojej mamy jest niemożliwe, gdyż jego żona miałaby nie żyć przynajmniej kilka lat. Może adnotacja jest błędna. Ale ten akt z 1906 to nie to. Babcia ur. sie w 1909 a miala duzo starszego brata. Dziekuję za pomoc

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9217 przez Jerzy Rykała
Ciekawostką jest też to, że w Wyrazowie Glińska Katarzyna urodziła się w 1874 r - ojciec Jan, oraz 1876 r - ojciec Andrzej.

Miałem podobny przypadek gdzie w jednej wiosce urodziły się Małgorzaty , rok po roku z różnych ojców (małżeństw) i w jednym roku wyszły za mąż. Po pół roku musiałem rozwalać drzewo genealogiczne bo nie tą Małgorzatę przyjąłem do rodziny.

Pozdrawiam

Jerzy Rykała
www.rykala.com.pl

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9218 przez Joanna Bożek
Na grobie jest ze um. w 1951 i zyla 77 lat. Wychodzi ze 1874. Dwa lata to nie duzo. A ten Andrzej tez Gliński? Nie zmienia to faktu że szukam Katarzyny Glińskiej+Franciszek Imiołczyk, z lat ur dzieci wniskuję ze mogło to być 1892-1902? Ciężko powiedzieć.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9220 przez Jerzy Rykała
Czy posiada Pani akt urodzenia babci?, jeśli nie to gdzie się urodziła i jakie nazwisko i imię miała.

Natomiast ten ślub z 1906 r jest z Katarzyną Wieczorek, wdową, 30 lat, córka Jana i Katarzyny z domu Włodarek małżonków Glińskich. Tal więc Katarzyna jest z domu Glińska.

Pozdrawiam

Jerzy Rykała
www.rykala.com.pl

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9221 przez Joanna Bożek
Prababcia nie była wdową, a młodą dziewczyną która wyszła za duzo starszego wdowca. Babcia Anna Imiołczyk ur. 07.08.1909 w Blachowni

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9222 przez Joanna Bożek
Szukam też dzieci z pierwszego małżeństwa i drugiego, ale mam problemy z otwarciem plików xlsx nie wchodzą jako excel.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9225 przez Jarosław Żukow

Jerzy Rykała napisał: Natomiast ten ślub z 1906 r jest z Katarzyną Wieczorek, wdową, 30 lat, córka Jana i Katarzyny z domu Włodarek małżonków Glińskich. Tal więc Katarzyna jest z domu Glińska.

A matką Katarzyny urodzonej w 1874 jest Katarzyna Szewczyk

Jaromir

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9226 przez Joanna Bożek
Muszę poszukać w USC bo bez tego bedzie trudno to rozszyfrować. Wszystko by sie zgadzało gdyby nie fatk ze Katarzyna Glińska wychodząc za Franciszka Imiłczyk nie była wdową,przynajmniej nic na ten temat nie wie moja mama, pamięta ją. Była młoda, a 32 choc to pojęcie względne,raczej ludzie by nie mówili tak. urodziła 3 dzieci. Moja babcia była 2-ga-1909 miala sporo starszego brata, sadzę wieć ze nie 3 lata starszego tylko więcej. Cos tu nie gra tylko jeszcze nie wiem co.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9231 przez Tomasz Krzywanski
o ile pamietam Glinscy wystepuja tez w metrykach (Gnaszyn) z rodzina Zeler

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9232 przez Jarosław Żukow
Może rzeczywiście miała starszego brata ale mógł on być synem Katarzyny lub Franciszka z pierwszego małżeństwa.
A Katarzyna w dniu ślubu mogłaby też być bardzo młoda, ale w dniu swojego pierwszego ślubu.
Takie dane, szczególnie przekazywane ustnie, w miarę upływu czasu zacierają się i mieszają.
Pozdrawiam.

Jaromir

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu #9235 przez Jarosław Żukow
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1951-24...=M99D-VMG:n278864424
Tutaj znajduje się akt (20) martwo urodzonego dziecka Katarzyny z Glińskich i Franciszka Wieczorek. Niestety nie mogę znaleźć aktu ich małżeństwa ani aktu zgonu Franciszka. Ale w wyżej zamieszczonym akcie jest informacja że byli robotnikami w mieście Częstochowa w parafii Świętego Zygmunta???
Więc może tam trzeba by było szukać?

Jaromir

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 6 miesiąc temu - 7 lata 6 miesiąc temu #9237 przez Jarosław Żukow
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1951-24...=M99D-KX5:n909338966
A tu jest akt małżeństwa pomiędzy Franciszkiem Wieczorek a Katarzyną Glińską córką Jana i Katarzyną Szewczyk urodzoną w Wyrazowie. Tylko dlaczego nazwiska rodowe od matki są różne???
Ślub Katarzyny i Franciszka odbył się w 1900r. więc też trudno powiedzieć że była bardzo młoda w chwili ślubu.
Za to jej matka Katarzyna Szewczyk brała ślub z Franciszkiem Glińskim w 1856r. w wieku 16 lat.
Pozdrawiam

Jaromir

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.