Topic-icon Rodzina Cer

8 miesiąc 1 tydzień temu #32719 przez Robert Przygoda
Franciszek , Michał Cer ( Zeer ) zmarł 14.10. 1808 r. w Koloni Friedrichshuld (Aleksandrów ) , Franciszka Cer ( Klajn ) zmarła 07.12. 1842 r. w Aleksandrowie. Zanim nazwisko Zeer przybrało forme Cer , w aktach było pisane Żer lub Cere .

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #32720 przez Roman Kempa
Ciekawe światło na tą rodzinę z czasów migracji rzuca strona
reiner-kerp.de/Migranten/pafg113.htm#567

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #32726 przez T.A. Bogacz
Wilhelm Cer zmarł + 31.08.1912
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 6 dni temu #32737 przez T.A. Bogacz
2 żona Wilhelma Cera - Julianna Ślusarz ( Ślusarczyk ) córka Rocha i Petroneli Kozak urodz. się w Zwierzyńcu * 04.08.1849 zmarła + 31.03.1931
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 6 dni temu #32738 przez Robert Przygoda
Michał Cer zmarł 15.04.1812 r. , Regina Cer zmarła 02.05.1838 r. Rodzeństwo Jakuba , Jerzego i Jana Cer.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 6 dni temu #32742 przez T.A. Bogacz
Marianna Cer * 12.02.1843 córka Jakuba Cer i Marianny Ślusarczyk wyszła za mąż za Piotra Izydorczyka lat 27 syna Andrzeja i Balbiny Oczko wdowca po Katarzynie Kuc 14.06.1862 r. Marianna Ślusarczyk / Cer córka Walentego i Franciszki Grzelińskiej - wdowa po Jakubie Cer + 04.061861 , wyszła za mąż za Andrzeja Izydorczyka lat 50 , syna Kacpra i Tekli Wrotnej , wdowca po Anastazji Ceglarek .

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 6 dni temu #32743 przez T.A. Bogacz
Wilhelm Cer - Marcjanna Ślusarczyk ślub: 06.02.1861 Wilhelm Cer - Julianna Ślosarz ślub: 03.02.1868
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 5 dni temu #32747 przez Roman Kempa
11.05.1902r w Pankach zmarła Marianna Glinka, lat 66. Córka Jerzego Cer i Anastazji. Mąż Szymon Glinka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 3 tygodni temu #32853 przez T.A. Bogacz
Nie wymieniona w spisie Antonina ur. * 1883 r. córka Wilhelma i J. Ślusarz wyszła za maż za Franciszka Gładysz w 1903 r. Jej siostra Marianna ( * 1876 ) wyszła za mąż za Franciszka Sowa w 1897 r.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 3 tygodni temu #32854 przez Henryk Myśliwiec
Bardzo dziękuję za informację o Antoninie Cer. Moja mama wspominała o niej jako ciotce i siostrze Eleonory.
HM

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 2 tygodni temu #32970 przez Henryk Myśliwiec
Mam problem z córką Wilhelma Marianną zmarłą w 1882 roku w wieku trzech lat. Nie mogę odnaleźć jej aktu urodzenia, w roku 1879 urodziła się Anastazja. Czy jest to możliwe, że to jedna i ta sama osoba a jedynie do akt błędnie podano imię. Tym bardziej, że była już siostra o imieniu Marianna urodzona w 1876 roku, która w 1897 roku wyszła za mąż za Franciszka Sowa.
Józefa Cer wyszła za mąż za brata Franciszka Gładysza i zamieszkała w Nakle, na Śląsku.
HM

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 2 tygodni temu #32977 przez T.A. Bogacz
Zamiany imion zdarzały się dość często , więc należy przyjąć że chodzi tu o Anastazję .Franciszek Cer syn Wilhelma ur. 1873 zmarł w 1874r. Roch Cer syn Wilhelma ur. 1881 zmarł w 1882 r. Paweł syn Wilhelma ur.1871 r. zmarł w 1912 r. zostawiając żonę Eleonorę Mach .

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #33034 przez Janina Ogórkiewicz
Bardzo się ucieszyłam z tych wiadomości o rodzinie Cer, bo Władysława Jasińska to córka brata mojego pradziadka, więc coś dodam do kolekcji.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 3 tygodni temu #33245 przez Henryk Myśliwiec
Eleonora Cer wyszła w 1907 r. za mąż za Józefa Księżarka ze Złochowic i zamieszkała na Ślusarzach, a później w Pankach.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 3 tygodni temu #33267 przez Michał Mugaj
Chciałbym zadać następujące pytanie: „dlaczego stawy w Kruszynie, na Sadzawkach, nazywane były „stawami Cera”.
Ponieważ we wsi Kruszyna, był młyn na Sadzawkach, a także- z opowiadania- „stawy Cera”, próbuję powiązać Cerów z tego tematu- z Kruszyną. I chyba mi się to udało. Bowiem - 27.05.1912 roku (akt M-nr 27) parafia Kruszyna , Katarzyna Cer, córka Jana Cera*ok. 1864 roku w Pankach parafia Truskolasy zawarła związek małżeński z Władysławem Pliszke. Wydaje mi się, że Jan Cer jest synem Józefa Cer*1832 i Marianny Dwornik*1831(nie mam na to dostępnych aktów). Zarówno Jan Cer (1864-1919), jak i jego żona Franciszka Kluczna (1870-1920) zmarli w Kruszynie. Małżeństwo Katarzyny Cer z Władysławem Pliszke zakończyło się śmiercią tego ostatniego+21.12.1914 roku, a więc po dwóch latach. Próbuję dociec, dlaczego stawy na Sadzawkach nazywane były „stawami Cera”?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33279 przez T.A. Bogacz
Syn Józefa i Marianny Dwornik Jan Nepomucen ,urodzony w Aleksandrowie * 03.05.1862 poślubił w 1885 r. Mariannę Zaborowską z Kuźniczki córkę Jana i Jadwigi Droś .Tam też w latach 1886 / 1888 / 1890 urodziły się ich pierwsze dzieci : Józef , Marianna , Zofia .

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33288 przez Michał Mugaj
Jednak, po głębszej analizie aktu zgonu zmarłego we wsi Marjanka parafia Kruszyna Jana Cer +1919.09.24, urodzonego ok. 1864 roku Panki parafia Truskolasy, syna zmarłych Adama Cer i Emilii z Paprotnych wynika, że nie jest to Jan Nepomucen Cer * 1862.05.03. Tak więc, Jan Cer zmarły w parafii Kruszyna – nie jest wspomniany ani wymieniony w tym temacie. Gdyby można było dotrzeć do akt parafialnych, dotyczących Jego.
Zmarły w Kruszynie Jan Cer miał żonę Franciszkę z Klucznych,*około 1870 roku w Wólce Prusickiej parafia Brzeźnica, córkę Andrzeja Kluczny i Marianny z Karoniów, zmarłą w Kruszynie +1920.07.25.
Córka Jana Cer i Franciszki Kluczna – Katarzyna Cer, *około 1893 roku we wsi Wólka parafia Brzeźnica. Która to Katarzyna w roku 1912 zawarła związek małżeński z Władysławem Pliszke w parafii Kruszyna.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33295 przez T.A. Bogacz
akt ślubu Jana Cer i Franciszki Kluczny z 1889 r. ( załącznik )
Załączniki:
COM_KUNENA_THANKYOU: Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33296 przez Roman Kempa
Jan Cer syn Pawła i Emilii z domu Praska, 24 lata 7 miesięcy - w dniu ślubu. Tak to czytam.
COM_KUNENA_THANKYOU: Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33299 przez T.A. Bogacz
akt urodz. Franciszki Kluczny * 26.02.1870 rodz. Andrzej ( Jędrzej ) i Anna Bonzi
Załączniki:
COM_KUNENA_THANKYOU: Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33344 przez Michał Mugaj
Mam tutaj niezłą „łamigłówkę” . W czym rzecz:
1/ z aktu ślubu 1889(1)Wólka parafia Brzeźnica – Jan Cer i Franciszka Kluczna, wynika że: Jan Cer * ok. 1864 Panki parafia Truskolasy ma rodziców Pawła Cer i Emilię z domu Praska. A także żona Jana Cer – Franciszka Kluczna *ok. 1870 roku w Wólce, córka Andrzeja Kluczny i nieżyjącej Antoniny z domu Bonzi.
2/ z aktu ślubu 1912(27) Kijów parafia Kruszyna – Pliszke Władysław i Cer Katarzyna, wynika że: Cer Katarzyna *ok. 1893 Wólka parafia Brzeźnica, córka Jana Cer i Franciszki Klucznych.
3/ biorąc akt urodzenia 1870(39) w Wólce- Franciszka Kluczna: ojciec Jędrzej Kluczny, lat 37(a więc *ok. 1833) i matka Anna z domu Bonzi, lat 31(* ok. 1839).
I z tych trzech powyższych aktów można ułożyć sensowne drzewko. Ale biorąc pod uwagę następne akty – to się już gubię w tym zestawieniu. Bo:
4/ z aktu zgonu 1919(96)Kruszyna(Marjanka) – Jana Cer, lat 55(a więc urodzony ok. 1864), urodzony Panki parafia Truskolasy, syn zmarłych Adama i Emilii z Paprotnych, małżonków Cer. Pozostawił po sobie żonę, Franciszkę z Klucznych.
A więc mam tutaj następnego Jana Cer, *ok.1864 Panki parafia Truskolasy. Ale ma innych rodziców niż wymieniony Jan Cer z punktu 1.
5/ z aktu zgonu 1920(79)Kruszyna – Franciszka Cer z domu Kluczna, lat 50( a więc urodzona ok. 1870)w Wólce Prusickiej parafia Brzeźnica. Ale jest ona córką Andrzeja Kluczny i Marianny z Karoniów.
A więc mam Franciszkę Kluczną, urodzoną tak jak Franciszka z punktu 1, ale mająca też ojca Andrzeja Kluczny(jak z punktu 1), ale matkę Mariannę z Karoniów ( a więc inną niż Franciszka z punktu 1).
I tutaj mam dylemat, bo Cer Katarzyna zamężna za Pliszke Władysława w Kruszynie – ma rodziców , ojca Jana Cer(rodzice Paweł i Emilia Praska) lub (rodzice Adam i Emilia Paprotna) oraz matkę Franciszkę Kluczną ( rodzice Jędrzej i Antonina Bonzi) lub ( rodzice Andrzej i Marianna Karoń).
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33346 przez Jacek Tomczyk
Akt urodzenia Jana Cer.
Załączniki:
COM_KUNENA_THANKYOU: Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 2 tygodni temu #33354 przez Michał Mugaj
Dziękuję za nadesłane akty parafialne.
To miałbym już Jana Cer*1864.05.25 wieś Truskolasy, rodzice Paweł Cer i Emilia Praska. Chciałoby się mieć akt ślubu Pawła Cer*1838.01.14 i Emilii Praska *ok. 1844. Wtedy mógłbym już na pewno połączyć Cerów z Kruszyny z Cerami z Truskolasów (drzewo liczyłoby około 110 osób). Ten Paweł Cer zapewne byłby synem Jerzego Cera i Anastazji Pilśniak.
Natomiast nurtuje mnie pytanie? – czy Jan Cer *1864.05.25 (rodzice Paweł Cer i Emilia Praska) to ten sam Jan Cer *ok. 1864 Panki parafia Truskolasy ( rodzice Adam Cer i Emilia Paprotna), który zmarł w Kruszynie +1919.09.24. Czy te niezgodności wynikają z aktu zgonu z Kruszyny?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 1 tydzień temu - 6 miesiąc 1 tydzień temu #33355 przez Roman Kempa
Paweł Cer z Emilią Praską c. Franciszka i Petroneli wzięli ślub w Truskolasach nr 42/1862.
Paweł syn Jerzego a ten synem Franciszka i Franciszki zd. Klein. Jerzy wziął ślub z Anastazją Piśniak/Pilśniak c.Franciszka i Heleny zd. Kołodziejczyk w dniu 23.11.1828 (chyba w Starokrzepicach ale nie jestem w tej chwili pewny tego).
W zapiskach mam, że siostra Jana a córka Jerzego wyszła za mąż w Nowej Brzeźnicy - 7/1897 - za Piotra Gurę.
Pozdrawiam
W ramach edycji dodałem dwa pliki
Załączniki:
COM_KUNENA_THANKYOU: Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 1 tydzień temu #33367 przez Jacek Tomczyk
Wg. mojej wiedzy to ten sam Jan Cer. W księgach z Truskolas 1860-1867 odnotowano tylko jednego Jana Cer syna Pawła i Emilii Praskiej. Tak przy okazji, Emilia Praska to siostra stryjeczna mojej pra-pra babki.
COM_KUNENA_THANKYOU: Michał Mugaj

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 1.303 s.